En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:10

Pipo als jij zegt dat je genoeg geeft voor een paard ben jij degene met een prijs in je hoofd. Ik heb het niet over de verkoop van mijn paarden, dat komt niet zoveel voor, jij had het over de vele aankopen die jij doet.

Maar het feit dat je niet wilt vertellen hoeveel veel voor jou is zegt genoeg.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:11

leonora2 schreef:

Het is ook niet aan veel 'kenners' voorbehouden om kwaliteit te herkennen in één-, twee- of driejarigen, die dik in het haar met grasbuik en onder modder aangeboden worden bij een boertje in 'the middle of nowhere'. Veel potentiele kopers zien pas de kwaliteit als het paard naar behoren is getoiletteerd en wordt gepresenteerd op een handelsstal en ja, dat kost wat extra

en ja mireille, jij telt mee

De enige plek waar je ze nog voor net geld kan vinden is in the middle of nowhere bij dat boertje in het land. ( ja, ongetoiletteerd, onder de modder en zonder enige spier op het lijf)

MissHIS

Re: En daar is tie dan weer Pukpaleis op het eind-examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:12

Mwah dat is niet altijd zo hoor Pipo, ik weet zeker dat ik die nieuwe merrie van mij ook weer zo met winst heb verkocht. En die is 7.

Anoniem

Re:

sarabande schreef:
Pipo als jij zegt dat je genoeg geeft voor een paard ben jij degene met een prijs in je hoofd. Ik heb het niet over de verkoop van mijn paarden, dat komt niet zoveel voor, jij had het over de vele aankopen die jij doet.

Maar het feit dat je niet wilt vertellen hoeveel veel voor jou is zegt genoeg.

Ik vind dat het jou geen zak aan gaat wat ik voor een paard wil uitgeven

Anoniem

MissHIS schreef:
Mwah dat is niet altijd zo hoor Pipo, ik weet zeker dat ik die nieuwe merrie van mij ook weer zo met winst heb verkocht. En die is 7.

Sommige mensen hebben altijd geluk

En die is al gereden, ik zoek geen gereden paard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-06 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

olafj

Re:

Pipo schreef:
sarabande schreef:

Daarbij koop ik nooit 3 of 4 jarigen ik ben fokker.

Wat vraag jij dan voor een fijne correcte 3 of 4 jarige?

voor een goeie 3 jarige niet zadelmak of net mak leg ik max. 10.000 neer

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:15

Pipo schreef:
MissHIS schreef:

Sommige mensen hebben altijd geluk

En die is al gereden, ik zoek geen gereden paard.

Ja oke ben het met je eens dat je naar zo eentje niet op zoek hoeft te gaan (want dan vind je ze niet voor normaal geld), daar moet je echt tegen aanlopen.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:16

MissHIS schreef:
daar moet je echt tegen aanlopen.

Ze komen nooit je erf oplopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:18

mistral schreef:
MissHIS schreef:

jammer he

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:45

mistral schreef:
MissHIS schreef:

Ze lopen al op mijn erf en het hek is dicht...

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:49

zonde!! verkopen die hap, haha

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:07

10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:14

leonora2 schreef:
[

Helemaal mee eens!!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:15

Kom op, een paard met kwaliteit is altijd duurder dan een mindere met een modehengst als vader. Als je naar een sportpaard zoekt is het papiertje niet belangrijk. tuurlijk zijn er particulieren die er in trappen, maar de meeste (echte) paardenmensen kijken daar wel doorheen hoor.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:16

Viennanova schreef:
10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).

Een goede kent geen prijs. En een echt goede is nooit duur. Een goedkope gewone daarentegen altijd voor mij té duur.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:17

Samsam schreef:
Kom op, een paard met kwaliteit is altijd duurder dan een mindere met een modehengst als vader. Als je naar een sportpaard zoekt is het papiertje niet belangrijk. tuurlijk zijn er particulieren die er in trappen, maar de meeste (echte) paardenmensen kijken daar wel doorheen hoor.

Helemaal mee eens.

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:21

Viennanova schreef:

Onzin! een goed paard is een goed paard met of zonder populair papier. Tot 10000 ga ik,maar voor minder heb ik ze ook en dat wil niet zeggen dat ze minder zijn. Maar echte goeie zijn nog niet zo makkelijk te vinden er zit een heeeel gros gewone tussen, waar ze ook geld voor durven vragen, maar die interesseren me niet en het papier ook niet! goed is goed en voor kwaliteit mag best betaald worden.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:06

Mireille1970 schreef:
Op de zojuist gepubliceerde wereldranglijsten van spring- en dressuurpaarden neemt het KWPN opnieuw vooraanstaande posities in.

Gekeken over de periode van 1 oktober 2004 tot 30 september 2005 is bij de springpaarden het KWPN het meest succesvolle stamboek ter wereld.
Portofino (v.Habsburg), Authentic (v.Guidam), JPC Modesto (v.Grandeur), Kalusha (v.Ulster), MacKinley (v.Goodwill) en Anthem (v.Dutchboy) zorgen onder meer voor deze koppositie.
Holstein is opgeklommen naar de tweede plaats, gevolgd door Hannover.

Net als vorig jaar moeten we bij de dressuurpaarden Hannover voor laten gaan, die mede dankzij Olympisch kampioen Keltec Salinero (eerste in de individuele ranking) nog steeds aan de leiding gaat. Voor het KWPN scoren Geldnet Lingh (v.Flemmingh) (op een zeer verdienstelijke derde plaats in het individuele klassement), Kingston (v.Voltaire), Hexagon’s Ollright (v.Rubiquil), Zancor (v.Calimero), Just Mickey (v.Michelangelo) en Joy (v.Ulft). Derde in de ranglijst voor de dressuurpaarden is Oldenburg.

Guidam: frans
Granduer: duits
Dutchboy: op wacht gezet door kwpn

Flemmingh: duits
Voltaire: frans/duits
Rubiquil: nrps
Michelangelo: duits

Ja, echt een KWPN lijst. Hoeveel andere stamboeken met KWPN-produkten?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:12

Mireille1970 schreef:
Viennanova schreef:

Een goede kent geen prijs. En een echt goede is nooit duur. Een goedkope gewone daarentegen altijd voor mij té duur.

Mireille1970 - jij woont in een heeeeeel ander gebied dan Viennanova wat betreft de markt voor paarden.
Als een fokker van werkelijk echt goede paarden hier in de regio de ijdele moed heeft om meer dan 6.000 euro voor een 3 jarige te vragen, dan gaat het gerucht vrij snel dat het 'hem naar het hoofd is geschoten'...

Zo kan ik werkelijk niet begrijpen dat men ten zuiden van Zwolle werkelijk een bedrag met 5 nummers wil betalen voor een 3 jarige. Het is maar net wat je gewend bent.
is met huizenprijzen nog extremer....

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:14

Dees schreef:
Ja, echt een KWPN lijst.
Wel typerend voor een KWPN lijst }>

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:26

Dees schreef:
Mireille1970 - jij woont in een heeeeeel ander gebied dan Viennanova wat betreft de markt voor paarden.
Als een fokker van werkelijk echt goede paarden hier in de regio de ijdele moed heeft om meer dan 6.000 euro voor een 3 jarige te vragen, dan gaat het gerucht vrij snel dat het 'hem naar het hoofd is geschoten'....

Die zal een verstandige fokker ook niet in die regio proberen te verkopen, zo blijven er wel weinig goede paarden over daar trouwens.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:27

Je kunt Rubiquil ook gerust Duits bloed noemen. Het is een lijst van hengsten die bij het kwpn zijn goedgekeurd, maar niet door het kwpn zijn 'gefokt' en daarmee bedoel ik dus uit een 'kwpn' (gelders/gronings) moederlijn of vaders die 'kwpn' zijn.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:32

Dees schreef:
Mireille1970 schreef:
Op de zojuist gepubliceerde wereldranglijsten van spring- en dressuurpaarden neemt het KWPN opnieuw vooraanstaande posities in.

Gekeken over de periode van 1 oktober 2004 tot 30 september 2005 is bij de springpaarden het KWPN het meest succesvolle stamboek ter wereld.
Portofino (v.Habsburg), Authentic (v.Guidam), JPC Modesto (v.Grandeur), Kalusha (v.Ulster), MacKinley (v.Goodwill) en Anthem (v.Dutchboy) zorgen onder meer voor deze koppositie.
Holstein is opgeklommen naar de tweede plaats, gevolgd door Hannover.

Net als vorig jaar moeten we bij de dressuurpaarden Hannover voor laten gaan, die mede dankzij Olympisch kampioen Keltec Salinero (eerste in de individuele ranking) nog steeds aan de leiding gaat. Voor het KWPN scoren Geldnet Lingh (v.Flemmingh) (op een zeer verdienstelijke derde plaats in het individuele klassement), Kingston (v.Voltaire), Hexagon’s Ollright (v.Rubiquil), Zancor (v.Calimero), Just Mickey (v.Michelangelo) en Joy (v.Ulft). Derde in de ranglijst voor de dressuurpaarden is Oldenburg.

Guidam: frans
Granduer: duits
Dutchboy: op wacht gezet door kwpn

Flemmingh: duits
Voltaire: frans/duits
Rubiquil: nrps
Michelangelo: duits

Ja, echt een KWPN lijst. Hoeveel andere stamboeken met KWPN-produkten?

Juist en dat is juist de kracht van het KWPN. Waar Duitsland met ook de gewone duitse bokken blijft pronken en fokken heeft een kwpn fokker de mogelijkheid om van alle stamboeken alleen de betere hengsten te gebruiken.

Daarom staat het kwpn zo hoog.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:34

Die keuze heeft Duitsland ook hoor.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 16:35

Dees schreef:
Als een fokker van werkelijk echt goede paarden hier in de regio de ijdele moed heeft om meer dan 6.000 euro voor een 3 jarige te vragen, dan gaat het gerucht vrij snel dat het 'hem naar het hoofd is geschoten'...

Zo kan ik werkelijk niet begrijpen dat men ten zuiden van Zwolle werkelijk een bedrag met 5 nummers wil betalen voor een 3 jarige. Het is maar net wat je gewend bent.
is met huizenprijzen nog extremer....

Nou dat is allang niet meer. Als ik een goed of aparte 3 jarige in Friesland ofzo moet kopen moet ik daar ook het geld voor een aparte neertellen....

De tijd dat de boer niet wist wat zijn paard waard was en voor elk paard hetzelfde vroeg en je er dus zijn beste paard voor weinig kon kopen is allang voorbij.