Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 02:11

Oh, doe dat, leuk.......

Ben ik nu gek of zou er begin maart niet een Rubi geboren moeten worden bij Tyrza?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:06

Wanneer gaat jou merrie of wacht je tot na de hengstenshow Holly??

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:59

Zoals beloofd hier de foto's van het Rubiquil-hengstveulen. Op deze foto's is hij bijna 2 weken oud!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet echt goeie foto's, maargoed!

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:07

En nog n foto.....

Afbeelding

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:04

Kaja schreef:
Wanneer gaat jou merrie of wacht je tot na de hengstenshow Holly??

Idd na Tong uitsteken

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:31

Laat ons eens weten wat je ervan vind... en of Rubi de match wordt voor jouw merrie... Haha!

Leuk veulen.... niet echt duidelijk, maar compact dingetje Knipoog !

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:41

Ik maak nog wel ff foto's als ze vanmiddag of morgen nog naar buiten kunnen! Binnen is het nooit zo makkelijk om goeie foto's te maken. Dan kan je ze er nooit helemaal mooi op zetten!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:16

Hoi,

ben nieuw hier Lips are sealed Ik heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben.

We hebben nu een merrie staan die drachtig is van Rubiquil, de merrie is vrij pittig vandaar Rubiquil door zn rustige karakter, uitgerekend op 3 juli. dus ben benieuwd!

gr jolanda

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:05

Jow schreef:
Hoi,

ben nieuw hier Lips are sealed Ik heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben...

Nou, dat geldt in ieder geval voor mijn veulen van 9 maanden. Is echt heel erg koel en niet snel van zijn stuk. Wel heel erg nieuwsgierig.
Als ik de wortelen in de voederbak gooi, schrikken de andere veulens nog steeds. En dat na maaaaaanden iedere dag hetzelfde ritueel. Die van mij interesseert het gebonkt helemaal niets. Foto's maken is vrijwel onmogelijk, want hij duwt steeds zijn snuit in de camera en neusgaten zijn nu niet zo interessant. Ook blijft hij continu om je heen draaien. Hij vindt het allemaal reuze leuk. Deze week werd er op het land gegierd. Natuurlijk moest hij er met zijn neus bovenop staan.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:06

Bucephalus schreef:
Jow schreef:
Hoi,

ben nieuw hier Lips are sealed Ik heb een Rubiquil nakomeling gereden, Ruby`s Sonetta, voordeel vind ik dat Rubiquils vrij rustig en koel karakter hebben...

Nou, dat geldt in ieder geval voor mijn veulen van 9 maanden. Is echt heel erg koel en niet snel van zijn stuk. Wel heel erg nieuwsgierig.
Als ik de wortelen in de voederbak gooi, schrikken de andere veulens nog steeds. En dat na maaaaaanden iedere dag hetzelfde ritueel. Die van mij interesseert het gebonkt helemaal niets. Foto's maken is vrijwel onmogelijk, want hij duwt steeds zijn snuit in de camera en neusgaten zijn nu niet zo interessant. Ook blijft hij continu om je heen draaien. Hij vindt het allemaal reuze leuk. Deze week werd er op het land gegierd. Natuurlijk moest hij er met zijn neus bovenop staan.

hahaha komt me bekend voor.. ben benieuwd naar ons veulentje, maar t duuuurt nog zo laaaaaaaaaaaaang!!
Sonetta was trouwens ook leergierig Haha!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:12

Jow schreef:
hahaha komt me bekend voor.. ben benieuwd naar ons veulentje, maar t duuuurt nog zo laaaaaaaaaaaaang!!

O, jaa, ik weet het. Wachten op iets leuks duurt en duuuurt! Sterkte alvast!
Toen Zandor nog heel klein was heb ik hem in de stal laten wennen aan vreemde geluiden: een plastic zak aan een stok gebonden en over zijn lichaam laten gaan. De eerste keer vond hij het wel een raar ding, maar al heel snel besliste hij dat het vast ongevaarlijk was. Van al het gewapper trok hij zich maar weinig aan. Echter over een droge mat naar buiten die bij terugkomst nat was en dan over dat natte glanzende ding naar binnen? No way!!! Een reuzenjump maken dan maar, als het echt moet... en dan bij het baasje op de tenen landen Clown

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:32

Bucephalus schreef:
Jow schreef:

O, jaa, ik weet het. Wachten op iets leuks duurt en duuuurt! Sterkte alvast!
Toen Zandor nog heel klein was heb ik hem in de stal laten wennen aan vreemde geluiden: een plastic zak aan een stok gebonden en over zijn lichaam laten gaan. De eerste keer vond hij het wel een raar ding, maar al heel snel besliste hij dat het vast ongevaarlijk was. Van al het gewapper trok hij zich maar weinig aan. Echter over een droge mat naar buiten die bij terugkomst nat was en dan over dat natte glanzende ding naar binnen? No way!!! Een reuzenjump maken dan maar, als het echt moet... en dan bij het baasje op de tenen landen Clown

hehhee, tis altijd lache met die kleintjes en meestal leren we er zelf ook van, bijv tenen intrekken hahaa Tong uitsteken
moet alleen nog naam verzinnen :s

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:30

@ Jow landa: Heb je Sonetta verkocht? Enig idee waar ze nu is? Haar moeder gaat dit jaar weer een rubiquiltje geven. En ze heeft al 1 volle broer en 2 volle zussen heb je die al eens gezien?

Is je drachtige merrie toevallig Pepsi? (stamboeknaam Petra v. karandasj x burggraaf) Die ken ik ook! ik was erbij toen ze geinsemineerd werd met rubiquil en ze was nog maagd haha

zaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:08

Hee,

mijn veulentje van Rubi is ook zo rustig. Als ze iets eng vindt dan overwint haar nieuwschierigheid bijna altijd van haar angst. Als ik met iets gooi in de voerbak vind ze het ook niet eng, met een deken op haar rug heb ik al een keer of 2 geprobeerd maar dat vond ze minder.
Ze leert super snel want ik heb haar al bijna verkeersmak door lekker veel te wandelen en ze is pas 10 maanden oud.
Gisteren toen ik haar poetste en ik haar voorbeentje neerzette tilde ze haar achterbeentje al vanzelf op. Dat gaat echt super. Poetsen kan ik trouwens los, ze blijft super stil staan. Ze draait zich miss 1x om als je ff niet poetst maar de borstel schoon maakt. Haha.

Groetjes Anniek

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:33

Dat van die snuit in de camera dat ken ik, moest wel 50 foto's maken tot er n paar "goeie" bijzaten. Blijkbaar vererft rubi hele leuke rustige karakters. Dat klopt ook precies met dat Rubi-hengstje, is ook zo nieuwsgierig en helemaal niet bang. Leuk om zoveel dezelfde positieve dingen te horen, dan vererft de vader in ieder geval zijn karakter heel goed! En gelukkig is het dan ook nog een heel leuk karakter!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 06:50

zwijg me van die nieuwsgierigheid wat die Rubiquils betreft. Van zodra ik de wei in kom met een kruiwagen om mestballen te rapen is die van mij daar gezet en zit dus telkens rond mij te draaien en haar neus overal in te stoppen. Rolleyes Heel vervelend als je eigenlijk snel wilt werken. Wegjagen heeft geen zin want 2 seconden nadien is ze daar weer. Inderdaad foto's nemen op stal is een ramp want ze moeten telkens met hun neus aan die camera zitten. Sta ik haar moeder of grootmoeder te poetsen is mevrouw beledigd dat zij geen aandacht krijgt en begint dus dan maar te prutsen of tegen de muren te stampen of ergens in te bijten Gestoord . Krijgt naar haar zin nooit genoeg te eten. Clown Verder ben ik dik tevreden over het karakter van de Rubiquils hoor. Haha!

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 07:40

Odie schreef:
@ Jow landa: Heb je Sonetta verkocht? Enig idee waar ze nu is? Haar moeder gaat dit jaar weer een rubiquiltje geven. En ze heeft al 1 volle broer en 2 volle zussen heb je die al eens gezien?

Is je drachtige merrie toevallig Pepsi? (stamboeknaam Petra v. karandasj x burggraaf) Die ken ik ook! ik was erbij toen ze geinsemineerd werd met rubiquil en ze was nog maagd haha

eeey odie!!

ja klopt hahah helemaal gelijk!! Sonetta staat nu in Wassenaar bij een vrouw die er superblij mee is en haar een lot uit de loterij vind. Ze rijd er nu L1 mee volgens mij, en soms ook door de 170 punten dus dat is wel leuk! die broer en zussen heb ik nooit gezien? hoe heten die?
en ja die drachtige is pepsi!! hahaha en ze is zoooo shaggy nu hahah

hoe heet jij??

gr jolanda

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:06

Jolanda, jolanda, jolanda, tiedietiedietie Clown
Hebben wij dezelfde smaak soms Tong uitsteken

Wat moet het in hemelsnaam worden voor lastig ding vraag ik me af Tong uitsteken
Mijn merrie is zelf ook zo'n figuur die mij constant achterna loopt. Zo nieuwsgierig als de pest.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:43

holly schreef:
Jolanda, jolanda, jolanda, tiedietiedietie Clown
Hebben wij dezelfde smaak soms Tong uitsteken

Wat moet het in hemelsnaam worden voor lastig ding vraag ik me af Tong uitsteken
Mijn merrie is zelf ook zo'n figuur die mij constant achterna loopt. Zo nieuwsgierig als de pest.

hahhahahah, hebbie ook een rubi?? je zou sunshine moeten zien, die is echt 2 druppels water qua rijden en qua karakter zoals shadow, ook af en toe wat rennerig enzo, maar ze past goed bij me want start er nu ook m2 mee Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:04

Sunshine Verward

Heb geen Rubi, wil mijn merrie er door laten dekken.

(wist je trouwens dat Shadow een heel leuk halfbroertje heeft)

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:09

holly schreef:
Sunshine Verward

Heb geen Rubi, wil mijn merrie er door laten dekken.

(wist je trouwens dat Shadow een heel leuk halfbroertje heeft)

ja?? welk halfbroertje?? Power & paint zit ook Downland folklore in toch??

sunshine is 1 van de wedstrijdpaarden die ik rij, ze is t ergst om te rijden maar wel mn favoriet en in dr doen en laten is het net shadow.

ik heb een rubiquil gehad, en 1 merrie staat nu drachtig te zijn van rubiquil Haha!

gr jolanda

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:14

Jow schreef:

eeey odie!!

ja klopt hahah helemaal gelijk!! Sonetta staat nu in Wassenaar bij een vrouw die er superblij mee is en haar een lot uit de loterij vind. Ze rijd er nu L1 mee volgens mij, en soms ook door de 170 punten dus dat is wel leuk! die broer en zussen heb ik nooit gezien? hoe heten die?

gr jolanda

Sonetta is de oudste van de rubiquils uit die merrie(Bonetta)
De volle broer heet Update, is pikzwart wordt dit jaar vier is nu 1.66 en was tweede bezichtigingshengst bij het NRPS maar is nu ruin. Hij zal te zien zijn op de hengstenshow van rubiquil bij van Bommel.
De volle zus is Vonetta en word dit jaar drie, is net zadelmak en niet zo groot 1.62 ofzo
Dan nog een volle zus Wonetta, die staat nu in duitsland met haar moeder, ze is donkerbruin met 4 witte sokjes en een supersjiek koppie dr op, ik denk dat dit het beste veulen is van die merrie.

Sonetta heeft zelf ook een veulen gehad, van Louisville, een donkerbruine merrie zonder aftekeningen die toevallig ook Wonetta heet, het wordt een kast van een merrie, ze is nu al groter dan de meeste driejarigen en ze is zelf pas 2.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:22

Odie schreef:
Jow schreef:

eeey odie!!

gr jolanda

Sonetta is de oudste van de rubiquils uit die merrie(Bonetta)
De volle broer heet Update, is pikzwart wordt dit jaar vier is nu 1.66 en was tweede bezichtigingshengst bij het NRPS maar is nu ruin. Hij zal te zien zijn op de hengstenshow van rubiquil bij van Bommel.
De volle zus is Vonetta en word dit jaar drie, is net zadelmak en niet zo groot 1.62 ofzo
Dan nog een volle zus Wonetta, die staat nu in duitsland met haar moeder, ze is donkerbruin met 4 witte sokjes en een supersjiek koppie dr op, ik denk dat dit het beste veulen is van die merrie.

Sonetta heeft zelf ook een veulen gehad, van Louisville, een donkerbruine merrie zonder aftekeningen die toevallig ook Wonetta heet, het wordt een kast van een merrie, ze is nu al groter dan de meeste driejarigen en ze is zelf pas 2.

wat superleuk om dat allemaal te horen!! toen wij haar verkochten kwam er ook een vrouw kijken die contact met leunes had gehad over sonetta en die had ook gezegd dat ze drachtig was geweest enzo en ze had ook litteken op dr buik ofzo van een operatie ofzo?? na goed weet ik t fijne eigenlijk ook nie van, denk dat ik haar ong 6 maanden heb gereden. toen ik de kampioenschappen reed had ik nog maar 2 wedstrijdjes gedaan en werd 5e met haar!! Raz kwam me ook nog aanspreken want die had haar ingereden dus dat is altijd wel leuk dat je de achtergrond enzo een beetje weet. Van Bommel ga ik niet heen want ik kan niet, een vriend van mij gaat wel , zal wel zeggen dat hij ff op update moet letten Tong uitsteken hehehe Merriestammen zegt ons nooit zo heel veel maar na verhalen moet de Netta stam een hele goeie stam zijn!

Sonetta was waarschijnlijk vanaf hexagon naar brabant verkocht, toen die vader van t meisje die m had ging betalen op de manege bleek dat zij er al 3 maande niet geweest was!! dei man boos en Sonetta moest weg. kennis van ons had haar gekocht en zijn ruiter had t eigenlijk al druk dus vandaar kwam ze naa ons. Nu staat ze in Wassenaar en heeft ze het super naar haar zin.

gr jolanda

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:52

Kaja, ja hoor het word Rubiquil Haha!

Petra, wat mag jij trots zijn hoor, Radetzky is ontzettend mooi.
Heb hem eens even goed bekeken, stond heel lief te kijken, liet zich heerlijk kroelen op de neus, was heel rustig in zijn stal (wel mega groot oogt hij zeg)
Toen ik weg liep kreeg ik nog een luidkeels gehinnik achter me aan haha.
Toen hij geshowt werd liet hij zich ook erg mooi zien, prachtig dier, echt jammie.
Het allermooiste vond ik toch wel dat hij zo kalm bleef overal onder, maar zo nieuwsgierig als iets. Oortjes gespitst, alles willen volgen wat er om hem heen gebeurde, maar bleef toch heel goed luisteren.
Prachtig hoor Petra Haha!

Patjelisa, ik vind het een prachtig dier en denk ook dat je zeker geen verkeerde keuse maakt met Radetzky.

Update, Ollright, Roumanda, naam kwijt en het veulen, waren ook zeer zeker goede bwegers.
Update is 4 en ik vond dat hij zich erg goed gedroeg met dat vreemde publiek om zich heen.

Nee ik heb genoten vandaag.
Ik had verwacht dat ik misschien zou gaan twijfelen of het mijn smaak wel zou zijn, maar dat is niet nodig, dit is helemaal mijn smaak.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 06:43

Was hij mee op de hengstenshow? Ow ow ow. Man nu ben ik kwaad op mezelf dat ik pap niet heb overhaald om toch naar Van bommels te rijden gisteren. Niemand die hem op foto heeft genomen gisteren of hem met een digitaal video toestel heeft opgenomen. Wil gerust betalen om daar een DVD'tje van te kunnen krijgen.