De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:49

juliomariner schreef:
FF offtopic maar wat een flut site en flutfoto's hebben ze bij deze veiling.

Je moet eerst elk veulen aanklikken voordat je de afstamming ziet. je hebt dus bijna een uur werk om de veulens te selectere waar je geinteresseerd in bent.
Vind alles er erg ameteuristisch uitzien

Ten eerste:
http://www.veulen-veiling.nl/nederlands ... ageID=1001

En ten tweede, het gaat hier om een stichting:
http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvorm ... stichting/

Dus als je het beter kunt of ideeën hebt kun je je misschien aanmelden als vrijwilliger.

Afbeelding

SuperSuup

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:52

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 20:59

t gaat er meer om dat de site onoverzichterlijk is unlimited, maakt niet uit of je een stichting bent of niet het staat er gewoon rommelig
(overigens niet slecht bedoeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:01

essiesilly schreef:
Abercrombie schreef:
Mochten er bokkers zijn met foto's van hun Totilas nakomeling: Graag! :j (als het tenminste geplaatst mag worden in dit topic van de mods)

Ik heb 1 optie erbij gezet in de poll, de reactie van fokfanaat zal denk ik een veel voorkomende reactie zijn.

allereerst wil ik zeggen dat ik het jammer vind (nogsteeds!) dat er altijd zoveel vooroordelen zijn... veel riepen tegen mij jeeetje met totilas gedekt, vind je dat niet een beetje duur daalijk ziet het er niet uit, kan die niet lopen blablabla gelukkig is dat bij mij altijd het ene oor in andere oor uit gegaan want ik stond vanaf het begin al 200% achter mijn keuze, waarom? omdat ik er goed over nagedacht had en alles met elkaar heb vergeleken, het zou zeker moeten kunnen passen op mijn bloedmerrie die altijd lengte en maat mee geeft..
resultaat ben ik ook meer dan blij mee!

[img]http://img864.imageshack.us/img864/5293/guess4.png

Uploaded with ImageShack.us
[img]http://img710.imageshack.us/img710/4264/guess7.png

Uploaded with ImageShack.us

alles wat ik wilde heb ik gekregen, een chique veulen met super veel uitstraling, loopt opwaarts met een goed achterbeen en "is er altijd" het viel meteen al op, scherp is hij maar nergens bang voor en geen zeikerd. dus wat ik het liefste had dat heeft papa ook doorgegeven tot nu toe.. zijn karakter! nu maar afwachten hoe ze het gaan doen onder het zadel, al heb ik zo mijn testjes al gedaan :Y)

o ja wil ook nog even zeggen, stop nou is met zeuren over dat dekgeld!!! jij (=jij in het algemeen) hoeft het toch niet te betalen??

wat een prachtig veulen!
ik snap nu waarom je dat wilde! :)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 17-08-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link geplaatst.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:07

SuperSuup schreef:
Bij http://www.coomans.nl is ook een toot geboren, fotos staan op de site.

aansprekend veulen :) moeder heeft ook een super uitstraling zeg!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:10

essiesilly schreef:
t gaat er meer om dat de site onoverzichterlijk is unlimited, maakt niet uit of je een stichting bent of niet het staat er gewoon rommelig
(overigens niet slecht bedoeld)

Zeker niet slecht bedoelt maar als je veulens duur wilt verkopen moet je echt met wat beters komen en kun je misschien beter geld investeren in een goede kapstok voor de website zodat je zelf alles kunt toevoegen

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:37

Ik zie ook wel verbeterpunten maar het is vanaf de zijlijn makkelijk kletsen hè? :)

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:39

helemaal niet lekker kletsen maar misschien zou het als opbouwende kritiek kunnen worden beschouwd waar wat mee kan worden gedaan

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:42

Dan moet het ook als opbouwende kritiek gebracht worden hè? Ik vind jouw post alles behalve dat.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 21:50

Sorry maar ik snap niet dat de organisatie zelf niet ziet dat de website niet goed genoeg is in vergelijking met de sites van de andere veulenveilingen. Gezien de markt moet je de kapitaalkrachtige kopers thuis al aan je binden. Als ze niet snel genoeg het veulen van hun gading vinden op de website gaan ze snel naar een andere website en zie je ze ook niet op de veiling.
Daarbij zachte heelmeesters maken stinkende wonden dus als ik zeg dat de site niet slecht is maar dat er verbeterpunten zijn dan wordt er waarschijnlijk niets mee gedaan.
Nu ik zeg dat de site flut is (wat hij volgend mij dus ook echt is) en niet meer van deze tijd zal men er misschien wel wat mee doen

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:09

smeetjoew schreef:
Las vandaag in Het Sportpaard dat er een Totilas merrietje op een Westfaalse keuring (waar wel scheutig geboden werd hoor, de topper - een San Amour - ging voor 63.000 euries weg) voor 9.000 euro van eigenaar wisselde...

Geeft dus niet altijd garantie op succes. := De fokkers hebben er bijna verlies op gedraaid.

Wel het hele bericht weergeven.

Ondertitel: 80 veulens blijven onder de 5000 euro steken.

Als dan in een collectie van 90 veulens een matig ontwikkeld merrietje toch nog 9000 oplevert, vind ik het fors bedrag. Daar verkoop je thuis in de klei geen matig ontwikkeld veulen voor.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:58

Nou, gezien alle commotie om Totilas heen, vind ik een Totilas veulen toch niet 'een willekeurig veulen'. ;) Bijna appels met peren vergelijken... Zeg niet dat dat zo is met de veulens zelf, maar gezien alle ophef en reeds duur verkochte veulens stond ik er wel van te kijken. ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:03

Er staat een foutje in mijn bericht, er zijn 194 veulens op die betreffende veiling verkocht.

Als dan ongeveer de helft niet boven de 5000 euro uitkomt vind ik een bedrag van 9000 euro aanzienlijk voor een gewoon, of zelfs matig veulen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 01:56

UnlimitedS schreef:
Je kan het ook anders stellen: Een simpel veulen brengt gewoon 9000 euro op omdat het een Totilas is. :D
Is toch 4500 meer dan het dekgeld, zie dat normaal maar eens te krijgen voor een simpel dier. Dat krijg je al niet voor een gewone als ze 3 jaar, röntgenologisch goed en super braaf gereden zijn :))

En als ze dan 3-jarig zijn en tegenvallen mag je blij zijn met een heel simpel bedrag.

Voor heel wat minder dekgeld, aanschafbedrag of kostprijs kun je toch een juist 3-jarig paard hebben staan. Wat mij betreft, heeel veel geluk aan de eigenaren van een Totilas-veulen, ik denk en hoop dat het wel los zal lopen, de buitenlanders willen dit jaar nog graag een Tootveulen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 07:35

niet alleen de buitenlanders hoor ;) ook genoeg geinteresseerden in eigen land kan ik je vertellen :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:15

Vudress schreef:
Er staat een foutje in mijn bericht, er zijn 194 veulens op die betreffende veiling verkocht.

Als dan ongeveer de helft niet boven de 5000 euro uitkomt vind ik een bedrag van 9000 euro aanzienlijk voor een gewoon, of zelfs matig veulen.

Dat begrijp ik ook wel, maar wat ik bedoel - en volgens mij begrijp je dat ook ;) - dat het RELATIEF weinig geld is, omdat het immers om de magische totilas nazaten gaat. 9000 euro is een mooi bedrag maar het verbaasde mij omdat het immers een totilas veulen is. Dat bedoel ik.....

Ze zijn dus minder magisch dan ik dacht, aangezien men niet blind als idioten op een totilas gaat bieden.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:55

smeetjoew schreef:
Stond ook bij dat het een matig ontwikkeld veulentje was. Zo blijkt maar dat men niet helemaal blind is geworden door het begrip 'Totilas'. Als ze het niks vinden, krijg je er ook niks voor.
Pfff nou niks....,€ 9000 is hoe dan ook heel veel geld voor een veulen ,en helemaal als het geen aparte is !

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:00

essiesilly schreef:
SuperSuup schreef:
Bij http://www.coomans.nl is ook een toot geboren, fotos staan op de site.

aansprekend veulen :) moeder heeft ook een super uitstraling zeg!
Haha wat een oren , volgens mij zit er een beetje ezel bloed bij in :+

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 17:04

Ik denk wel dat de eigenaren een hoger bedrag dan 9000,- voor ogen hadden! Maar hieruit blijkt wel dat de kwaliteit van het veulen zelf nog altijd belangrijker is dan de afstamming.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 18:54

Nu ben ik wel benieuwd naar een foto of een filmpje

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 21:53

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:48

amaze schreef:
Wat een uitstraling ,fantastische schouder en bovenlijn heeft ze ! Het enige dat ik van de foto anders zou willen zien is wat meer nek .
Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet :j

Heb wat nieuwe foto's van Golden Lady Texel (Prok Totilas x keur pref sport Farmer x elite pref prest Caritas x keur pref prest Nabuur)

Afbeelding

Afbeelding

Ms_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:04

Ik blijf benieuwd. Al heel wat gezien, heel wisselend!

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:59

Men_Sven schreef:
amaze schreef:
Wat een uitstraling ,fantastische schouder en bovenlijn heeft ze ! Het enige dat ik van de foto anders zou willen zien is wat meer nek .
Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet :j

Heb wat nieuwe foto's van Golden Lady Texel (Prok Totilas x keur pref sport Farmer x elite pref prest Caritas x keur pref prest Nabuur)

Afbeelding

Afbeelding

Erg mooi, tot nu toe de mooiste die ik gezien heb.