s0173957 schreef:Ik zeg daar alleen maar dat de meeste mensen (en ok, blijkbaar is krackertje niet een deel van de meeste mensen, daarom zeg ik ook de meeste mensen en niet iedereen) sneller een veulen met een 'bekend' papier gaan kopen dan een met een 'onbekend' papier. En daar is helemaal niets cynisch aan.
Dus als je fokt voor te verkopen is het in mijn ogen logisch dat je een meer bekende hengst neemt...
Waarmee ik niet wil zeggen dat je moet inboeten op kwaliteit, maar zeg nu zelf, als je bv met Jazz, Ferro, Rubinstein,... fokt, boet je dan in aan kwaliteit? Die hengsten zijn toch bekend geworden omwille van hun goede nafok?
Los van de kwaliteiten die hensten als Jazz, Ferro, Rubinstein etc worden toegekend....de grote meute dekte met deze hengsten waardoor er vanzelf rommel geboren werd, hengsten passen nu eenmaal niet op alle merries.
Het topic gaat over bloedspreiding, dat lijkt mij van wezenlijk belang, de 3 namen kom je echt in heel veel merries tegen, je struikeld er bijna over.