s0173957 schreef:Zou je die dan niet beter bijhouden voor een eventueel bont merrieveulen uit de Ultimo?
Heb je 50/50 op een homozygote en dan is je opzet geslaagd.
De bedoeling is dat daar dan weer een hele goede op gaat.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
baudyh schreef:Ik geloof ook niet dat een hengst zo op meerdere merries past. Dan Ben je denk ik gewoon tevreden met wat je krijgt en wil je niet het allerbeste fokken. Maar wel gewoon bont.
Kriel schreef:Tja, ik heb een 2 jarige draagmerrie ingezet 2 jaar geleden, en die heeft het super gedaan.
Hopelijk kunnen we haar maandag drachtig scannen van het eerste embryo wat we hebben weten te spoelen uit onze Dragon Hill merrie.
De andere merrie kunnen we zaterdag spoelen. Die heeft dubbel geovuleerd en duimpjes draaien dat het er twee zijn.
Ik ben ook niet vies van een mooie bonte
Rex_Rolfo schreef:baudyh schreef:Ik geloof ook niet dat een hengst zo op meerdere merries past.
Er waren nu al meer dan 130 fokkers die van mening waren dat Kjento en Le Formidable bij hun merrie past. Dat zullen ook hele verschillende merries geweest zijn, bij één fokker is er nog goed kans dat er verwantschap dus gelijkenis bij de merries is. Zoals bij jdr moeder en dochter.
Eigenlijk vind ik het minstens net zo vreemd dat een merrie 10 veulens van 8 verschillende hengsten krijgt. Passen die hengsten dan allemaal even goed bij die ene merrie?
Doet me een beetje denken aan
[ Afbeelding ]
Choosing a stallion is a lot like .. In the end you ignore everything and click "order seamen"
baudyh schreef:Op Texel hebben ze wel echt goede merries en blijkbaar past dat bloed. Ze verkopen ze prima dus ja.
Ik fok zo niet. Wil juist graag fokken wat bijna niemand anders doet.
Al die kjento’s ik vind dat persoonlijk niet leuk meer.
Maar ja.
Hier vannacht geboren merrie veulen. Vader IL Divo ( Winningmood x Oscar) moeder een ster prok merrie ( 00seven x Nurprimus)
Vorig jaar hadden we er een imposantos veulen bij. Niet verkeerd hoor maar we wilde het chiquer.
Nou dat is gelukt zo te zien.
[ [url=m/BETJHj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9g7mBh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eD5mqv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vulina schreef:Mijn man en ik hebben ook wel eens die discussie. Dan past een hengst heel goed, maar staat hij mij niet genoeg aan. Dan komt hij er niet bij.
Maar andersom ook; hele mooie hengst maar het past niet. Dan gaat hij er ook niet bij.