Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:53

Erg leuk paard Linsey.

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:16

Mosh; dankje voor het beoordelen! ;)

natasje; thanks!

we willen haar in mei voor de keuring doen. nu nog lekker door trainen wat meer vlees en spieren op krijgen.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 18:47

Nou onze 5 jarige die laatst naar de ibop geweest is is nog steeds niet goed onder het zadel, er is een soort istopaat bij geweest die heeft haar wel weer los gemaakt aangezien ze heel vast in het lijf zat, maar onder het zadel blijft ze haar voorbeen niet doorzetten.We hebben de oorzaak voor 95% gevonden en dat is dat er iets met haar schoft aan de hand is.Ze heeft daar een knobbeltje op zitten.Daar reageert ze niet op maar als je daar net onder drukt dan geeft ze flinke reactie.Zaterdag gaan ze foto's maken van de schoft en hopen we te weten waardoor ze onder het zadel zo moeilijk loopt.In de wei en tijdens het longeren is er niks aan te zien gelukkig, maar mocht het niet goed uitpakken met haar schoft is het ook nog even de vraag of we haar voor de keuring kunnen aanbieden aangezien de longeersingel ook op die plek ongeveer zit.Even afwachten dus

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:17

Oh jee Urobi, ik hoop dat het mee valt voor je. Balen hoor.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:40

ik hoop ook dat het mee valt, de dierenarts had dit zelf ook nog nooit mee gemaakt, het zadel ligt er goed op.Nou snap ik wel waarom ze tijdens de ibop ook niet regelmatig liep.Ik hou jullie op de hoogte

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:43

nou eerder dan gepland, we zijn vanmorgen naar de kliniek geweest om foto's van de schoft te laten maken.Er is dus niks te zien op de foto en wat nu.Ja wisten we het maar waarschijnlijk zit er iets te irriteren binnenin de schoft.We gaan haar nu proberen te longeren met een longeersingel kijken of ze die wel kan verdragen mocht dat het geval zijn dan gaan we haar straks klaar maken voor de merriekeuring, mocht het niet gaan dan zal ze voor een lange tijd rust krijgen en dan hopen dat de schoft vanzelf weer normaal wordt.Wat een :( *** zooi het is elke keer wel wat maar ja het is niet anders en we hebben gelukkig meer paarden waar we mee aan de slag kunnen.Alleen ik had eigenlijk gehoopt dat er iets uitgekomen was dan hadden we geweten waar we aan toe waren en nu is het maar gissen.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 17:47

Urobi, wat vervelend! Misschien een goed idee om een osteopaat langs te laten komen? Misschien zit er wel iets verschrikkelijk vast of verkeerd rondom dr schoft..

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 17:52

Oh balen dat er niks te zien was op foto. Kan de veearts het bultje ook inspuiten? Heb ik wel eens gezien bij een paard met een bultje vlak naast de ruggengraat ter hoogte van de lendenen. Ongeveer zo groot als een kleine knikker, hard en paard reageerde niet als je erop drukte. Was na het inspuiten vrij snel weg ik weet niet meer wat hij heeft geïnjecteerd helaas.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:09

de osteopaat is er al bij geweest hij raadde aan om er mee naar de dierenarts te gaan.Het bobbeltje wat er zit,daar reageert ze niet op zelfs als je er op knijpt het is juist als je daaronder drukt dat ze reactie geeft.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:11

Wat vreemd en balen urobi!

En accupunctuur?

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 18:37

Oooh balen zeg! :(:) konden ze af en toe maar praten, wist je meteen wat er aan de hand is. Succes iig! Hopen dat jullie snel de oorzaak kunnen vinden. Acupunctuur zou idd ook nog een optie zijn!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:54

nou weet je wat er wel was, die osteopaat heeft er helemaal behandeld ze zat van voor naar achter helemaal vast.Hij kwam met het bobbeltje(was mij nog niet opgevallen)hij is gaan masseren een paar dagen later toen iik zelf wat aan het masseren was was het in 1 keer een keultje wat ik heel raar vondt.De osteopaat gaf daar antwoord op dat het aan het genezen was, maar het bobbeltje zit er weer. Ik vindt het allemaal een beetje vaag

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 12:37

Hmmm, dat is idd bijzonder! Misschien helpt een 2e behandeling? Even overleggen met je osteopaat. Op http://www.icreo.com/nederlands/ staan trouwens alle osteopaten in NL en Belgie met een behaald ICREO opleiding. Niks ten nadele van jou osteopaat hoor, ik weet natuurlijk niet wie je hebt laten komen. :) Ik weet alleen dat iedereen zich in nederland osteopaat kan noemen zonder enige diploma's.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:39

@ Urobi: en evt met wat dikkere dekjes/handdoek de druk verdelen onder de singel? klinkt wel als een wat onverklaarbare/nare blessure...

hier inmiddels ook lekker aan het trainen met de merrie voor de keuring, inmiddels 4 of 5 keer laten vrij-springen en keer of 10 aan de longe gehad, laatste 3 keer met bijzet.
Foto-tje is van net voor de laatste keer vrijspringen, toen was ze 2 of 3 keer aan de longe geweest..
Verdi X Sioux de Bougy
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/544085_542032409161795_1031838103_n.jpg

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 10:41

@ TeeGee

Heb je nog meer foto's van je Veron? Wij hebben ook een Veron op stal staan, uit hetzelfde jaar alleen is onze net 1,5 maand onder het zadel. Ben altijd erg benieuwd naar vergelijkend materiaal :D
We gaan dit jaar met haar naar de CK in Middenbeemster

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:24

Leuk paard Weule! Heb je ook een linkje naar Horsetelex?

Inspecteur is geweest en hij was enthousiast over de Tango! Kan alleen maar leuker worden als ze getraind is lijkt mij :)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:50

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:56

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:57

Leuk Mosh. Heb je een recente foto van je Tango?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:15

Kun je een regio-inspecteur ook vragen als je (nog) geen lid bent van het KWPN? Als het toch geen zin heeft om naar de keuring of iets dergelijks te gaan hoe ik ook geen lid te zijn, doe er verder toch niks mee.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:19

Ik vermoed dat er geen inspecteurs in België even langs komen?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:16

Ik wil dit jaar ook graag met een merrie naar de keuring, ik heb er 2 die dit jaar 3 worden, maar denk dat ik alleen de Rosengold (v. Rohdiamant) x Rhodium x Juventus mee ga nemen.
Helaas heb ik nog geen echt goede stand foto, maar dit geeft wel een beetje een beeld? (foto's van vorig jaar)
Afbeelding

Afbeelding

Brengen jullie de merries zelf voor?
Ik wil ze nu zelf wat beginnen te trainen en ook zadelmak gaan maken, zijn er ook mensen die ze alleen op de keuringsdag voor willen brengen en dat je al een x bij zo'n persoon afspreekt om te oefenen ofzo?
Ik vind het wel spannend, heb een ggk appaloosa hengst en heb de paarden altijd zelf met mijn zus voor gebracht, maar ben bang dat het bij het kwpn allemaal een stukje professioneler zal gaan!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:23

Wij maken ze zelf keurings klaar en beginnen daar half april mee wij gaan half juni naar de keuring.Er is ons afgeraden om een paard van tevoren zadelmak te maken vanwege de rug van het paard dus dat doen wij pas na de keuring

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:36

Ik ga die van mij nu wat longeren (tandarts is geweest en ze heeft helaas last van het wisselen, even kijken of het met een halster lukt). 6 weken voor de keuring breng ik haar naar een adres. Zijn echt betrokken mensen en ze hebben bijna alle merries van de laatste generaties uit de moederlijn met succes voorgebracht. Ik breng mijn paarden niet meer naar een massale stal.

Weule, leuk, Frans bloed. Weer eens wat anders ;)

VValar, ik heb geen recente foto, wordt wel weer tijd!

Talida, je zou altijd de desbetreffende inspecteur eens kunnen bellen om het te vragen. Advies geven ze meestal graag. Telefoonnummer kun je op de KWPN site vinden onder 'Regio's'.

Sparkling App, mooie merrie hoor! Nog een beetje puppy, maar dat mogen ze zijn en de foto's zijn natuurlijk niet recent. Heb even in je profiel gespiekt, mag ik vragen waarom je de Bordeaux niet meeneemt? Je kunt inderdaad besluiten om op de keuringsdag zelf iemand te vragen, maar oefenen kan nooit kwaad natuurlijk.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:59

Wij zijn ook begonnen met longeren, heb wel een film maar lukt me niet om te plaatsen. Gaat erg goed, als ze naar de keuring gaat beginnen ze er 8 weken van tevoren mee. Zo heeft ze al wel wat voorbereidende werkzaamheden gehad en een beetje een basis conditie.

Sparkling App: je kunt daar iemand vragen hoor :)