sarabande schreef:Nicole288 schreef:Nu maak je mij toch benieuwd, als iemand jou een correct, gezond en veelbelovend sportpaard aanbiedt dat toevallig een palomino kleurtje heeft, zou jij het dan dus wel nemen?
Of heb je bij voorbaat het idee dat zo'n paard niet zal bestaan? Of dat jij met zo'n paard in bezit niet meer serieus genomen zou worden als fokker omdat je er apart gekleurde sportpaarden uit fokt?
Je begint met een goede lijn en zoekt er passende hengsten bij, de kwaliteit hoeft er dan toch niet minder om te zijn?
(kleur kan er generaties terug ergens in gekomen zijn en het paard kan dus al uit een bewezen sportfamilie komen)
Niet aan de orde ik probeer sportpaarden te fokken, koop ze niet. Maar in het hypothetische geval dat ik een sportpaard zou zoeken en er zou een palomino aangeboden worden die gezond is, correct van bouw, uitzonderlijke bewegingen heeft en een werkwillig karakter dan zou die kleur mij worst wezen
Als kleur niets uitmaakt in de aanschaf van een sportpaard ... waarom wordt dan een 'goede' vos vaak geweigert alleen vanwege zijn kleur?
Ik 'probeer' ook sportpaarden te fokken en heb een goede basis opgebouwd de laatste 20 jaar en heb nu ook nog de kleur erin gekregen. En de basis van mijn stapel .... zijn KWPN WK en OS presterende paarden met daar bovenop een goede scheut Duits en arabier prestatie bloed.