Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Een verhuizing is heel erg intensief voor een paard, de hele omgeving is nieuw en kan potentieel gevaar opleveren (het is immers oorspronkelijk een vluchtdier); dus zijn ze super attent en alert en kijkerig. Dit samen met het frisse, winderige najaarsweer geeft dan zeker een fris en kijkerig paard; en dat levert bij een gelders paard in eerste instantie vaak
een soms zelfs snurkend en knorrend
paardje met de nek er op (dat heb je inmiddels gemerkt)
Verder zit er over het algemeen niet veel kwaad in, maar ze zijn energiek en willen graag alles goed zien.
want dit is gewoon een fase, je moet nog aan elkaar wennen, jij moet nog iets meer de leiderrol op gaan pakken en in zijn ogen die ook verdienen. De knop gaat vanzelf om, komt vast goed. Fijn dat je in ieder geval begeleiding hebt! Ik heb ook een Whizzard (eigen spelling!), het komt vast goed!
Hij is trouwens inderdaad 8 jaar, een echte W dus en ook Wizard in zijn papieren. Wat grappig dat jouw paardje dezelfde naam heeft (andere spelling) is hij ook een gelderse? Ik heb wel het idee dat de vorige eigenaar heel weinig met hem gedaan heeft aangezien hij zelfs heftig reageert op zijn hoeven invetten! Dus misschien moet hij zelfs ook nog aan de aandacht wennen
... Na een paar vlugge passen achteruit besloot hij het dan ook maar op een rennen te zetten en ging met de staart hoog in de lucht met grote vliegende draf passen door de bak

...wat een genot
Ze heeft wat moeite om op het achterbeen te komen, ze stuwt graag
Maarrrr... het gaat steeds beter en ik merk nu ze steeds wat sterker wordt ze ook sneller en fijner op het achterbeen komt! Trainen, trainen, trainen....
fargo schreef:Onze Arkos (kleinzoon via Parcival) heeft een lichte blessure links achter, volgens mij omdat ie veel te druk is met het spelen en jagen op zijn "broertje". Waarschijnlijk gaan ze binnenkort de wei op, dan is dat gedonderjaag vaak ook snel over. Kunnen ze lekker eten en lopen.
DiamondHorse schreef:Uhh...Wilma is met vlagen stoutZe heeft wat moeite om op het achterbeen te komen, ze stuwt graag
Maarrrr... het gaat steeds beter en ik merk nu ze steeds wat sterker wordt ze ook sneller en fijner op het achterbeen komt! Trainen, trainen, trainen....
En ja dragen is altijd moeilijker dan lekker stuwend naar voren
en inderdaad heel veel schakelen in en tussen alle overgangen, het motortje echt blijven prikkelen!!