Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arie53 schreef:Heeft Arie zich daarover uitgelaten?

Suzanne F. schreef:arie53 schreef:Heeft Arie zich daarover uitgelaten?
Ik dacht dat je bij die foto's toen streepjes ging trekken welke het evenwichtigste liep... of zit ik verkeerd?
Ik dacht dat deze het meest in balans liep maar ik zal het wel verkeerd hebben.
Citaat:Voorwaarde van deze observatie is wel dat de paarden gereden worden om de balans te bevorderen en niet om de balans te verstoren. Zoals hier bij nr. 11, 9, 5, 2, en 13 het geval is.
sarabande schreef:Je hebt gelijk het laatste jaar is het wat bijgesteld, maar vaak was het echt genant, met name de uitleg over de cijfers.
hananya schreef:sarabande schreef:Je hebt gelijk het laatste jaar is het wat bijgesteld, maar vaak was het echt genant, met name de uitleg over de cijfers.
Een ervaren fokker, met een goede kijk en kennis, herkent wel een goede hengst wanneer hij er één ziet.
Maar helaas zijn er ook een horde modefokkers die klakkeloos de hengst met de hoogste punten op hun merrie gebruiken...
Gitta1977 schreef:Hoe lang duurt de beoordeling per groep woensdag? Half uur?

Met die paar hengsten hadden ze ook rustig een uurtje later kunnen beginnen, TIJD zat... petraaken schreef:In Duitsland rijden er nooit broekies die jonge hengsten heb ik al gemerkt op videobeelden van de verrichtingstesten daar. In tegenstelling tot het KWPN.
mbkaatje schreef:petraaken schreef:In Duitsland rijden er nooit broekies die jonge hengsten heb ik al gemerkt op videobeelden van de verrichtingstesten daar. In tegenstelling tot het KWPN.
Dat lijkt me ook beter, tenminste als ze dan natuurlijk wel ook meer ervaring hebben.
marcolemar schreef:Ja, en bij de buren is het gras altijd groener...
Wél een goed paard trouwens en super springen, alle Indoctro's trouwens. 

Viel mij positief op (zelfs toen Pipo er op stapte, daar zal ik geen foto's van plaatsen...
)

maar bij de springhengsten viel me zoals gezegd de Corland x Great Pleasure op, evenals de Indoctro waar ik geen foto van heb. Beide geode springers. Wat moeten die kleutertjes al hoog springen zeg... De laatste oxer stond echt wel op L/M hoogte...
Heb met verbijstering soms zitten kijken naar de stuurkunsten van de mannelijke versie... Opstappen en gelijk kijken of er passage/piaffe inzit, rondrijden met neus op de grond en gas geven, wat test je op zo'n manier?GribaldiFAN schreef:Leuke foto´s, ik kon er helaas niet bij zijn. Maar dit geeft toch een leuke indicatie. De Flemmingh staat mij zo ook het meeste aan. Ook erg leuk bloed in combinatie met Contango.