s0173957 schreef:Hey, ik ben fan.
Heb er 2 gehad en allebei zo'n abnormaal werkwillig karakter, dat vind je niet snel.
Ik vind het wel heel aanlokkelijk want hij past heel goed op mijn merrie’s.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kathleen_vW schreef:Dat zag ik ook inderdaad. Best bijzonder, zijn toch hengsten die veel merries kregen. Verder Spielberg verhuurd aan een stal in Groot Brittannië en Dreamboy gaat naar Duitsland.
Zijn er al mensen hier die al hun hengstenkeuze voor dit seizoen hebben gemaakt?
Lavitabella schreef:Kathleen_vW schreef:Dat zag ik ook inderdaad. Best bijzonder, zijn toch hengsten die veel merries kregen. Verder Spielberg verhuurd aan een stal in Groot Brittannië en Dreamboy gaat naar Duitsland.
Zijn er al mensen hier die al hun hengstenkeuze voor dit seizoen hebben gemaakt?
Ik ga kijken bij de hengestenshow van Brouwers voor Everglow Gold. Ferdeaux wil ik misschien nog wel een keer mee dekken maar dat is meer een 'safe' optie. Ik vind het beetje lastig omdat ik niet meer veel veulens uit deze merrie kan fokken vanwege haar leeftijd en dus niet weet waar ik echt goed aan doe. Nog even uitzoeken dus.
janderegelaa schreef:Lavitabella schreef:
Ik ga kijken bij de hengestenshow van Brouwers voor Everglow Gold. Ferdeaux wil ik misschien nog wel een keer mee dekken maar dat is meer een 'safe' optie. Ik vind het beetje lastig omdat ik niet meer veel veulens uit deze merrie kan fokken vanwege haar leeftijd en dus niet weet waar ik echt goed aan doe. Nog even uitzoeken dus.
Ferdeaux is naar Canada.
denisesilver schreef:janderegelaa schreef:Ik vind het wel heel aanlokkelijk want hij past heel goed op mijn merrie’s.
Wat let je?
parnassia schreef:Als je twijfelt tussen die jonge hengst of Johnson, dan wist ik t wel!
Johnson, helemaal als hij ook al goed aansluit op de merrielijn én je eerste voorkeur is om voor de sport te fokken. Mocht je idd een echte keuringsman zijn, dan kunnen jonge hengsten soms aantrekkelijker zijn.
Plus; ik vind Ultimo leuk, maar is niet erg bekend in de dressuurwereld, Baron ken ik niet goed, dus "op papier" is Johnson m.i. ook een waardevolle toevoeging.
Op t type van je merrie lijkt hij ook te passen.
Maar.... tis niet dat ik perse zo'n enorme Johnson fan ben, zijn bv niet allemaal makkelijk, maar voor deze merrie zou ik die keuze helemaal snappen.
denisesilver schreef:Hij is er nu nog, én vers beschikbaar, en het is een jonge merrie, toch? Dus dan kan je straks nog alle kanten op met de jonge jaargang. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt straks
janderegelaa schreef:denisesilver schreef:Hij is er nu nog, én vers beschikbaar, en het is een jonge merrie, toch? Dus dan kan je straks nog alle kanten op met de jonge jaargang. Ik ben benieuwd waar je op uitkomt straks
Dit is de zus van de Ultimo, de Johnson. Ik denk dat ik het ook wel weet. En dan fingers crossed voor een palomino of een valk.
[ Afbeelding ]
Phonix schreef:Maar aangezien hij zo veel fokt? Fokt hij dan goed of is het dat hij gewoon heel veel merries dekt en uit sommige van ze komt er iets goed?
Ik dacht dat hij niet heel leuke paarden qua karakter doorfokt?
Elisa2 schreef:janderegelaa schreef:
Dit is de zus van de Ultimo, de Johnson. Ik denk dat ik het ook wel weet. En dan fingers crossed voor een palomino of een valk.
[ Afbeelding ]
Ik ben geen kleur expert maar moet je voor een Palomino of Valk niet met een vos dekken? Of in ieder geval een hengst met een verdunning?
Mooie merries trouwens!
Ik ga met de gedachtegang van Carola mee.
Phonix schreef:Maar aangezien hij zo veel fokt? Fokt hij dan goed of is het dat hij gewoon heel veel merries dekt en uit sommige van ze komt er iets goed?
Ik dacht dat hij niet heel leuke paarden qua karakter doorfokt?