Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:21

Dat doe ik thuis nog steeds braaf hoor Revali :)) Maar dressuurhengsten heb ik niet nodig.

Ik kan me ook alleen glenfiddich en nog een hier in de buurt herinneren en dat zijn beide inderdaad wat klassieke paarden. Maar over Bacardi zeiden ze nu juist dat hij merrie met maat nodig heeft.
Geldt ook voor Hardrock dat er maat en lengte nodig is, dan zou bij mij alleen de uno in aanmerking komen en die ga ik echt niet aanparen met een Heartbreaker x Carthago :+

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:28

gomir schreef:
Dat doe ik thuis nog steeds braaf hoor Revali :)) Maar dressuurhengsten heb ik niet nodig.

Ik kan me ook alleen glenfiddich en nog een hier in de buurt herinneren en dat zijn beide inderdaad wat klassieke paarden. Maar over Bacardi zeiden ze nu juist dat hij merrie met maat nodig heeft.
Geldt ook voor Hardrock dat er maat en lengte nodig is, dan zou bij mij alleen de uno in aanmerking komen en die ga ik echt niet aanparen met een Heartbreaker x Carthago :+

Haha niet. :P
Wij zitten voor de lux merrie aan hardrock te deken om terug te fokken op heartbreaker (padinis zoon heeft 1.60 gelopen) , of apardi en er staan nog een paar andere op de lijst. :=

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:43

Ik heb gisteren enkel de eerste 10 minuten gemist, verder heel trouw aan het kijken omdat ik graag chatinue wil zien, die is gisteren toevallig niet in die eerste 10 minuten getoond?? :+

gomir

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:48

Nee, die hebben ze voor het laatst bewaard :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:51

Haha had nog even moeten wachten :')

Wat zijn de meningen over hem?

Selene_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:52

Wat vinden jullie van hem? Is interessant bloed. Weet iemand of hij of wffs getest is?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:53

Antonius schreef:
Ik heb gisteren enkel de eerste 10 minuten gemist, verder heel trouw aan het kijken omdat ik graag chatinue wil zien, die is gisteren toevallig niet in die eerste 10 minuten getoond?? :+

Was ook benieuwd naar hem... Zag idd al als laatste }:0
Ben hele benieuwd hoe hij gaat fokken. Zou prima op onze ene merrie passen. Hij heeft lengte. En voor een Chacco een mooi voorbeen <3 Alleen zijn hoofd vond ik nog niet zo

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:56

Daar kun je niet op rijden :P

Ik zou hem wel alleen aanparen met een bewezen WFFS-negatieve merrie, zolang ze hem zelf niet hebben laten testen. 50% kans dat hij drager is en die gok zou ik niet nemen als je de status van je merrie niet weet.

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:10

Hi all! Leuk om hier van alles over springpaardenfokkerij te lezen! En al een aantal mooie veulens geboren, felicitaties aan de trotse fokkers :)

Ik heb een 18jr merrie (Faldo x Kigali) die dit jaar haar 4e veulen mag krijgen, van Love Connects. De eerste twee veulens (geboren in 2007 en 2008) zijn van Corland en lopen beide internationaal 145. Deze zijn geboren bij de fokker/eigenaar van m’n merrie. Ik heb haar derde veulen gefokt, met dressuurhengst Ferdinand. Heerlijke 6-jarige ruin is dat, Kiss ‘n Ride. Lijkt een heel veelzijdig paard. Wel heel groot, zit dicht tegen de 180...! Merrie zelf is 168.

Ik ben aan het denken om haar nog een keer te dekken. Heb een paar hengsten op m’n lijstje staan en ben benieuwd of jullie eens mee willen denken wat wel/niet zou passen. Rijbaarheid toevoegen is belangrijk! Ik zie het qua maat graag rond de 168-170-172 (voor zover je dat in de hand hebt want ik had de Ferdinand nooit zo groot bedacht ;)).

Zelf heb ik Connect, Ibolensky, Impressive en Contendro I hoog op m’n lijstje staan maar helaas lijkt de merrie niet goed te reageren op verdunningsmiddel dus daarmee is Contendro eigenlijk al geen optie meer. Heb de info van de KWPN database bij de hand, stambomen via horsetelex, ben filmpjes van de hengsten aan het kijken etc etc, maar ik mis gewoon het échte springverstand ;)

Als jullie zouden willen meedenken, heel graag! Dan blijf ik hier nog even meelezen, alle info is mooi meegenomen _/-\o_

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:13

Ik heb gisteren de hengsten show van VDL gemist, vandaag wel gezien vanaf half 9, ik vond Landino ook wel heel interessant. En Grand Slam en Inaico staan voor die van mij ook nog steeds op het lijstje, vind ik ook gave hengsten.
Laatst bijgewerkt door xClaudiaaL op 03-04-21 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:23

De up to date merrie moet eerst de sport in, maar daarna wil ik haar ook heel graag een keer bij grand slam doen.

Impressive en connect fokken beide wel allround, maar impressive kan wel vergroten (hoewel mijn twenter gewoon normale maat heeft).
Ibolensky lijkt ook wel goed te fokken, maar ik weet niet hoe die stappen en draven.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 22:38

Wel paar keer hele grote Grandslams gezien

Impressive hele wisselende maten, maar zeker niet te klein. Maar ik vond ze haast te scherp := wel hele goede vrijspringers +:)+

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:16

Ik kom ook weer eens binnen vallen

Onze Impressive is nu 4, best een fijn beest. Mooie maat, gok 1.68 nu. Geen showmaker met springen en ietwat een stresskip. Kan wel gruwlijk lopen!

Wat vonden jullie van de jonge hengst Zinelord tijdens de vdl hengstenshow?
Ik was er wel van gecharmeerd, leek een lekker los groot paard! Ze gaven aan maat, vermogen en bewegen, dat heeft mijn Uno merrie nodig.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:39

Ik ben blij met m’n keuze voor Chopano, laat de kleine maar komen :D Moeder wordt morgen los gemaakt, dus vanaf dan mag het van mij ;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:42

Ik heb zelf een 5 jr Hardrock x Emerald ,zelf gefokt
Hardrock heeft niet vergroot op de merrie , wel een heel mooi type paard ,veel bloed en katakter genoeg .
Merk dat ik er ondanks dat ie erg groen is heel veel vraag naar heb dus denk wel commerciële hengst ( was ie nog niet toen ik ermee dekte )

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:10

besita schreef:
Ik heb zelf een 5 jr Hardrock x Emerald ,zelf gefokt
Hardrock heeft niet vergroot op de merrie , wel een heel mooi type paard ,veel bloed en katakter genoeg .
Merk dat ik er ondanks dat ie erg groen is heel veel vraag naar heb dus denk wel commerciële hengst ( was ie nog niet toen ik ermee dekte )

Was jij er vroeg bij _/-\o_
Ga je hem ook verkopen?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:15

Venthe: mooie hengst. Langbenig en opwaarts. Maar springen onder de man als 3 jarige zegt mij niet zoveel

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:44

Revali , jong zat nog we kijken wel hoe ze evolueren ;)
Onze twee 5 jarigen hebben net 4 maand vakantie gehad en gaan we nu wat opstarten zodat ze buiten enkele wedstrijden kunnen lopen en dan weer wat vrij hebben
Ze moeten later nog genoeg springen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:55

Effe om een idee te hebben wat voor type hij heeft

Afbeelding

Afbeelding

Heel sportief , atletisch type

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:18

Mooi type Besita, spreekt mij erg aan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:22

Gister ook de show van VDL gekeken. Mooi in elkaar gezet. Ik vond die Zinelord ook wel opvallen. Landino vond ik positief.
Grandslam doet mij niet zoveel. Impressive vind ik n stoere maar past niet zo bij mijn paarden. Krijg ik helemaal reuzen.
Ik mis de sociale contacten wel hoor achter zo'n scherm!
Niks aan. (Wel lekker warm :D )

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:23

Ziet er stoer uit Besita.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:59

Mag ik vragen of jullie eens wat suggesties willen doen voor een Haarlem x Vainqueur x Adios merrie. Doel is een fijn karakter en richting eventing. Graag dekgeld van max 1200.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:40

Op 2 april geboren een Cantona TN merrie uit mijn Up to Date merrie. Een heel klein veulentje, maar razensnel in alles, sterk en behoorlijk bijdehand..... Haar naam is Roxvonne.
Eerste keer galop:
https://youtu.be/nwbNZU752kg

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:47

Mieke schreef:
Op 2 april geboren een Cantona TN merrie uit mijn Up to Date merrie. Een heel klein veulentje, maar razensnel in alles, sterk en behoorlijk bijdehand..... Haar naam is Roxvonne.
Eerste keer galop:
https://youtu.be/nwbNZU752kg

Wat een pittige tante! Knap dier om te zien