Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:49

Volgens mij werd Dreamcatcher toch niet echt laag gepunt hoor... Ovidius in zijn tijd ook niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:04

arie53 schreef:
Heeft Arie zich daarover uitgelaten?

Ik dacht dat je bij die foto's toen streepjes ging trekken welke het evenwichtigste liep... of zit ik verkeerd?
Ik dacht dat deze het meest in balans liep maar ik zal het wel verkeerd hebben. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:06

Je hebt gelijk het laatste jaar is het wat bijgesteld, maar vaak was het echt genant, met name de uitleg over de cijfers.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 22:14

Suzanne F. schreef:
arie53 schreef:
Heeft Arie zich daarover uitgelaten?

Ik dacht dat je bij die foto's toen streepjes ging trekken welke het evenwichtigste liep... of zit ik verkeerd?
Ik dacht dat deze het meest in balans liep maar ik zal het wel verkeerd hebben. Haha!

Ik heb geen lijntjes bij deze foto's getrokken.
Ik heb niet meer dan 2 foto's laten zien, een paar pagina's terug, van een paard dat niet goed en wel goed in balans loopt en gereden wordt.

In dit topic
http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=5963
Staat dit:
Citaat:
Voorwaarde van deze observatie is wel dat de paarden gereden worden om de balans te bevorderen en niet om de balans te verstoren. Zoals hier bij nr. 11, 9, 5, 2, en 13 het geval is.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:36

sarabande schreef:
Je hebt gelijk het laatste jaar is het wat bijgesteld, maar vaak was het echt genant, met name de uitleg over de cijfers.

Wat ik (een beetje) een nadeel vind van die HC, is dat het er nogal vanaf hangt wie er op de hengst zit...
Laat je hengst door HP rijden dan eindigt hij zeker weten bij de top, of het nu een goede/fijne hengst is of niet.
Het enige dat we er dan van leren is dat hij zo'n hengst zich fijn laat trucken... Knipoog

Een ervaren fokker, met een goede kijk en kennis, herkent wel een goede hengst wanneer hij er één ziet.
Maar helaas zijn er ook een horde modefokkers die klakkeloos de hengst met de hoogste punten op hun merrie gebruiken...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 08:51

hananya schreef:
sarabande schreef:

Een ervaren fokker, met een goede kijk en kennis, herkent wel een goede hengst wanneer hij er één ziet.
Maar helaas zijn er ook een horde modefokkers die klakkeloos de hengst met de hoogste punten op hun merrie gebruiken...

Hieronder op deze link zie je dat bepaalde combinaties geen garantie zijn!
Verder valt me in het algemeen overal op dat voor Stap, Galop en Draf de aandacht dient te verdienen.
Ik zoek bv. nieuwe hengsten met 8 en 9 voor deze onderdelen en dan bij dressuur maar ook bij springen. Maar ze zijn steeds moeilijker te vinden.;

http://www.landgestuetcelle.de/de/aktue ... t2006.html

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 14:50

S.v.p on-topic blijven...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:01

Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-11-06 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:17

Moet er dan echt weer KWPN verrichtingsonderzoek van start in de titel, het is toch zo moeilijk :|

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:50

Dat is trouwens geen "broekie" die er op zit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 12:15

In Duitsland rijden er nooit broekies die jonge hengsten heb ik al gemerkt op videobeelden van de verrichtingstesten daar. In tegenstelling tot het KWPN.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:53

Hoe lang duurt de beoordeling per groep woensdag? Half uur?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:02

Gitta1977 schreef:
Hoe lang duurt de beoordeling per groep woensdag? Half uur?

Ik gok dat de beoordeling "an sich" niet langer duurt dan een seconde of 30......... maar ik schat in dat ze zeker 20 minuten in de baan blijven......... Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:07

Nou ja, dat bedoel ik ja... Bloos
Dat wordt dan bijtijds richting Ermelo anders is de helft al weer geweest als ik er om 9.00 uur 'pas' ben...
Waarom beginnen ze eigenlijk zo idioot vroeg! Verward Met die paar hengsten hadden ze ook rustig een uurtje later kunnen beginnen, TIJD zat...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:15

petraaken schreef:
In Duitsland rijden er nooit broekies die jonge hengsten heb ik al gemerkt op videobeelden van de verrichtingstesten daar. In tegenstelling tot het KWPN.

Dat lijkt me ook beter, tenminste als ze dan natuurlijk wel ook meer ervaring hebben.

hanneliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:27

Ja, het is echt heerlijk om in Duitsland naar een verrichtings onderzoek te kijken. Wat een rust en wat een inzicht krijg je daar.

Mr_PLH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 18:45

Ja, en bij de buren is het gras altijd groener... Slapen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:30

mbkaatje schreef:
petraaken schreef:

Dat lijkt me ook beter, tenminste als ze dan natuurlijk wel ook meer ervaring hebben.

Klein praktisch probleem is dat die mensen hier helemaal geen behoefte hebben om voor het KWPN jonge hengsten te rijden, omdat ze thuis een bedrijf draaiende moeten houden...Bovendien zijn ze als ze wel willen een stuk duurder en dan beginnen de leden weer te mopperen over contributieverhogingen enzo Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:33

marcolemar schreef:
Ja, en bij de buren is het gras altijd groener... Slapen

Weleens wezen kijken?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:05

Zal nog ff de foto's uitzoeken van gisteren... Niet bijster veel gemaakt, maar het geeft een indruk...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:07

Ben benieuwd Gitta!

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:18

ben ook best benieuwd!...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:20

Nou, daar komen ze... Ik was niet helemaal om 8 uur al in Ermelo dus heb de eerste 2 hengsten en die van de Indoctro x Concorde was niet mooi... Bloos Wél een goed paard trouwens en super springen, alle Indoctro's trouwens.

Afbeelding
Casco x Corleone

Afbeelding
Clinton x Indoctro

Afbeelding
Corland x Great Pleasure -> mijn favoriet van de springhengsten wel... Ja

Afbeelding
Indoctro x G. Ramiro Z

Afbeelding
Lupicor x Landgraf I -> beetje stout...

Afbeelding
Flipper d' Elle x La Plantero

Afbeelding
Cassini x Lucky Lionell

Daarna de dressuurhengsten...

Afbeelding
Rhodium x JetSet D

Afbeelding
Krack C x TCN Partout -> leuk dier! Ja Viel mij positief op (zelfs toen Pipo er op stapte, daar zal ik geen foto's van plaatsen... )

Afbeelding
Flemmingh x Contango -> Samen met de Krack C op nr 1 voor mij...

Afbeelding
Sir Sinclair x Havidoff (helaas geen foto zonder testruiter, dat had een beter beeld gegeven)

Afbeelding
Ramon x Nimmerdor -> niet echt bijzonder...

Allemaal gehad zo toch?
Niet dat ik er verstand van heb ofzo Bloos maar bij de springhengsten viel me zoals gezegd de Corland x Great Pleasure op, evenals de Indoctro waar ik geen foto van heb. Beide geode springers. Wat moeten die kleutertjes al hoog springen zeg... De laatste oxer stond echt wel op L/M hoogte...

Bij de dressuurpaarden vielen de Krack C en de Flemmingh op, de rest was wat gewoontjes en zou ik niet direct als vaderdier in gedachten hebben. Wel goede sportpaarden.

Maar die testruiter.......................................................... Heb met verbijstering soms zitten kijken naar de stuurkunsten van de mannelijke versie... Opstappen en gelijk kijken of er passage/piaffe inzit, rondrijden met neus op de grond en gas geven, wat test je op zo'n manier?

Meer mensen geweest gisteren?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:25

Leuke foto´s, ik kon er helaas niet bij zijn. Maar dit geeft toch een leuke indicatie. De Flemmingh staat mij zo ook het meeste aan. Ook erg leuk bloed in combinatie met Contango.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 17:13

GribaldiFAN schreef:
Leuke foto´s, ik kon er helaas niet bij zijn. Maar dit geeft toch een leuke indicatie. De Flemmingh staat mij zo ook het meeste aan. Ook erg leuk bloed in combinatie met Contango.

Die was voor mij in Den Bosch vorig jaar reeds de topper. Ik ben benieuwd hoe hij onder het zadel is. Ik heb hem in die hoedanigheid nog niet gezien.

Qua bloedopbouw vind ik hem zeker interessant Ja