Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 11:51

Het mag hier nog maar amper voor planten, laat staan dat het in Europa voor dieren zal toegelaten worden...

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 12:07

in de VS doen ze het bijvoorbeeld ook bij vooral vleesveerunderen, daar knippen ze het gen voor hoorns eruit, zodat je ongeacht het ras dus altijd hoornloze dieren hebt.
(niet te verwarren met de van nature genetisch hoornloze runderen die nu ingezet worden in europa in de melkveehouderij).

Het verbod op de ingrepen hier is qua controle natuurlijk beter te controleren, dan bij de importen van vlees of plantaardig voedsel vanuit VS en Zuid- Amerika.

En idd qua geld en moraal kunnen de hele rijken dit betalen en misschien ook doen, maar vooralsnog doen ze dat ook in de springsport en behoren ze, ondanks zeer goede paarden en begeleiding, nog niet tot de wereldbeste springruiters.
Ook de klonen die gemaakt zijn, doen het niet tot nauwelijks in de sport (op 1 uitzondering na) en dekken ook weinig tot niets.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 16:18

En in China zijn al crisper cas babys geboren. Daar was heel veel ophef over in 2018.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 17:54

Als ze deze technologie, chemie en geld nou eens in zetten om gebreken en aangeboren afwijkingen uit te kunnen filteren ipv het "perfecte paard" te fokken zou het imo een stuk beter besteed zijn.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:12

Hoi allemaal,

Terug van weg geweest. Ik heb wel meegelezen, maar helaas het allemaal niet bij kunnen houden. Hopelijk gaan alle drachten voorspoedig en mogen we binnenkort gezonde, getalenteerde en knappe veulens verwelkomen!

Hier is alles nog rustig. We verwachten twee veulens dit jaar, de eerste is uitgerekend op 11 maart en de tweede op 17 april. We hebben onze nieuwe merrie (Grand Galaxy Win x Idocus x Lester) gedekt met Pitch Perfect en Efeera (Zjengis Khan x Montecristo x Nurprimus) terug gedekt met Mauro Turfhorst. Hopelijk hebben we meer geluk dan vorig jaar! Helaas toen onze fantastische merrie Daylene Reina verloren aan koliek en met 4 maanden is ons prachtige gewilde merrieveulen van Mauro Turfhorst van Eef ook overleden, wederom koliek. Maar we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in!

Heel veel succes iedereen met het komende veulen seizoen en nieuwe dek seizoen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 08:59

Ik lees net dat Floriscount naar Nederland komt. Misschien wel interessant voor wat fokkers die bloedspreiding zoeken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:05

Kathleen_vW schreef:
Hoi allemaal,

Terug van weg geweest. Ik heb wel meegelezen, maar helaas het allemaal niet bij kunnen houden. Hopelijk gaan alle drachten voorspoedig en mogen we binnenkort gezonde, getalenteerde en knappe veulens verwelkomen!

Hier is alles nog rustig. We verwachten twee veulens dit jaar, de eerste is uitgerekend op 11 maart en de tweede op 17 april. We hebben onze nieuwe merrie (Grand Galaxy Win x Idocus x Lester) gedekt met Pitch Perfect en Efeera (Zjengis Khan x Montecristo x Nurprimus) terug gedekt met Mauro Turfhorst. Hopelijk hebben we meer geluk dan vorig jaar! Helaas toen onze fantastische merrie Daylene Reina verloren aan koliek en met 4 maanden is ons prachtige gewilde merrieveulen van Mauro Turfhorst van Eef ook overleden, wederom koliek. Maar we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in!

Heel veel succes iedereen met het komende veulen seizoen en nieuwe dek seizoen!

Wat een pech allemaal zeg.. :( hopelijk hebben jullie dit jaar wat meer geluk!

Ik ben benieuwd of Floriscount veel gebruikt gaat worden.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:35

Ik zag het inderdaad! Zeker een hele interessante hengst. Het is jammer dat de merrie die hem goed zou passen een Florencio is, anders had ik hem graag gebruikt. Vind dat er uit die lijn hele fijne bewerkbare sportpaarden komen.

Zag ook dat Osaka naar Australië vertrekt.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 15:38

Hopen dat ze hem goed heb uitprobeert van te voren…

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 17:37

Wilde het niet zeggen, maar inderdaad wat een beest is dat zeg :=

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:43

Vond hem toen tijdens het eindexamen wel erg stoer, maar even later in Den Bosch was hij inderdaad niet te rijden, zo bang. Arme dier wilde alleen maar de baan uit, compleet over de flos. Zonde, want in de kooi en tijdens het verrichtingsonderzoek vond ik het wel een goed paard.

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:05

Ik vond het ook een aansprekend paard, Osaka, jammer dat hij zo moeilijk bleek te zijn achteraf. Hij heeft zo te zien ook maar zeer weinig gedekt. Heeft hij eigenlijk in NL iets van competitie gelopen tussendoor? Ik denk dat ik hem een keer ergens op een startlijst gezien heb?

Ik zag denk ik ook op de socials dat So Perfect en Skyline To B gecastreerd zijn.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:11

Dat zag ik ook inderdaad. Best bijzonder, zijn toch hengsten die veel merries kregen. Verder Spielberg verhuurd aan een stal in Groot Brittannië en Dreamboy gaat naar Duitsland.

Zijn er al mensen hier die al hun hengstenkeuze voor dit seizoen hebben gemaakt?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:24

Ik heb zelf eigenlijk nog geen flauw idee voor welke hengst, heb wel wat leuke gezien, maar wacht eigenlijk nog even af hoe het veulen van dit jaar wordt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 17:29

Ik zag een hele knappe van V-power.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:00

Kathleen_vW schreef:
Dat zag ik ook inderdaad. Best bijzonder, zijn toch hengsten die veel merries kregen. Verder Spielberg verhuurd aan een stal in Groot Brittannië en Dreamboy gaat naar Duitsland.

Zijn er al mensen hier die al hun hengstenkeuze voor dit seizoen hebben gemaakt?

Ik las dat Skyline to be heel heftig hengst was en de ruiter zei dat hij gevaarlijk werd. Dus dan snap ik dat ze kiezen voor om hem te castreren.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:18

Dan is dat inderdaad zeker een logische keuze.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:27

Ik zie dat Nijhof weer echt fijne voorwaarden heeft incl levend veulen garantie.
Eerste keuze was One million maar Fontaine tn blijft ook nog in mijn achterhoofd.

Of te wel... Voorlopig nog geen definitieve keuze gemaakt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:55

ik heb door Bokt Pride aangeraden gekregen en lijkt me echt een hele goede optie, ga hem eens irl bekijken.

Zoethout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 14:59

carika schreef:
Ik zie dat Nijhof weer echt fijne voorwaarden heeft incl levend veulen garantie.
Eerste keuze was One million maar Fontaine tn blijft ook nog in mijn achterhoofd.

Interessant, die voorwaarden. Ik zie ook dat zij fijne dekgelden hebben. Johnson 1000 euro, die was toch altijd 1750 eerder? Misschien dat hij goedkoper is geworden vanwege het stoppen van Glock..

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 15:06

Zoethout schreef:
carika schreef:

Interessant, die voorwaarden. Ik zie ook dat zij fijne dekgelden hebben. Johnson 1000 euro, die was toch altijd 1750 eerder? Misschien dat hij goedkoper is geworden vanwege het stoppen van Glock..

Ja ik ging ook twee keer kijken bij Johnson en dacht dat het misschien DV is? Maar daar lijkt het niet op.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 16:23

Tja, aan €1750 dekte hij niks, dus mss aan €1000 weer wel?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:51

Het is vers en van prima kwaliteit. Johnson komt ook van Glock naar Nijhof en blijft daar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:57

s0173957 schreef:
Tja, aan €1750 dekte hij niks, dus mss aan €1000 weer wel?

Het zal allicht. Maar Johnson heeft met alleen al bij het KWPN 2051 geregistreerde nakomelingen zijn boterham ruimschoots verdiend. Toch mooi als hij in zijn nadagen nog wat dekt. En volgens mij staat hij nog steeds nr.1 in de WBFSH ranking.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 18:17

Hey, ik ben fan.
Heb er 2 gehad en allebei zo'n abnormaal werkwillig karakter, dat vind je niet snel.