Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
janderegelaa schreef:mavantos schreef:
Die richting wel uit idd. Alleen als ik dan ga uitrekenen wat die me op driejarige leeftijd heeft gekost. Tsja, dan kan ik voor hetzelfde geld ook over drie jaar een hele goede driejarige kopen die al gezond is op de foto. Scheelt een hoop risico
Met het verschil dat het veulen van 10.000 op 3 jarige leeftijd waarschijnlijk 30.000 waard is.
mavantos schreef:janderegelaa schreef:Met het verschil dat het veulen van 10.000 op 3 jarige leeftijd waarschijnlijk 30.000 waard is.
Ik ken weinig driejarige die onbeleerd €30.000 opleveren hoor. Dan moeten ze wel heel bijzonder zijn.
Marie72 schreef:hm, maar even de uitslag morgen afwachten dan... Succes ermee!
Iemand vroeg hier naar hoe het gaat met de veulenverkoop. Ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt alsof er bijvoorbeeld op de facebookpagina van kwpn veulens ook wel wat vraag is, wat denken jullie? Heeft de coronacrisis al invloed? aantal dekkingen wordt iig niet minder, tenminste hier in de buurt niet.
Marie72 schreef:paarden niet bij de goede ruiters terecht zijn gekomen, etcetera.
Rex_Rolfo schreef:Marie72 schreef:paarden niet bij de goede ruiters terecht zijn gekomen, etcetera.
Inderdaad een self fulfilling prophecy. Ruiters die voor talentvolle paarden gaan (minimaal subtop) zoeken paarden uit stam met veel sport waardoor die veulens beduidend grotere kans hebben zelf ook Z2 of hoger te halen.
Paarden uit stam met weinig predicaten komen meer bij de gewone ruiter terecht waardoor de kans op Z2 behoorlijk kleiner en subtop veel kleiner is.
Talent is één ding, opleiding is minstens net zo belangrijk.
Vulina schreef:Voor mij is sport en prestatie ook het belangrijkste, de stamboek predikaten komen op de 2de plaats, maar wel zeer zeker gewenst.
Vorig jaar verkocht ik al mijn veulens op suptop tot GP ruiters/amazones. Dat is toch wel erg fijn, zij krijgen alle kansen.
Ik heb dit jaar 1 veulen verkocht ( GP amazone) en nog 3 staan. 2 zijn nog erg jong, 1 heeft al aardig geïnteresseerden. Als ik er niet voor krijg wat ik er voor wil hebben, laat ik ze staan tot ze minimaal zijn. Ik heb nog maar weinig mee gemaakt dat dat niet uit kan eigenlijk..
essie_blue schreef:Wel een blikvanger zo EDE.
Interessante discussie over aanhouden/verkopen van veulens.Vulina schreef:Voor mij is sport en prestatie ook het belangrijkste, de stamboek predikaten komen op de 2de plaats, maar wel zeer zeker gewenst.
Vorig jaar verkocht ik al mijn veulens op suptop tot GP ruiters/amazones. Dat is toch wel erg fijn, zij krijgen alle kansen.
Ik heb dit jaar 1 veulen verkocht ( GP amazone) en nog 3 staan. 2 zijn nog erg jong, 1 heeft al aardig geïnteresseerden. Als ik er niet voor krijg wat ik er voor wil hebben, laat ik ze staan tot ze minimaal zijn. Ik heb nog maar weinig mee gemaakt dat dat niet uit kan eigenlijk..
Ja wel erg leuk ook als je ze kan volgen natuurlijk. Heb jij zelf opfok?
Kleine sidenote, hier leuk weer onze Uphill op de foto gehad. Heb mijn fotografie hobby serieus opgepakt, en hij was slachtoffer.
[ [url=m/4rwcFs.jpg]Afbeelding[/url] ]