Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
avensis schreef:Echt balen... Vandaag m'n merrie laten scannen omdat ze hengstig is en ik graag wou beginnen met dekken, blijkt dat er in haar baarmoeder bindweefsel zit en een aantal cystes....
Drachtig worden wordt een moeilijk verhaal.....![]()
Geen veulentje dus.
Had zo gehoopt nog een keer een merrie uit haar te fokken.
avensis schreef:avensis schreef:Echt balen... Vandaag m'n merrie laten scannen omdat ze hengstig is en ik graag wou beginnen met dekken, blijkt dat er in haar baarmoeder bindweefsel zit en een aantal cystes....
Geen veulentje dus.
M'n merrie was weer hengstig en heb haar voor de zekerheid nog een keer laten scannen omdat ik zeker wou weten of het echt definitief niet meer mogelijk is om m'n merrie drachtig te krijgen.
Ben dit keer naar vd Holst uit Stroe geweest, hier hebben ze nl. veel ervaring met dit soort dingen.
De cystes zitten er wel maar er zit dus absoluut geen bindweefsel in de baarmoeder!
Aangezien ze bij haar vorige 3 veulens ook al cystes had en ze hiermee dus gewoon drachtig is geworden.
Dus morgen gaan we dekken met VIVALDI!!!!!!!!!!!
avensis schreef:avensis schreef:Echt balen... Vandaag m'n merrie laten scannen omdat ze hengstig is en ik graag wou beginnen met dekken, blijkt dat er in haar baarmoeder bindweefsel zit en een aantal cystes....
Geen veulentje dus.
M'n merrie was weer hengstig en heb haar voor de zekerheid nog een keer laten scannen omdat ik zeker wou weten of het echt definitief niet meer mogelijk is om m'n merrie drachtig te krijgen.
Ben dit keer naar vd Holst uit Stroe geweest, hier hebben ze nl. veel ervaring met dit soort dingen.
De cystes zitten er wel maar er zit dus absoluut geen bindweefsel in de baarmoeder!
Aangezien ze bij haar vorige 3 veulens ook al cystes had en ze hiermee dus gewoon drachtig is geworden.
Suzanne F. schreef:Ik dek alleen als ik geen niet-drachtigheidsgeld hoef te betalen dus ik ga proberen ergens een dealtje te sluiten.
Geen veulentje dus.
Sjoert schreef:Suzanne zit laat in het seizoen en heeft dus niet veel inseminatie-momenten voor de termijn dat je een eventuele gustverklaring moet insturen om reductie te krijgen.
Sjoert schreef:Overigens zijn de Daimler en een Julio Mariner al een tijdje drachtig bij ons.
Als de Wolkentanz eens opschiet met dat veulen kan die ook nog eens geinsemineerd worden.
Pipo schreef:Ik zit met hetzelfde als jij Suzanne, ook laat in het seizoen.
Rousseau stond op mijn lijstje, maar met geen gustreductie durf ik het niet aan zo laat in het seizoen.
sarabande schreef:Klinkt meer als de lopende band dan als merries
Pipo schreef:Ja dat bellen lukt welMaar de hengst moet ook passend zijn
Suzanne F. schreef:Pipo schreef:Ja dat bellen lukt welMaar de hengst moet ook passend zijn
Nee joh, als het maar leuk klinkt!
pantarhei schreef:In het verleden nog wel eens met Lauw van Vliet een levend veulen garantie kunnen sluiten, dus wie weet is dat voor SuzanneF en Pipo