[***] schreef:Jullie mogen wel wat beter lezen en niet 1 zin uit een reactie trekken. Ik had het voornamelijk over de Zep. Bovendien plaatste ik hierboven al dat ik de keuze van Ria goed begrijp, ze gebruikt rijpaardhengsten met gelderse achtergrond, waar ik van gruwel dat zijn de gribaldi's en san remo's. Als dat nu hengsten waren die in het gewenste type staan, maar dat zijn het niet, het zijn gewoon modehengsten, niet allround, karaktervererving zijn hele discussies over, het zullen mss mooie paarden worden maar dan bij het rijpaardstamboek aub.
Mijn Flemmingh x Parcival moet eerst nog maar eens gezond geboren worden, maar ik heb er een andere verwachting van dan van de genoemde jaarling. Nog eventjes geduld dus. En ik wil er eventueel gewoon mee naar de rijpaardkeuring, want hij/zij is rijpaard gefokt.
Qua stokmaat, ik dacht niet dat de gemiddelde gelder 1.75 wordt. Zit je ook niet op te wachten voor de wagen. Ik denk dat ze over het algemeen genomen kleiner zijn dat een kwpn rijpaard. Ik vind dat geen argument voor het gelderse type.
Okey, sorry ik dacht dat je beide veulens bedoelde.
.
.