Nakomelingen Koss

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoessM

Re: Nakomelingen Koss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:02

MariekeA, Bedankt voor de tip! Een eerste eigen paard is toch aftasten. Hij staat op pensionstalling dus de routine gaat goed, hij gaat met de kudde mee naar buiten en binnen op vaste tijden en heeft ook al een maatje. Ik heb hem zojuist in de buitenbak gelongeerd en ondanks de wind kreeg ik toch goed contact met hem en werd hij rustig door mijn stem. Dit gaf mij ook weer vertrouwen. Ik ga voorlopig op deze manier door zodat hij inderdaad ook aan zijn "nieuwe leventje" kan wennen. Als het goed is hebben we nog een lifetime om samen het rijden op te bouwen ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:25

Wiz: hoe oud is je paard, is het een echte W dus is hij 8 of is hij jonger? Hij klinkt jonger ;-). Een verhuizing is heel erg intensief voor een paard, de hele omgeving is nieuw en kan potentieel gevaar opleveren (het is immers oorspronkelijk een vluchtdier); dus zijn ze super attent en alert en kijkerig. Dit samen met het frisse, winderige najaarsweer geeft dan zeker een fris en kijkerig paard; en dat levert bij een gelders paard in eerste instantie vaak ;-) een soms zelfs snurkend en knorrend :+ paardje met de nek er op (dat heb je inmiddels gemerkt) ;-) Verder zit er over het algemeen niet veel kwaad in, maar ze zijn energiek en willen graag alles goed zien.
Ik zou in deze periode zowiezo longeren en samen veel over het terrein lopen en aan de hand uitstappen in de bak om deze bekender te maken. En de dingen die hij evt eng lijkt te vinden eens rustig aan de hand gaan bekijken (en zo nodig meerdere malen!) zodat hij kan ondervinden dat er eigenlijks niets engs of gevaarlijks aan is. Probeer een beetje te bluffen dat je niet bang bent, je paard wil zich aan jou kunnen optrekken als leider. Dus als jij onzeker overkomt dan straalt dat uit op jouw paard. Probeer dus zo zelfverzekerd als je kunt op te treden, dat zul je dan terugzien en voelen in je paardje. Ik weet niet of je alweer aan het rijden bent, maar als je gaat rijden is het waarschijnlijk handig om voorlopig vooraf even een kwartiertje te longeren zodat de ergste drukte en energie er af is. Geef het niet op ;-) want dit is gewoon een fase, je moet nog aan elkaar wennen, jij moet nog iets meer de leiderrol op gaan pakken en in zijn ogen die ook verdienen. De knop gaat vanzelf om, komt vast goed. Fijn dat je in ieder geval begeleiding hebt! Ik heb ook een Whizzard (eigen spelling!), het komt vast goed!

LoessM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:07

Fargo,

Je hebt helemaal gelijk! En het is natuurlijk ook logisch dat ze moeten wennen, ik ben in mijn onzekerheid denk ik ook te bang iets fout te doen. Ik rij hem nog even niet. Ik wil eerst het longeren onder de knie hebben, dat ik weet dat hij echt op mij vertrouwd, op mijn stem reageert. Vandaag heb ik ook oefeningen gedaan zodat hij optijd stilstond, weer naar me toe liep, belonen en visa versa. Dit ging veel beter dan verwacht en met dat ik meer vertrouwen kreeg ging hij ook beter lopen. Meer ontspannen en rustig lopen. Dus we reageren in ieder geval op elkaar (zowel positief als negatief) Als ik nu ga rijden denk ik dat we elkaar alleen maar tegen gaan werken. Ik moet mij nu vasthouden aan het spreekwoord "geduld is een schone zaak" ;) Hij is trouwens inderdaad 8 jaar, een echte W dus en ook Wizard in zijn papieren. Wat grappig dat jouw paardje dezelfde naam heeft (andere spelling) is hij ook een gelderse? Ik heb wel het idee dat de vorige eigenaar heel weinig met hem gedaan heeft aangezien hij zelfs heftig reageert op zijn hoeven invetten! Dus misschien moet hij zelfs ook nog aan de aandacht wennen :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:03

Koss fokt goede sportpaarden, maar niet hele gemakkelijke paarden. Zijn vader is El Corona, waar helaas niet veel nazaten van zijn omdat deze hele goede hengst voortijdig gestorven is. El Corona is Amor x Doruto. Top van de top, in sportcapaciteiten, maar ook in drakerigheid. Amor staat er om bekend dat hij draken fokte. En ook nakomelingen van Doruto staan bekend als goede dressuurpaarden maar niet gemakkelijke. Zo'n Tineke Bartels kan er wel mee overweg, maar ja, ze is niet echt een gemiddelde amazone...

Dan komt hij uit een Goudsmid moeder. Het paard Wizard is dus ingeteeld op Goudsmid, als ook zijn moeder een Goudsmid is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 20:59

ik had vandaag toch weer een leuke actie met Atleet... Meneer was helemaal over de rooie, aan het proesten.. staart erop en maar groot maken... en waar was onze grote reus dan wel zo bang voor??

juist.... EEN MUIS!!!?! :')

Ik heb me echt helemaal dood gelachen hahaha :')

Ik wilde namelijk net gaan uitstappen en zetten hem dus eventjes stil naast de bakrand om z'n uitrijdeken te pakken die ik over de rand gelegd had, toen ik omgedraaid zat om de deken goed te leggen begon hij opeens heel snel achteruit te lopen, ik dacht al bij mezelf wat stelt hij zich aan dit doe ik elke dag zo na en voor het rijden... maar Atleet was blijkbaar met iets heel anders bezig,, er liep een muis voor zijn voeten langs en elke keer dat hij een stap achteruit zetten liep de muis achter hem aan :') ... Na een paar vlugge passen achteruit besloot hij het dan ook maar op een rennen te zetten en ging met de staart hoog in de lucht met grote vliegende draf passen door de bak :')

Wat een held is het toch ook :=

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:17

Emma :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 00:21

`Whahahahaha die gekke atleet :)

Pfoeh boy was vandaag zo fijn :)

njarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:37

mijn koss is kwa gedrag echt precies zoals jullie omschrijven. hahaha leuk om te lezen

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:34

Wat is het al een tijd stil hier! Ondertussen is het veulenseizoen alweer begonnen.
Wie verwacht er een veulentje binnenkort? :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:26

Nou inderdaad...uitgestorven boel :D
Hier dit jaar geen veulens, wel wordt ze dit jaar weer gedekt!
We zijn inmiddels na een roerige periode sinds een aantal weken weer lekker aan het trainen, ik heb mezelf (wilma) verwend met een maatzadel van Ninon Schutte,...super fijn zadel *\o/* ...wat een genot :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:53

Het is inderdaad erg stil geweest ja hahaha, wij krijgen dit jaar 3 veulens dit zijn alleen wel 3 zwarte kleintjes haha allemaal friesjes

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:56

Ahhh dus met Wilma aan de slag. Hoe is zij onder het zadel? Ken haar alleen van aan de hand in Hengelo ;-)

En hoe zou het met Atleet van Emma gaan? Zouden die weer helemaal fit zijn en aan het rijden na die enge blessure van vorig jaar?

Onze Arkos (kleinzoon via Parcival) heeft een lichte blessure links achter, volgens mij omdat ie veel te druk is met het spelen en jagen op zijn "broertje". Waarschijnlijk gaan ze binnenkort de wei op, dan is dat gedonderjaag vaak ook snel over. Kunnen ze lekker eten en lopen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:11

Uhh...Wilma is met vlagen stout :D Ze heeft wat moeite om op het achterbeen te komen, ze stuwt graag ;) Maarrrr... het gaat steeds beter en ik merk nu ze steeds wat sterker wordt ze ook sneller en fijner op het achterbeen komt! Trainen, trainen, trainen.... :)

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:13

fargo schreef:
Onze Arkos (kleinzoon via Parcival) heeft een lichte blessure links achter, volgens mij omdat ie veel te druk is met het spelen en jagen op zijn "broertje". Waarschijnlijk gaan ze binnenkort de wei op, dan is dat gedonderjaag vaak ook snel over. Kunnen ze lekker eten en lopen.

Nou inderdaad, hier ook dat jonge spul, ze krijgen het voorjaar in hun bol...Tijd dat ze het land opgaan! :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:24

DiamondHorse schreef:
Uhh...Wilma is met vlagen stout :D Ze heeft wat moeite om op het achterbeen te komen, ze stuwt graag ;) Maarrrr... het gaat steeds beter en ik merk nu ze steeds wat sterker wordt ze ook sneller en fijner op het achterbeen komt! Trainen, trainen, trainen.... :)

Ze zag er ook wel uit als een pittige tante met een eigen mening ;-) En ja dragen is altijd moeilijker dan lekker stuwend naar voren :j
Veel schakelen heen en weer dan maar, maar goed dat moet je altijd wel, ook voor degenen die het wel makkelijker oppakken!

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:29

Soms moeten we wat compromietjes met elkaar sluiten ;) en inderdaad heel veel schakelen in en tussen alle overgangen, het motortje echt blijven prikkelen!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:46

Ik ben wel benieuwd een keer naar een foto van wilma onder het zadel binnenkort. Please? :j :j

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:10

Met atleet is alles weer meer dan prima ^^ gelukkig haha, we zouden eigenlijk een paar weken terug weer onze eerste wedstrijd hebben maar deze werd vanwege het rhino virus toen afgelast, nu rijden we op 1 april onze eerste wedstrijd hahaha

Hij kreet vandaag weer voor het eerst ijzers onder na het ongeluk dat was wel even spannend hoe hij hier op zou reageren maar hij had gelukkig nergens last van (:

Op 11 mei doe ik met hem ook mee aan de clinic van Alex van Silfhout, de clinic die bekend gemaakt was via de Facebook pagina (:

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:37

Dat zijn spannende momenten inderdaad Emma, fijn dat het beslaan goed is gegaan! En fijn dat jullie al weer aan starten toe zijn. Zal eens kijken of ik bij de clinic zal kunnen zijn. Wel leuk om wat combinaties te gaan bekijken.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:03

fargo schreef:
Ik ben wel benieuwd een keer naar een foto van wilma onder het zadel binnenkort. Please? :j :j

Als het wat meer bevestigd is, zal ik wel wat foto's plaatsen :D

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 18:04

Fijn dat het allemaal uiteindelijk toch weer helemaal goed gekomen is met Atleet, wie had dat in eerste instantie durven dromen :j

C10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 08:38

Wat een goede berichten allemaal!! Leuk om te lezen!
Ikzelf moet nog precies 1 jaar en 2 maanden wachten totdat mijn paardje 3 wordt. Ik kan niet wachten!!!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 09:26

Zijn er trouwens nog meer mensen hier die mee gaan doen of komen kijken bij de dressuur clinic van Alex van Silfhout? (:

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:01

Ik doe niet mee, maar ik heb het ook niet echt gevolgt/ vernomen :o
Wanneer en hoe en wat is de clinic???

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 10:13

er was op de facebook pagina van het gelders paard een event geplaatst voor een Dressuur clinic van Alex van Silfhout, er was plek voor 12 mensen deze mochten uit alle klasse mee doen. Het word gehouden op 11 mei bij stal Silfhout zelf, ik doe met Atleet ook mee in de klasse L1 (: