Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_San87_ schreef:janderegelaa schreef:Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.
Echt in het het hoogbenige model zoals het KWPN graag ziet, staat hij toch niet? Het is mij nooit specifiek opgevallen. Maar dan nog, dat is er één op... Hoeveel?Citaat:Staat mijn vraag nog steeds, dankzij of ondanks?
Er zijn er veel meer. Een kortbenige Jazz vindt je bijvoorbeeld bijna niet. En het is het fokbeleid van het KWPN dat er voor gezorgd heeft dat we nummer 1 staan in de wereld. Dus dankzij.
Citaat:Numeriek is de Nederlandse fokkerij met vier producten goed vertegenwoordigd in de finale van de zesjarige dressuurpaarden. Maar kwalitatief moet het KWPN het in deze leeftijdscategorie duidelijk afleggen tegen de Duitse stamboeken. De selectieronde werd vandaag in Verden gewonnen door de Hannoveraan Doubleyou W (v. Don Romantic), gevolgd door wereldkampioen Sa Coeur en bewegingskunstenaar Damon’s Delorange.
Op de zesde plaats is Decor Cachet L (v. Jazz) van Mirelle van Kemenade de hoogst geplaatste Nederlandse inzending.
_San87_ schreef:Is dat met de galop niet hetzelfde? Ontspanning en meewerken is een goede drietakt. Aan de galop kan nog aardig gesleuteld worden qua sprong en dus kracht.
Het valt mij op wedstrijden (basis) heel erg op dat er maar weinig paarden zijn die goed kunnen stappen, nu zal de ruiter/amazone daar een grote vinger in de pap hebben, maar ik denk zelf ook dat het aanleg is, van een matige stap maak je geen goede stap. Vandaar de vraag.
maar hij hoeft dat korter uit te voeren en belangrijk ook daar in is dat ze kunnen verzamelen en verruimen essiesilly schreef:_San87_ schreef:Is dat met de galop niet hetzelfde? Ontspanning en meewerken is een goede drietakt. Aan de galop kan nog aardig gesleuteld worden qua sprong en dus kracht.
Het valt mij op wedstrijden (basis) heel erg op dat er maar weinig paarden zijn die goed kunnen stappen, nu zal de ruiter/amazone daar een grote vinger in de pap hebben, maar ik denk zelf ook dat het aanleg is, van een matige stap maak je geen goede stap. Vandaar de vraag.
Er zit hoe hoger het niveau word steeds meer galop in wen proef en de oefeningen zijn natuurlijk veel moeilijker in de galop, denk aan de wissels, appuyementen, pirouettes etc en dat is dus waarom een galop heel belangrijk is. Voor een basis proef hoef je niet een heel goede galop te hebben gezien ze al die oefeningen niet hoeven doen
Uiteraard is stap ook belangrijkmaar hij hoeft dat korter uit te voeren en belangrijk ook daar in is dat ze kunnen verzamelen en verruimen
Je kunt er bij de jonge paarden maar beter wat vanaf blijven en ze vooral ruimte en lengte laten nemen. 
arie53 schreef:Mosh schreef:Een draf en galop kun je het meeste aan verbeteren, maar ook een stap kun je veel aan veranderen qua ruggebruik, ruimte, schouder. Het probleem is dat er te weinig aan getraind wordt, met het excuus "de stap valt niet te verbeteren".
Waarom zou er zoveel verbeterd moeten worden?
Mosh schreef:Een draf en galop kun je het meeste aan verbeteren, maar ook een stap kun je veel aan veranderen qua ruggebruik, ruimte, schouder. Het probleem is dat er te weinig aan getraind wordt, met het excuus "de stap valt niet te verbeteren".

arie53 schreef:Mosh schreef:Een draf en galop kun je het meeste aan verbeteren, maar ook een stap kun je veel aan veranderen qua ruggebruik, ruimte, schouder. Het probleem is dat er te weinig aan getraind wordt, met het excuus "de stap valt niet te verbeteren".Citaat:Waarom zou er zoveel verbeterd moeten worden?Citaat:Je zou misschien eerst eens enkele eerder aan jouw gestelde vragen kunnen gaan beantwoorden voordat je nieuwe stelt
Mosh schreef:Heb jij nog nooit naar een beoordelingsformuier gekeken? Een goede gang compenseert de mindere gang, maar als de stap met een 5 wordt beoordeeld, gaat het al moeilijker. Proberen te verbeteren voor een 6 is al een beter idee.
Ik ben van menig dat de stap ook doormiddel van galop en draf verbeterd kan worden! Lichaamsgebruik/aanleunig/takt/balans

_San87_ schreef:Mosh schreef:Heb jij nog nooit naar een beoordelingsformuier gekeken? Een goede gang compenseert de mindere gang, maar als de stap met een 5 wordt beoordeeld, gaat het al moeilijker. Proberen te verbeteren voor een 6 is al een beter idee.
Ik ben van menig dat de stap ook doormiddel van galop en draf verbeterd kan worden! Lichaamsgebruik/aanleunig/takt/balans
Heb je het tegen mij? Ik zeg geen gekke dingen dacht ik zo, dus de toon mag best wat minder.
Volgens mij zijn we het voor wat betreft de stap redelijk eens met elkaar
.