s0173957 schreef:Ik vind, en dat is misschien gedeeltelijk gevoelsmatig, het wel pure geldklopperij geworden.
Ik ken een merrie (uit een topbloedblijn) waar elk jaar minimaal 10 embryo's van komen via ICSI (merrie is extreem geschikt voor OPU blijkbaar). Als fokker heb je dan jarenlang geknokt om die bloedlijn te krijgen, dan verkoop je een merrieveulen en dan gaat die eigenaar heel de exclusiviteit van je opgebouwde lijn naar de kloten doen door al die embryo's te verkopen...
Dan is het toch echt geldklopperij geworden en is de passie voor fokkerij ver zoek.
Nu goed, als ik zo'n merrie had waar ik elke embryo voor 10k kan verkopen deed ik het ook hoor, maar toch... geeft een zure nasmaak.
Hier ben ik het ook mee eens.
De merries waarbij het gedaan wordt, die voelen zich ook absoluut niet goed erna ...
Draait puur om geld.
Sky_As, dat is hetgene wat ik eerst zei.
Bij dit soort technieken bij vrouwen, zie je veel ADHD, Down syndroom, beperkingen, ...
Lijkt mij niet goed om zo te gaan spelen met moeder natuur.
Evakir, naar mijn smaak eentje die modern genoeg gebouwd is en een snel voorbeen heeft. Diamant geeft goede paarden, maar niet het beste voorbeen.
Hier nog twee te gaan en voor volgend jaar 4 op de planning.
Maar het is ons nog geen enkel jaar gelukt om 100% van onze planning drachtig te krijgen ...