Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:47

HorseMoments schreef:
Hier ook een dankbare meelezer. Nummer 34 valt op de foto's heel positief op. Hoe is het paard in het echt?
zie mijn antwoord aan Smeetjoew hierboven ;)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:48

Vandaag ook even wezen kijken en het viel mij niet mee moet ik zeggen. Ik heb ze nog niet eerder onder het zadel gezien, dus als ze vooruit zijn gegaan ten opzichte van de aanlevering neem ik dat voor lief aan... ;) De Florencio sprak mij het meest aan, de Painted Black zou ik wel eens onder een andere ruiter willen zien... De Westpoint................ maak ik maar geen woorden aan vuil.

Over het algemeen mogen de paarden naar mijn mening meer over de rug gereden worden. Snap wel dat het een tussenpresentatie is en dat ze ze willen 'showen', maar toch... Zou voor veel paarden een positief iets zijn. Voor veel paarden komt dit onderzoek zo direct na de HK veel te vroeg, ze moeten allemaal nog zo'n beetje drie worden. Als je dan de vierjarige er tussen ziet lopen, daar zit nogal een verschil in. Rij ze aan, laat ze nog een zomer staan en begin pas in het najaar met de eerste ronde en volgend voorjaar de tweede ronde van de jaargang. Volgens mij doorstaan ze zo'n test dan ook veel beter.

Rachral

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:57

Hartelijk dank voor de foto's en de berichten!

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:59

Vind de LL zo vanaf de foto ook een ruig dier.
De westpoint zou net als de Oscar wat meer tijd moeten krijgen.
Van de Vivaldi word ik zo vanaf de foto niet warm of koud..

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:10

Heeft iemand nog meer foto's van Cennin? Vivaldi x Donnerhall?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:48

Super Sannah dat jij ook zo'n uitgebreid verslag hebt geschreven!

Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven ;) dit is mijn mening over de hengsten die ik vandaag voor het eerst heb gezien.
C= hengstenkeuringscommissie commentaar
Dit zijn natuurlijk allemaal jonge hengsten die zich in de toekomst alleen nog maar positiever kunnen ontwikkelen!

39. iets afhangend kruis, toontredend linksvoor, bij aanvang presentatie erg fris, mooi paard, zou nog meer bergop mogen bewegen, goed halsstrekken, volgt de hand heel mooi met halsstrekken
C=droogt al mooi op, wordt mooier, beweegt makkelijk, meewerkend karakter, had een moeilijke aanleuning, stap correct, draf goed lichaamsgebruik, mag meer schoudervrijheid tonen en meer bergop gaan bewegen

38. weinig uitstraling, lang achterbeen, weinig lengte in lijf, weinig lichaamsgebruik, geen hengstenuitdrukking, stap telgang, in beweging vaak weggedrukte rug, vangt zich in draf constant in ijzer, goede galop, duidelijk zijn beste gang, komt met halsstrekken moeilijk over de rug
C=ruim voldoende te bewerken, stap is ruim, houd de tact daarin moeilijk vast, voldoende houding, draf ruim, maar vandaag loperig, mag meer aantreden met achterbeen

37.oogt wat klassiek, stoer front, draaft lichtvoetig, goede galop, achterbeen mag flitsender aantreden, duikt snel op hand, mag achterbeen meer buigen, kort en plat kruis
C=grootramige hengst, mist jeugd, stap ruim, zou actiever moeten zijn en een betere 4 tact moeten hebben,draf goede tact, moet meer achterbeengebruik tonen, moet meer met de schoft omhoog bewegen, galop veel ruimte, goede tact, meer met de schoft omhoog galoperen

34. mooi paard, lichtvoetig, mag voorbeen verder weg zetten, iets gehoekt achterbeen, stap meer schoudervrijheid tonen, mist wat lossigheid, aanleuning rommelig, galop rommelig en op de voorhand, in galop meer met de schoft omhoog galoperen, halsstrekken achter de teugel, maakt moeilijk verbinding met de hand
C=sympathiek paard, stap voldoende zuiver, draf mag het achterbeen flitsender zijn, linkergalop is goed, rechtergalop verbeterd, achterbeen mag wat krachtiger zijn

30. wat strakke rug, mist lossigheid, wordt snel in beweging, mist ruimte, goede galop, mag meer met schoft omhoog galoperen, mooi paard, sympathiek beeld, stap strak met weinig overstap en weinig schoudervrijheid
C=alle drie gangen tactzuiver, meer lossigheid tonen, meer draagvermogen tonen, toont wel progressie

36. groot hoofd, wat korte hals, beweegt ruim ,wel wat traag, veel front, mag meer met schoft omhoog draven, aanleuning rommelig, kruipt snel achter het bit, hele goede stap, veel ruimte, goede tact, grote ruime galop, weinig gedragen galop, vaak tegen de hand bij overgangen terug, treed dan niet genoeg aan met achterbeen, rechtergalop beter dan linkergalop
C=veel ruimte, zou constanter moeten zijn, veel souplesse, ruim voldoende bewerkbaar, aandachtspunt aanleuning, toont wel progressie

31.zeer lichtvoetige draf, veel front, mist wat lossigheid, mag wat meer kracht ontwikkelen in achterbeen, mag bovenlijn meer loslaten, stap matig, weinig ruimte, wel zuiver, weinig schoudervrijheid, zeer goede galop, veel afdruk, veel buiging in de gewrichten, halsstrekken moeilijk over de rug
C=vandaag wisselend, veel techniek in de benen, stap voldoende ruim bij rust, balans is moeilijk in draf, voldoende techniek, galop veel techniek

32. mooi paard, mist wat buiging in achterbeen, achterhand staat wat achter de massa, watertrens erg hoog in de mond, aanleuning nog wat rommelig, gooit met hoofd, mist wat kracht in achterbeen, mist wat schoudervrijheid in stap, bijna onzuiver, goede galop, achterbeen blijft achter de massa, iets traag achterbeen, mag meer met schoft omhoog galoperen
C=problemen met aanleuning, laatste 2 weken wel progressie getoond, veel tact, voldoende souplesse, mag meer kracht in achterbeen tonen

27. veel paard, veel Painted Black uitdrukking, mag meer schoudervrijheid tonen, mag wat flitsender zijn in beweging, goede galop, zeer goed bewerkbaar, laat zich al goed sluiten, komt dan al heel mooi op het achterbeen, veel balans, met meer druk van de ruiter gaat hij extra draven met goede schoudervrijheid
C=grootramige hengst, stap opletten op tactzuiverheid, achterbeen sneller onder de massa, staartdracht beter, minder knijperig, galop is ruim, goed bergop, met veel balans

29. machtige hengst, veel uitstraling, kijkerig op lichtvlekken, veel front, draf veel schoudervrijheid, sterk achterbeen, drukt snel hoofd eruit, gespannen, ruime stap, niet altijd zuiver, zeer goede galop, veel lichaamsgebruik, bij ontspanning wordt de draf gewoner, groot paard
C=veel zelfhouding, stap zuiver, mag meer loslaten, draf goed door lichaam, goed achterbeen, galop zeer goed, goede afloop van voorbeen, goede houding, mag meer loslaten, snel gespannen, paard met veel potentie

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:55

Ik had ook nog wat foto's

Winningmood
Afbeelding

Westpoint
Afbeelding

Vivaldi
Afbeelding

Sir Donnerhall
Afbeelding

Lauries
Afbeelding

Uphill
Afbeelding

Lord Leatherdale
Afbeelding

Oscar
Afbeelding

Florencio
Afbeelding

Painted
Afbeelding

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:23

Mooie foto's :)
Ik kon vandaag helaas niet mee want de rest van de paardjes moesten ook nog gereden worden...

Ik ben wel trots op knappe Cennin :)

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:15

Gave foto's hoor :j
Die van Bravour is wel heeel stoer :9

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 23:17

hij is ook erg stoer paard met toekomst, gribaldi bloed erin heel veel potentie voor het zware werk, ik geloof in hem!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 06:25

Inderdaad, Bravour ziet er erg goed uit op de foto zo!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:36

Deze had ik ook nog. Jammer van zijn ene oortje: ;)

Afbeelding

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:13

Hier nog een meelezer, bedankt voor de verslagen en foto's!

De Florencio lijkt dus de beste, vond 'm den Bosch al een fijn beest, sprak mij meer aan dan de Oscar.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:22

Ik vind de Florencio erg gaaf! Ook de LL en de Sir Donnerhall tonen goed vanaf de foto.
De Westpoint lijkt me helemaal niks eerlijk gezegd, wat een duikboot.

Bravour is een erg fors, wat zwaar type, zo lijkt het vanaf de foto. Ik weet niet of hij lichtvoetig is in het lopen, ik heb hem nog nooit in het echt gezien.
Het is niet geheel mijn type paard, ik zie ze graag bloederiger en hoogbeniger. Ook het hoofd vind ik wat expressie missen en wat grof. :o (sorry Lilli, niks persoonlijks) :o

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:40

Van dat grove hoofd is iets wat mij wel meer opvalt aan Gribaldi nakomelingen. Gribaldi had naar mijn ogen nu niet echt het meest chique koppie. Verschillende nakomelingen hebben dan ook zijn hoofd heb ik al ondervonden. Hiermee wil ik nu niet zeggen dat ze een lelijk hoofd hebben maar echt super chique is het niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:01

Heb jij Gribaldi ooit in het echt gezien, hij had een beeldschoon hooft, zijn vader gaf grote koppen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:20

Gribaldi had een mooi hoofd vond ik zelf. Wel echt een hengstenhoofd.
Hij heeft op mijn vorige merrie een heel mooi hoofd gegeven. Votje had een mooier hoofd dan haar moeder Lotje.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:47

sarabande schreef:
Heb jij Gribaldi ooit in het echt gezien, hij had een beeldschoon hooft, zijn vader gaf grote koppen

Ja heb hem nog in Mechelen gezien. ik vond niet dat hij een chique hoofd had.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:48

petraaken schreef:
Van dat grove hoofd is iets wat mij wel meer opvalt aan Gribaldi nakomelingen. Gribaldi had naar mijn ogen nu niet echt het meest chique koppie. Verschillende nakomelingen hebben dan ook zijn hoofd heb ik al ondervonden. Hiermee wil ik nu niet zeggen dat ze een lelijk hoofd hebben maar echt super chique is het niet.

grappig; ik vond hem wel een mooi hoofd hebben, met veel uitstraling:
http://i41.tinypic.com/xcry9c.jpg

In het echt vond ik het hoofd van Bravour chiquer dan op de vorige foto van mij.

Dit is wat meer het beeld wat bij mij is blijven hangen:

Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:51

De eenerlaatste foto van Bravour vertekend volgens mij
ook heel erg :-) Neigt bijna naar een lichte vorm van een ramshoofd :o

Onderstaande foto komt zijn koppie veel beter tot zijn recht, en vind ik hem chique aandoen!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:55

BloemBloem schreef:
De eenerlaatste foto van Bravour vertekend volgens mij
ook heel erg :-) Neigt bijna naar een lichte vorm van een ramshoofd :o

Onderstaande foto komt zijn koppie veel beter tot zijn recht, en vind ik hem chique aandoen!
Dat vind ik ook!
Zo zie je maar; een foto zegt lang niet alles. :Y)
Je moet ze gewoon in het echt gaan bekijken :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:06

petraaken schreef:
Ja heb hem nog in Mechelen gezien. ik vond niet dat hij een chique hoofd had.

Gribaldi was, in zijn totaliteit een van de mooiste paarden die er bestonden. Zijn hoofd maakte dat totaalbeeld af. Ik heb nog nooit iemand het hoofd van Gribaldi als grof horen bestempelen, dus vraag me af wat jouw definitie van een mooi hoofd is.

Zijn vader stond bekend om de grote koppen die hij gaf in Nederland was Polansky daar een goed voorbeeld van.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:09

Gribaldi geen mooi hoofd? :=
Jeetje Petra, ik denk toch echt dat je 2 paarden door elkaar haalt. Je kan zeggen van Grib wat je wil maar dat was toch wel één van de mooiste paarden van de wereld met een bloedmooi hoofd.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:10

Oh, Saar is mij al voor :D

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:52

Misschien wat voorbarig.
Maar is er al iets van bekend waar de nieuwe hengsten beschikbaar komen
ervan uitgaande dat ze goedgekeurd worden.
(zullen er best nog een paar afvallen).