Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 07:37

kom niet dagelijks op de site van de KWPN, laatste keer dat ik daar gekeken heb was het er nog niet/of heb het niet kunnen vinden. Haha!

Hmmm ik kan voor relatief weinig geld paarden laten beleren. Als ik het plaatje intressant genoeg vind icm de prijs dan hoef ik het niet onder het zadel te zien, en durf ik wel een gok te wagen.
maar dan praat ik over mezelf en de meesten die ik ken denken er net zo over.

Over hoeveel potentiele kopers praten we als je het hebt over 90 % van de gebruikers? 10 of 100 of 1000 ? en hoeveel is 80 % van de fokkers? En wie horen daarbij? ook de enkeling met 1 merrie die eens een veulen fokt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:05

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:29

Heb het topic gelezen Alane, en het is inderdaad herkenbaar. Een paard kopen is toch wel veel gemakkelijker dan een paard verkopen hoor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:05

dit topic is voor de verkopende partij... en dat andere topic wordt aangehaald waarom een koper afhaakt:
oa het niet willen vertellen van de prijs
wazige foto's
geen papieren (moet er bij zeggen dat ik geen scanner heb en dus sowieso geen papieren online kan zetten of kan mailen) kunnen mailen ivm defecte scanner.
en nog meer van die zaken...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:08

Kaja schreef:
nog een 3 jarig paard met drie goede basisgangen kon kopen voor € 2000,-. Naar mijn idee was daar acht jaar geleden sprake van..

Vorig jaar in Friesland nog! Als je ze zoekt vindt je ze wel!

Natuurlijk was de 20.000 ver overdreven, maar als dit doorzet wel de toekomst. Mensen zijn erg kieskeurig en willen het beste paard voor het minste geld.
Verkopers willen het meeste geld voor hun paard.

Ik heb naar mijn idee een dikke prijs voor mijn merrie betaald. Als ik zo her en der rond kijk zie ik dat ik mazzel heb gehad. Soortgelijk bloed, minder mooi en minder in beweging voor het dubbele.
Heb ik geluk gehad?? Ze is drachtig ook, dus ook nog twee voor de prijs van 1.
Wat ik met het veulen ga doen weet ik niet. Als die leuk is blijft ie en wordt het de opvolger van mijn merrie. Zoniet, gaat ie weg.
Wat ik er voor wil hebben?? Geen idee want zou echt niet weten waar de markt op dit moment ligt.

Een instanitie die me adt kan vertellen lijkt me wel wat. Wat is ie nou echt waard. Ik denk dat je daar al een boel kopers en verkopers mee op weg kan helpen.
Wat kan ik voor mijn paard vragen?en Wat is dit paard waard wat ik wil gaan kopen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:55

Alane schreef:
dit topic is voor de verkopende partij... en dat andere topic wordt aangehaald waarom een koper afhaakt:
oa het niet willen vertellen van de prijs
wazige foto's
geen papieren (moet er bij zeggen dat ik geen scanner heb en dus sowieso geen papieren online kan zetten of kan mailen) kunnen mailen ivm defecte scanner.
en nog meer van die zaken...

De prijs zeg ik wel bij;
Heb mooie foto's, maak ze wel niet zelf maar dat maakt niet uit
Ik voer de papieren in het allbreedpedigree database, zeg de mensen onder welke naam ze moeten kijken en ze zien de bloedlijnen uitgebreid.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:05

sarabande schreef:
Toen voorspelde je dat zodra de grenzen goed open waren we overspoeld zouden worden door al die goede Poolse paarden.
Overigens zie ik mij niet janken, het is erg zwak om te gaan schelden als je geen gelijk krijgt, maar ja iedereen uit zich binnen zijn eigen beperkingen.

Waarvoor wil je dan een datingburau? volgens mij omdat je je fokprodukten niet kwijt kan ,en dat komt waarschijnlijk dat er betere paarden te koop zijn ,in het buitenland of in Nederland. Boos!
Nee mensen wat je niet aan wil houden, een commerchiele hengst er op zetten (de jazzen en de cracks ) en wat je voor de eigen fokkerij wil houden gewoon een goeie hengst zoeken ,hoeft zeker geen w.p.n. meer te zijn ,zodat je in ieder geval nog een beetje kwaliteit in je fokmerrie*s kan blijven Knipoog
En ik verzeker de lezer, dan heb je geen w.p.n. datingbureau nodig om je 3 jarige te verkopen !!!!!!! Knipoog

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:17

Hmm, volgens mij stelde topicstarter toch met name dat dat datingbureau ver van de werkelijkheid was Haha!

Verkopen is overigens de simpelste taak ter wereld, als je tenminste geen eisen gaat stellen aan de prijs die je voor het te verkopen product stelt Sigaar

Waar het hier dus over gaat is dat de markt is gesegmenteerd in een aantal delen:

1) Een markt voor mensen met een diepe portemonnee (Amerikanen dus).

2) Een markt voor mensen die een topsportpaard zoeken. (kan overal vandaan komen).

3) Een markt voor paarden die bruikbaar zijn voor de recreatieve sport. Daar zullen we dus ZZ maar onder rekenen.

4) Een markt voor paarden voor recreatief gebruik.

5) Een markt voor fokmateriaal.

6) Een markt voor vleesmateriaal

Dit topic lijkt dus vooral over markt 1) en markt 3) te gaan. Ik zie veel tegenspraak hier. De een die roept dat de aanvoer veel te groot is en de vraag ver overstijgt en de ander die roept dat die paarden niet te vinden zijn. Dat is op zichzelf al een heel raar fenomeen. Puur op aantallen bekeken worden er veel meer paarden gefokt dan de markt waarvoor ze kennelijk bedoeld zijn (1 t/m 5). Markt 1 t/m 3 is waar financieel gescoord wordt.

Topicstarter stelt vast dat de markt zich in dusverre heeft ontwikkeld dat de paardenmarkt lijkt op de automarkt. De kopers willen een proefritje maken. Dat is een verandering met een verleden waarin het grote deel van de kopers voor een groen paard ging.

Topicstarter ziet dat het marktklaar maken van paarden vooral duur is, maar inmiddels een noodzakelijk kwaad. Daarnaast ziet topicstarter ook een probleem met de communicatie uit gegadigden van markt 1) en 3), die niet direct naar de fokker stappen, maar bij de handelaar aankloppen, die ook moet leven en dus minder geld aan de fokker geeft.

Hiervoor wordt een oplossing gezocht.

Nou kan het natuurlijk zijn dat de basisaannames fout zijn en dat er wel een markt voor grasgroene driejarige paarden van boven de 4000 Euro is. In dat geval moeten we de theorie bijstellen. 1) Is die markt er? 2) Hoe groot is die markt?

Stelling van topicstarter is dat de markt van licht aangereden paarden 10 x zo groot is dan de markt voor totaal groene paarden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:42

dan is er een veel goedkopere oplossing, geen complete stal incl. ruiters maar een database waar alles in staat en gezet kan worden....
www.marktplaats.nl
kun je selecteren op provinicie,en zou je moeten kunnen selecteren op prijs, afstamming en als het een zadelmak paard betreft dan zoek je ook verder Haha!

Iemand die nu Utrecht te ver rijden vindt zal dat met zo'n centrum nog vinden.
Wij "bestellen" ook altijd een auto, en hebben ook al eens paarden "besteld" bij een handelaar, kenbaar gemaakt wat we zoeken, willen en eisen en paard gevonden, was 1 telefoontje en 2 tevergeefse ritjes.
Rijpony van dochterlief idem, fokker/handelaar gebeld, verteld wat we zoeken, hij had staan en het klikte en klaar....

tja en dan snaait de handelaar er een x-bedrag tussenuit, als ik het uurloon van manlief moet gaan rekenen bij de bezoekjes....
idem bij de verkoop.... advertentie zetten, tig mailtjes beantwoorden, bezoek ontvangen, koffie zetten, paardjes kijken en na 3 langen en 3 korten, veel koffie en tijd verder .... kan ik beter voor 100 euro minder aan een handelaar verkopen en klaar, geen gezeur met keuringen, garantie bepalingen en weet ik wat voor een onzin sommigen verzinnen.
(ik had onlangs een leuke, heb een 2 jarige te koop staan, aspirant kopers wilden naast een keuring ook de garantie dat ze ster zou worden Wow! )

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:57

Alane schreef:
dan is er een veel goedkopere oplossing, geen complete stal incl. ruiters maar een database waar alles in staat en gezet kan worden....
www.marktplaats.nl
kun je selecteren op provinicie,en zou je moeten kunnen selecteren op prijs, afstamming en als het een zadelmak paard betreft dan zoek je ook verder Haha!

Iemand die nu Utrecht te ver rijden vindt zal dat met zo'n centrum nog vinden.
Wij "bestellen" ook altijd een auto, en hebben ook al eens paarden "besteld" bij een handelaar, kenbaar gemaakt wat we zoeken, willen en eisen en paard gevonden, was 1 telefoontje en 2 tevergeefse ritjes.
Rijpony van dochterlief idem, fokker/handelaar gebeld, verteld wat we zoeken, hij had staan en het klikte en klaar....

tja en dan snaait de handelaar er een x-bedrag tussenuit, als ik het uurloon van manlief moet gaan rekenen bij de bezoekjes....
idem bij de verkoop.... advertentie zetten, tig mailtjes beantwoorden, bezoek ontvangen, koffie zetten, paardjes kijken en na 3 langen en 3 korten, veel koffie en tijd verder .... kan ik beter voor 100 euro minder aan een handelaar verkopen en klaar, geen gezeur met keuringen, garantie bepalingen en weet ik wat voor een onzin sommigen verzinnen.
(ik had onlangs een leuke, heb een 2 jarige te koop staan, aspirant kopers wilden naast een keuring ook de garantie dat ze ster zou worden Wow! )

OK dan! Ik kan me helemaal vinden in bovenstaande post en sluit me er bij aan.... I.m.o is het zo, gaat het zo en blijft het zo...... Knipoog