Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:34

Was dit met Lamborghini? Dan kwam het doordat hij een beetje schuw is voor andere paarden en die recht op hem afkwam.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:57

Nee die werd gereden door Gerrel Vink, die is niet bepaald klein.
Ik kan me alleen Powerbank heugen met een kleine(re) amazone.
Hoe vonden jullie hem trouwens? Veel enthousiaste reacties vorig jaar maar dat blijft nu een beetje uit.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:06

Nee maar Lamborghini kwam recht op Pjethro af terwijl die binnen kwam en daar werd die heel bang van.

Dm_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:15

Willemiens schreef:
Nee die werd gereden door Gerrel Vink, die is niet bepaald klein.
Ik kan me alleen Powerbank heugen met een kleine(re) amazone.
Hoe vonden jullie hem trouwens? Veel enthousiaste reacties vorig jaar maar dat blijft nu een beetje uit.

Vind powerbank een fijn paard! Heeft een erg chique koppie! Vind hem alleen wel
Wat kort in de hals.

Wat vonden jullie van Nacho? Weet zo even niet meer wie er op zat, maar was samen in de ring met lottie en nalegro

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:16

Ik hoorde op de tribune dat Powerbank alles behalve braaf was met losrijden. Dat die ook echt gevaarlijk was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:18

Nacho viel mij wat tegen, vooral het achterbeen gebruik. Powerbank vind ik wel een fijne hengst.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:21

Denk dat het komt door de ruiter. Vond Nespresso ook minder “actief” overkomen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:23

Vond en vind Nacho nooit echt aanspreken, achterbeen gebruik is inderdaad matig. Komt imo niet door de ruiter.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:24

Nespresso vond ik dan eigenlijk weer beter dan Kjento.

Dm_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:28

Nacho vond ik ook eigenlijk niet veel aan, weinig aanleg om te sluiten en eigenlijk een heel “gewoon” paard.

Nespresso vond ik eigenlijk nog wel goed, beter dan kjento idd

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:37

Ja dat wel, maar vond hem lauwtjes tegen hoe ik hem eerder heb gezien. Wat vonden jullie van Secret USB?

Ik dacht dat die heel groot zou zijn, maar dat veel wel mee.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:41

Ik vind pride wel een kolossale hengst en eigenlijk vond ik hem al te volwassen voor zijn leeftijd. Ik hou toch meer van een wat bloediger paard.
Ik was echt positief verrast door Mauro turfhorst.

En van de jonge hengsten Roebel en secret USB

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:43

Secret USB heb ik bij het eindexamen gezien, fijn paard met veel souplesse. Maar de stand van zijn achterbeen en kogel vindt ik niet heel wenselijk.

Dm_d

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:47

baudyh schreef:
Ik vind pride wel een kolossale hengst en eigenlijk vond ik hem al te volwassen voor zijn leeftijd. Ik hou toch meer van een wat bloediger paard.
Ik was echt positief verrast door Mauro turfhorst.

En van de jonge hengsten Roebel en secret USB

Ik hetzelfde! Mauro vond ik eerder eigenlijk nooit heel erg veel aan maar vind het echt een super fijn paard geworden

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:56

janderegelaa schreef:
simpie94 schreef:
Echt respect voor Zandra. Zij had wel echt de meeste pittige paarden onder het zadel. Bij het losrijden echt dingen zien gebeuren.. heel knap dat ze gewoon doorging.

Ik weet niet wie het was maar bij het losrijden ging een zwarte hengst met een klein meisje erop gewoon 30 meter alleen maar op zijn achterbenen. Ik vond het knap dat ze bleef zitten.

Ja dat was Zandra. Dus ze had die en vervolgens ook Pjethro. Diep respect.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 00:16

Welke hengst was die zwarte dan?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 07:34

Renzo zie ik nog met haar op de lijst staan, een zwarte Kjento. Heb het zelf niet gezien maar Pjethro wel en ik geloof wel dat Kjento's op de achterbenen kunnen staan :o

Ik was er wel op vrijdag en ondanks de duidelijke kwaliteiten van Pjethro vond ik hem ook lastig en gevaarlijk.
Vrij regelmatig uit het ogenschijnlijke niets op de achterbenen naar voren springen, aan de ren richting uitgang en tijdens het wachten van de prijsuitreiking stoof hij ook alle kanten op incl. omhoog.
Wat me opviel is dat er door Alex geen opmerking over gemaakt werd over de rijdbaarheid, terwijl hij bij Patheon van Hermes maar bleef herhalen hoe hij misschien wel aan de loop zou gaan en oh wat moest ie hem met beleid rijden, maar daar gebeurde eigenlijk niks opvallends mee :+ .
Bij Pjethro geen negatief woord.

Het contrast met een Pride in de prijsuitreiking kon niet groter zijn. Did stond aan een lang teugeltje rustig om zich heen te kijken terwijl. Die viel me echt super positief op, ook in de ereronde erna.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:15

Ik ben Patheon fan. Zou er nooit mee fokken, maar ben heel benieuwd hoe hij het straks in de sport gaat doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:35

Ik snap dan weer eerlijk gezegd niet waarom die hengst goedgekeurd is, behalve dan dat ze graag wat Hermes bloed zouden willen.

Mauro was helaas niet tot nauwelijks te zien op de livestream.

Wat vonden jullie van Roderico?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:16

Nou ja, ik vind hem goed lopen, en hij heeft geen slecht exterieur (misschien iets week in de rug?). Ik schrok eerder hoe erg die onderhals van Nalegro was. Daar snap ik dan weer niet van dat die is goedgekeurd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:18

Powerbank was idd niet zo gezellig bij losrijden, maar Pablo Picasso was nog een streepje erger :D

Over al de Hermèssen die ik gezien heb kan ik kort zijn: geen fokkerij-materiaal. Niet qua karakter, niet qua lopen.
Mss ooit toffe sportpaarden, dat wel... maar niet voor de amateur.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:42

Powerbank heb ik op een andere show ook gezien en die kon op stal de rust écht niet vinden. Terwijl om hem heen allemaal jongen hengsten stonden die rustig waren.
Het zijn ook wel veel optredens maar de ene trekt het beter dan de andere.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:54

denisesilver schreef:
Nou ja, ik vind hem goed lopen, en hij heeft geen slecht exterieur (misschien iets week in de rug?). Ik schrok eerder hoe erg die onderhals van Nalegro was. Daar snap ik dan weer niet van dat die is goedgekeurd.

Die is alles behalve braaf. In Peelbergen zat die zo strak in zijn lichaam dat het echt niet gezond uitzag.

Sommige shows heeft die zich afgemeld voordat die überhaupt was begonnen omdat die ging staken. In het echt vindt ik hem niet fijn lopen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:55

Phonix schreef:
denisesilver schreef:

Die is alles behalve braaf. In Peelbergen zat die zo strak in zijn lichaam dat het echt niet gezond uitzag.

Sommige shows heeft die zich afgemeld voordat die überhaupt was begonnen omdat die ging staken. In het echt vindt ik hem niet fijn lopen.

Neem aan dat je Patheon bedoeld? Blijft een Hermès. Heb hem vrijdag zien lopen en als hij even ontspant is het echt geen verkeerde. Zijn karakter zit hem gewoon in de weg. Maar om nou te zeggen dat het vreemd is dat hij is goed gekeurd, er zijn er met een slechter karakter goedgekeurd. Al zou ik er, zoals ik al zei, omwille van dat karakter nooit mee dekken. Heb er al wel een heel knap veulen van voorbij zien komen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 13:04

Ik vind het op zich niet gek wanneer een jonge hengst nog erg op zijn omgeving reageert, maar er zijn wel grenzen. Als het iedere keer hetzelfde liedje is en het is gevaarlijk, dan hoef ik er niet mee te dekken.