KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:51

gijsenkim schreef:
ik denk dat een Jazz X Crack X Belisar X Elcaro X Amor............... net zo lastig is hier als daar Haha! Haha! Haha! (Een onmogelijke combinatie, weettut......... tis maar hypothetisch)

Inderdaad... Haha!
(En ook al is het hypothetisch, ik zou hem niet graag hebben... Knipoog ) Haha!

sarabande

Duitsland met Nederland vergelijken gaat volledig scheef. Nederland kan hoogstends met een deelstaat vergeleken worden en ook die verschillen onderling qua fokkerij en aanpak.

Over het algemeen zijn Duitse paarden gewend direkter te moeten reageren, daarom liepen Duitsers jaren achter bij het omgaan met bloedpaarden (lees de boeken van internationale springruiters waar in de finale elkaars paarden gereden moesten worden).

CGJ12

Pipo schreef:
Zijn de karakters in het buitenland dan werkelijk zoveel beter? Volgens mij absoluut niet. Maar qua africhting loopt Duitsland wel 100 jaar voor op Nederland. En daarom lijkt het alsof de paarden braver zijn.

Die Duitsers hebben zo rond 1943 alle goede Nederlandse paarden naar het Oostfront gestuurd .........
Alleen al dáárom zou het duitsers verboden moeten worden om aan internationale wedstrijden deel te nemen met Duits gefokte paarden.
De fokvoorsprong hebben ze zélf hardhandig gecreeerd.........

Onsportief winnen heet zoiets......... Haha!

Aimee

CGJ12 schreef:

Ik ben zo een pispaaltje van de groep, en dat is een heel onzeker mens........ die zich heel vaak geen houding weet te geven......... ontzettend aanhankelijk en lief is naar paarden, maar angstig naar mensen.

Haha!

Hèhè, je geeft het eindelijk toe! OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:52

gijsenkim schreef:
ik denk dat een Jazz X Crack X Belisar X Elcaro X Amor............... net zo lastig is hier als daar Haha! Haha! Haha! (Een onmogelijke combinatie, weettut......... tis maar hypothetisch)

Ik zou niet weten waarom dit onmogelijk is.......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:53

CGJ12 schreef:
Die Duitsers hebben zo rond 1943 alle goede Nederlandse paarden naar het Oostfront gestuurd .........
Alleen al dáárom zou het duitsers verboden moeten worden om aan internationale wedstrijden deel te nemen met Duits gefokte paarden.
De fokvoorsprong hebben ze zélf hardhandig gecreeerd.........

Onsportief winnen heet zoiets......... Haha!

Eeeeh... ze zijn juist uit het oosten gevlucht naar het westen en hebben proberen die paarden mee te nemen die ze mee konden nemen en alleen de hardsten zijn heel aangekomen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:54

Waarom zou een Jazz x Krack x Belisar enz. persé zo lastig zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:55

Aimee schreef:
Eeeeh... ze zijn juist uit het oosten gevlucht naar het westen en hebben proberen die paarden mee te nemen die ze mee konden nemen en alleen de hardsten zijn heel aangekomen.

Nee joh jij hebt het over Trakehners, dat is Duitse geschiedenis.
CGJ heeft het over de Nederlandse geschiedeins, daar wordt duidelijk niks meer aan gedaan op school Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:56

gijsenkim schreef:

Kom maar brengen, dan maak ik er wel een all-rounder van Clown Graag wel zadelmak aanleveren Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:57

CGJ12 schreef:
gijsenkim schreef:

Ik zou niet weten waarom dit onmogelijk is.......

ik WEET het ook niet (daarvoor heb ik te weinig verstand van fokken) het lijkt mij alleen een lijn die hoogstwaarschijnlijk niet kan Haha! Haha! ivm leeftijden enzo

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:57

Kaja schreef:
Voordat je weer in de stress schiet....

Ík ben niet degene die in de stress schiet hoor....

Kaja schreef:
Het komt namelijk door de bloedvoer dat wij nerveuze en hete paarden fokken! Nerveus, heet, stresserig maken het huidige sportpaard en geven het een klasse apart!

En dus is het frapant dat paarden met dezelfde bloedvoering die in Hongarije zijn opgegroeid wèl rustig en bomproof zijn. Ik denk niet dat wij nerveuze en hete paarden fokken, ik denk dat wij die maken, helaas.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:58

sarabande schreef:
CGJ heeft het over de
Nederlandse geschiedeins

, daar wordt duidelijk niks meer aan gedaan op school Haha!

Niet te verwarren met kunstgeschiedenis..........

Die kapitale merries hebben ze simpelweg opgevreten op de terugweg........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:59

sarabande schreef:
CGJ heeft het over de Nederlandse geschiedeins, daar wordt duidelijk niks meer aan gedaan op school Haha!

Geeft maar weer aan waar mijn voorkeur naar uitgaat als het om paarden gaat.... Knipoog Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:00

gijsenkim schreef:
ik WEET het ook niet (daarvoor heb ik te weinig verstand van fokken) het lijkt mij alleen een lijn die hoogstwaarschijnlijk niet kan Haha! Haha! ivm leeftijden enzo

Goed tellen.......... dat is geen probleem. De bottleneck is Elcaro Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:05

Breek me de bek niet open over duitse hegemonie, maar dat ze een voorsprong hebben, dat moge duidelijk zijn!
De hengsten die daar goedgekeurd worden en toppers blijken zou ons KWPN afzwaaien tijdens de bezichtigingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:06

gijsenkim schreef:

Ik weet niet hoevaak je in Duitsland bent geweest GK, maar het nivo is daar echt totaal niet te vergelijken met Nederland. Dat is gewoon een cultuurshock

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:06

CGJ12 schreef:
Niet te verwarren met kunstgeschiedenis..........

Daar weet ik inderdaad een boel meer vanaf, wat lees je weer aandachtig mee Cnor....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:09

Aimee schreef:
En dus is het frapant dat paarden met dezelfde bloedvoering die in Hongarije zijn opgegroeid wèl rustig en bomproof zijn. Ik denk niet dat wij nerveuze en hete paarden fokken, ik denk dat wij die maken, helaas.

Helemaal mee eens Aimee. Ik denk zeker dat wij ze maken. Hoevaak hoor je wel niet: Nee in het voorjaar ga ik niet buitenrijden want dan rijden er traktors. In het Najaar zijn er teveel vrachtwagens, en hindernissen vind ie eng en dit en dat. Wij confronteren onze paarden amper met “enge dingen” maar gaan alles uit de weg. Verder is een groot gedeelte van onze ruiters zelf ook nog eens een enorme schijterd en zeer niet consequent. Dat maakt veel paarden “lastig”.

En vooral mensen die “van horen zeggen” veel onzin beginnen te roepen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:11

@Aimee
@Pipo

Dames........ dit zegt toch genoeg over jullie realiteitszin........... houd het toch bij de recreatie...........

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:11

Aimee schreef:
Ik denk niet dat wij nerveuze en hete paarden fokken, ik denk dat wij die maken, helaas.

Ja, ja... Denk nog maar eens dan... Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:13

CGJ12 schreef:
@Aimee
@Pipo

Dames........ dit zegt toch genoeg over jullie realiteitszin........... houd het toch bij de recreatie...........

INDERDAAD!!!!!!!!!!!! Sigaar

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:14

sarabande schreef:
Duitsland met Nederland vergelijken gaat volledig scheef. Nederland kan hoogstends met een deelstaat vergeleken worden en ook die verschillen onderling qua fokkerij en aanpak.

Over het algemeen zijn Duitse paarden gewend direkter te moeten reageren, daarom liepen Duitsers jaren achter bij het omgaan met bloedpaarden (lees de boeken van internationale springruiters waar in de finale elkaars paarden gereden moesten worden).

Inderdaad.

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:15

Kweenie maar mij dunkt dat een topdressuurpaard, die in de spotlicht voor overvolle tribunes en vlaggen, muziek en weet ik veel wat nog meer zn kunstje moet doen............ nou niet echt gevoellig is voor prikkels van buitenaf.............. Deze paarden staan ook regelmatig achterstevoren vanwege een bloembak Haha! Haha! En die zijn echt wel iets gewend zegmaar.............. Is dat dan karakter of training?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:16

Pipo schreef:
En vooral mensen die “van horen zeggen” veel onzin beginnen te roepen.

Dat maakt het inderdaad nog een stukje erger; als mensen een Jazz x Krack x Belisar tegenkomen gaan ze er niet mee om als zijnde het een paard, maar bestempelen het vantevoren alvast als monster. Dan wordt het arme beest vanzelf daadwerkelijk een monster en dan roept iedereen meteen "zie je nou wel!"

Zou dat zelfde paard met duitse discipline benaderd zijn, was het met zekerheid een mak schaap.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:18

Slaap jij nog even verder Aimee... Slapen