Wellicht net de verkeerde getroffen, maar niet echt een goede eerste ervaring ermee.
Hoeveel veulens verwacht iedereen dit jaar/volgend jaar?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
s0173957 schreef:Ik vind het een moeilijke.
ICSI vind ik op zich best kunnen maar dan zou daar een bepaald limiet op moeten gezet worden.
Vooral dan op het gebruik van de hengst. Een merrie gaat naar bloedspreiding toe toch altijd minder invloed hebben dan een hengst.
Ik vind, en dat is misschien gedeeltelijk gevoelsmatig, het wel pure geldklopperij geworden.
Ik ken een merrie (uit een topbloedblijn) waar elk jaar minimaal 10 embryo's van komen via ICSI (merrie is extreem geschikt voor OPU blijkbaar). Als fokker heb je dan jarenlang geknokt om die bloedlijn te krijgen, dan verkoop je een merrieveulen en dan gaat die eigenaar heel de exclusiviteit van je opgebouwde lijn naar de kloten doen door al die embryo's te verkopen...
Dan is het toch echt geldklopperij geworden en is de passie voor fokkerij ver zoek.
Nu goed, als ik zo'n merrie had waar ik elke embryo voor 10k kan verkopen deed ik het ook hoor, maar toch... geeft een zure nasmaak.
Selente schreef:Sexen en ICSI vind ik ook te ver gaan... Heb het een keer bij 1 merrie mee gemaakt, die mocht ik meteen naar de kliniek brengen omdat ze er enorme koliek verschijnselen van kreeg.![]()
Wellicht net de verkeerde getroffen, maar niet echt een goede eerste ervaring ermee.
Hoeveel veulens verwacht iedereen dit jaar/volgend jaar?
martichr schreef:Deze maand beide veulens geboren, laatste dit weekend..
Matthias X Grandorado , schimmel x bruin = vos..![]()
[ [url=m/jNdCPM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Finishing Touch Wareslage x Up to Date , Bruin x schimmel = ook vos ..(wordt misschien wel schimmel toch..)
[ [url=m/4Q9KYl.jpg]Afbeelding[/url] ]
martichr schreef:Deze maand beide veulens geboren, laatste dit weekend..
Matthias X Grandorado , schimmel x bruin = vos..![]()
[ [url=m/jNdCPM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Finishing Touch Wareslage x Up to Date , Bruin x schimmel = ook vos ..(wordt misschien wel schimmel toch..)
[ [url=m/4Q9KYl.jpg]Afbeelding[/url] ]
MizzMontana schreef:https://open.spotify.com/episode/4tBJnI ... ZAVoWjiaBU
Interessante podcast waar Koen Terryn van Quality Stud geïnterviewd wordt en hij zijn uitgesproken mening over ICSI geeft.