Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaja schreef:Wanneer gaat jou merrie of wacht je tot na de hengstenshow Holly??
! 
Ik heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben. Jow schreef:Hoi,
ben nieuw hierIk heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben...

Bucephalus schreef:Jow schreef:Hoi,
ben nieuw hierIk heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben...
Nou, dat geldt in ieder geval voor mijn veulen van 9 maanden. Is echt heel erg koel en niet snel van zijn stuk. Wel heel erg nieuwsgierig.
Als ik de wortelen in de voederbak gooi, schrikken de andere veulens nog steeds. En dat na maaaaaanden iedere dag hetzelfde ritueel. Die van mij interesseert het gebonkt helemaal niets. Foto's maken is vrijwel onmogelijk, want hij duwt steeds zijn snuit in de camera en neusgaten zijn nu niet zo interessant. Ook blijft hij continu om je heen draaien. Hij vindt het allemaal reuze leuk. Deze week werd er op het land gegierd. Natuurlijk moest hij er met zijn neus bovenop staan.
Jow schreef:hahaha komt me bekend voor.. ben benieuwd naar ons veulentje, maar t duuuurt nog zo laaaaaaaaaaaaang!!
Sonetta was trouwens ook leergierig

Bucephalus schreef:Jow schreef:hahaha komt me bekend voor.. ben benieuwd naar ons veulentje, maar t duuuurt nog zo laaaaaaaaaaaaang!!
Sonetta was trouwens ook leergierig
O, jaa, ik weet het. Wachten op iets leuks duurt en duuuurt! Sterkte alvast!
Toen Zandor nog heel klein was heb ik hem in de stal laten wennen aan vreemde geluiden: een plastic zak aan een stok gebonden en over zijn lichaam laten gaan. De eerste keer vond hij het wel een raar ding, maar al heel snel besliste hij dat het vast ongevaarlijk was. Van al het gewapper trok hij zich maar weinig aan. Echter over een droge mat naar buiten die bij terugkomst nat was en dan over dat natte glanzende ding naar binnen? No way!!! Een reuzenjump maken dan maar, als het echt moet... en dan bij het baasje op de tenen landen
Heel vervelend als je eigenlijk snel wilt werken. Wegjagen heeft geen zin want 2 seconden nadien is ze daar weer. Inderdaad foto's nemen op stal is een ramp want ze moeten telkens met hun neus aan die camera zitten. Sta ik haar moeder of grootmoeder te poetsen is mevrouw beledigd dat zij geen aandacht krijgt en begint dus dan maar te prutsen of tegen de muren te stampen of ergens in te bijten
. Krijgt naar haar zin nooit genoeg te eten.
Verder ben ik dik tevreden over het karakter van de Rubiquils hoor.

Odie schreef:@ Jow landa: Heb je Sonetta verkocht? Enig idee waar ze nu is? Haar moeder gaat dit jaar weer een rubiquiltje geven. En ze heeft al 1 volle broer en 2 volle zussen heb je die al eens gezien?
Is je drachtige merrie toevallig Pepsi? (stamboeknaam Petra v. karandasj x burggraaf) Die ken ik ook! ik was erbij toen ze geinsemineerd werd met rubiquil en ze was nog maagd haha

holly schreef:Jolanda, jolanda, jolanda, tiedietiedietie![]()
Hebben wij dezelfde smaak soms![]()
Wat moet het in hemelsnaam worden voor lastig ding vraag ik me af![]()
Mijn merrie is zelf ook zo'n figuur die mij constant achterna loopt. Zo nieuwsgierig als de pest.

holly schreef:Sunshine![]()
Heb geen Rubi, wil mijn merrie er door laten dekken.
(wist je trouwens dat Shadow een heel leuk halfbroertje heeft)

Jow schreef:
eeey odie!!
ja klopt hahah helemaal gelijk!! Sonetta staat nu in Wassenaar bij een vrouw die er superblij mee is en haar een lot uit de loterij vind. Ze rijd er nu L1 mee volgens mij, en soms ook door de 170 punten dus dat is wel leuk! die broer en zussen heb ik nooit gezien? hoe heten die?
en ja die drachtige is pepsi!! hahaha en ze is zoooo shaggy nu hahah
gr jolanda

Odie schreef:Jow schreef:
eeey odie!!
ja klopt hahah helemaal gelijk!! Sonetta staat nu in Wassenaar bij een vrouw die er superblij mee is en haar een lot uit de loterij vind. Ze rijd er nu L1 mee volgens mij, en soms ook door de 170 punten dus dat is wel leuk! die broer en zussen heb ik nooit gezien? hoe heten die?
en ja die drachtige is pepsi!! hahaha en ze is zoooo shaggy nu hahah
gr jolanda
Sonetta is de oudste van de rubiquils uit die merrie(Bonetta)
De volle broer heet Update, is pikzwart wordt dit jaar vier is nu 1.66 en was tweede bezichtigingshengst bij het NRPS maar is nu ruin. Hij zal te zien zijn op de hengstenshow van rubiquil bij van Bommel.
De volle zus is Vonetta en word dit jaar drie, is net zadelmak en niet zo groot 1.62 ofzo
Dan nog een volle zus Wonetta, die staat nu in duitsland met haar moeder, ze is donkerbruin met 4 witte sokjes en een supersjiek koppie dr op, ik denk dat dit het beste veulen is van die merrie.
Sonetta heeft zelf ook een veulen gehad, van Louisville, een donkerbruine merrie zonder aftekeningen die toevallig ook Wonetta heet, het wordt een kast van een merrie, ze is nu al groter dan de meeste driejarigen en ze is zelf pas 2.
hehehe Merriestammen zegt ons nooit zo heel veel maar na verhalen moet de Netta stam een hele goeie stam zijn!