Verrichtingsonderzoek van start!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Verrichtingsonderzoek van start!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:37

Pipo schreef:
De eigenaren moeten toch altijd zelf de kosten van het onderzoek/test betalen Verward

Vroeger was het zo dat je nog meer moest betalen als je hengst eruit gegooid werd en je wilde toch dat hij het onderzoek uitliep. Snap niet dat je een paard daar wil laten als zijn kans op goedkeuring verkeken is.

Menk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:35

weule schreef:
@ CGJ.. Sinds 2/3 jaar is het voldoende om de verrichting uitgelopen te hebben voor het starten in de hengstencompetitie. Ik reed namelijk zelf ook een hengst die tot en met de examendag heeft meegelopen en die mocht ook de hengstencompetitie lopen.

En die was ook niet bij een ander stamboek goedgekeurd? Ze moeten wel bij een stamboek zijn goedgekeurd, al is het AES ofzo.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:36

Ik heb zelf die 2 (567) Ramon x Nimmerdor zien lopen en ik vond dat nou echt een goed paard en ook super fijn lopen.

9 (717) Sir Sinclair x Havidoff lijkt mij een geschikt paard voor merrie's met x benen, wat een kromme voorbenen heeft hij!!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:41

mistral schreef:
Ik heb zelf die 2 (567) Ramon x Nimmerdor zien lopen en ik vond dat nou echt een goed paard en ook super fijn lopen.

Zo vanaf de foto lijkt het me inderdaad een fijn paard. Ik ben wel erg benieuwd hoe hij IRL is. Iemand nog foto's/filmpjes gemaakt afgelopen woensdag?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:31

Volgens mij vond zelfs Arie dit wel een leuk paard.... Haha!
Is het een mooi evenwichtsmodel met een goed werkend lendenmechanisme en gebalanceerde bewegingen Arie? (ojee wat haal ik me op de hals nu? Haha! )

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:56

Wat is er met Dayano aan de hand? Vandaag in Holstein is er weer een Dolany x Linaro goedgekeurd.

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:08

Ja ik ben ook wel benieuwd wat er mee is...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:32

Adriana schreef:
Wat is er met Dayano aan de hand? Vandaag in Holstein is er weer een Dolany x Linaro goedgekeurd.

peesblessure toch?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:23

Weet niet wat er met Dayano aan de hand is, weet wel dat de Ferro x Havidoff thuis is met een peesblessure en zich in het voorjaar weer mag melden!!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:28

hoegaat het met de springers ? nog een leuke hengst tussn ?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:29

Suzanne F. schreef:
Volgens mij vond zelfs Arie dit wel een leuk paard.... Haha!
Is het een mooi evenwichtsmodel met een goed werkend lendenmechanisme en gebalanceerde bewegingen Arie? (ojee wat haal ik me op de hals nu? Haha! )

Heeeeeel gevaarlijk wat jij nu doet Haha!
Ik ga morgen weer eens kijken wat erbij loopt. Ik hoop dat ik die Ramon nog een keer zie lopen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 07:52

weet iemand waarom die rousseau x roemer eruit gevlogen is?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:48

Omdat hij niet goed genoeg is? de eerste keer (na 2 weken) liep hij van achter niet zo heel best, en zodra ze hem iets wilden uitproberen van achter kwam hij behoorlijk in verzet...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:50

Marijkeeee schreef:
hoegaat het met de springers ? nog een leuke hengst tussn ?

Volgens mij is die Cassini x Lucky lionell wel leuk maar zoveel verstand heb ik niet van springpaarden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:36

petraaken schreef:

Volgens mij is hij eruit gehaald door de eig. en is hij er niet uit 'gegooid' (al was dat misschien wel gebeurd).

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:56

Sammie schreef:
petraaken schreef:

Volgens mij is hij eruit gehaald door de eig. en is hij er niet uit 'gegooid' (al was dat misschien wel gebeurd).

Eigenaren van de hengsten worden gewoonlijk ingelicht door de commissie aangaande de vorderingen van de hengst. Wanneer deze vorderingen niet voldoende zijn kan de eigenaar geadviseerd worden desbetreffende hengst op te halen uit Ermelo aangezien de hengstenkeuringscommissie bij het volgende selectiemoment de hengst de deur zal wijzen. Veel eigenaren halen de hengst op, enkele eigenaren laten de hengst in de verrichting en hopen op een topdag van de hengst tijdens het eerstvolgende selectiemoment, zodat de HKcommissie én de testruiters alsnog besluiten de hengst te laten lopen, vaak tegen beter weten in van de eigenaren...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:08

Afgewezen hengsten mogen mee lopen in de hengstencompetitie en hoeven niet in een ander stamboek goedgekeurd te zijn. Ze kunnen natuurlijk nooit de winnaar worden want dan gaat het KWPN op zn gezicht.

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:29

janderegelaa schreef:
Afgewezen hengsten mogen mee lopen in de hengstencompetitie en hoeven niet in een ander stamboek goedgekeurd te zijn. Ze kunnen natuurlijk nooit de winnaar worden want dan gaat het KWPN op zn gezicht.

Niet KWPN-goedgekeurde hengsten zijn uitgesloten van een startbewijs in de finale op de KWPN-hengstenkeuring in Den Bosch, dat vind ik niet heel vreemd..

lauranaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:00

Casco is ook eerst afgewezen en later alsnog aangewezen op de herkeuring.
Absoluut verstandig geweest om hem alsnog aan te bieden voor de her.Hij fokt erg goede paarden toch?Eerst afgewezen en een jaar later meer als 200 merries dekken,knap toch.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 20:53

Basvdv schreef:
janderegelaa schreef:

Niet KWPN-goedgekeurde hengsten zijn uitgesloten van een startbewijs in de finale op de KWPN-hengstenkeuring in Den Bosch, dat vind ik niet heel vreemd..

Op zich is het wel vreemd want ik vind dat je zo'n hengst via die weg dan best goed kunt keuren, mits hij aan de veterinaire eisen voldoet. Een soort herkansing zeg maar. Je kunt dan goed zien of zo'n paard constant presteert. Ook nu is het zo dat er geregeld paarden van andere stamboeken op hogere plaatsen staan dan de KWPN paarden zelf en dan mis je toch een kans vind ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:02

janderegelaa schreef:
Op zich is het wel vreemd want ik vind dat je zo'n hengst via die weg dan best goed kunt keuren, mits hij aan de veterinaire eisen voldoet. Een soort herkansing zeg maar. Je kunt dan goed zien of zo'n paard constant presteert. Ook nu is het zo dat er geregeld paarden van andere stamboeken op hogere plaatsen staan dan de KWPN paarden zelf en dan mis je toch een kans vind ik.

Het feit dat zon hengst niet op de belangrijkste plek waar een KWPN dekhengst zich kan showen mag komen vind ik niet zo raar. Eigenlijk hetzelfde als buitenlandse merries die op de CK hoog eindigen maar niet naar de NK komen.

Je moet ergens de trots over het eigen fokproduct kunnen uitdragen, doen ze in het buitenland ook, dat is pure promotie.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:14

mee eens, het blijft natuurlijk een KWPN wedstrijd.

Het keuren is op en andere tijd en plaats, en als een hengst in de (hogere) sport uitblinkt kan altijd toch een goedkeuring overwogen worden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:19

Laat ze dan helemaal niet meedoen. Nu zien mensen paarden keer op keer winnen en dan huldigen ze in de finale een ander paard omdat het toevallig een KWPN gekeurde is.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:27

Suzanne F. schreef:
Volgens mij vond zelfs Arie dit wel een leuk paard.... :D

Heeft Arie zich daarover uitgelaten?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:42

janderegelaa schreef:
Laat ze dan helemaal niet meedoen. Nu zien mensen paarden keer op keer winnen en dan huldigen ze in de finale een ander paard omdat het toevallig een KWPN gekeurde is.

Ik vind het niet erg dat ze meedoen kunnen de fokkers zich toch een beeld over de hengsten vormen.
Dat is een vorm van ruimhartigheid die gelijk teniet gedaan wordt door ze opvallend lager te punten Haha!