Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
leonora2 schreef:
Het is ook niet aan veel 'kenners' voorbehouden om kwaliteit te herkennen in één-, twee- of driejarigen, die dik in het haar met grasbuik en onder modder aangeboden worden bij een boertje in 'the middle of nowhere'. Veel potentiele kopers zien pas de kwaliteit als het paard naar behoren is getoiletteerd en wordt gepresenteerd op een handelsstal en ja, dat kost wat extra
en ja mireille, jij telt mee
sarabande schreef:Pipo als jij zegt dat je genoeg geeft voor een paard ben jij degene met een prijs in je hoofd. Ik heb het niet over de verkoop van mijn paarden, dat komt niet zoveel voor, jij had het over de vele aankopen die jij doet.
Maar het feit dat je niet wilt vertellen hoeveel veel voor jou is zegt genoeg.
MissHIS schreef:Mwah dat is niet altijd zo hoor Pipo, ik weet zeker dat ik die nieuwe merrie van mij ook weer zo met winst heb verkocht. En die is 7.

Pipo schreef:sarabande schreef:
Daarbij koop ik nooit 3 of 4 jarigen ik ben fokker.
Wat vraag jij dan voor een fijne correcte 3 of 4 jarige?
Pipo schreef:MissHIS schreef:Mwah dat is niet altijd zo hoor Pipo, ik weet zeker dat ik die nieuwe merrie van mij ook weer zo met winst heb verkocht. En die is 7.
Sommige mensen hebben altijd geluk
En die is al gereden, ik zoek geen gereden paard.
MissHIS schreef:daar moet je echt tegen aanlopen.
mistral schreef:MissHIS schreef:daar moet je echt tegen aanlopen.
Ze komen nooit je erf oplopen
mistral schreef:MissHIS schreef:daar moet je echt tegen aanlopen.
Ze komen nooit je erf oplopen
en het hek is dicht...
leonora2 schreef:[
Viennanova schreef:10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).
Samsam schreef:Kom op, een paard met kwaliteit is altijd duurder dan een mindere met een modehengst als vader. Als je naar een sportpaard zoekt is het papiertje niet belangrijk. tuurlijk zijn er particulieren die er in trappen, maar de meeste (echte) paardenmensen kijken daar wel doorheen hoor.
Viennanova schreef:10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).
Mireille1970 schreef:Op de zojuist gepubliceerde wereldranglijsten van spring- en dressuurpaarden neemt het KWPN opnieuw vooraanstaande posities in.
Gekeken over de periode van 1 oktober 2004 tot 30 september 2005 is bij de springpaarden het KWPN het meest succesvolle stamboek ter wereld.
Portofino (v.Habsburg), Authentic (v.Guidam), JPC Modesto (v.Grandeur), Kalusha (v.Ulster), MacKinley (v.Goodwill) en Anthem (v.Dutchboy) zorgen onder meer voor deze koppositie.
Holstein is opgeklommen naar de tweede plaats, gevolgd door Hannover.
Net als vorig jaar moeten we bij de dressuurpaarden Hannover voor laten gaan, die mede dankzij Olympisch kampioen Keltec Salinero (eerste in de individuele ranking) nog steeds aan de leiding gaat. Voor het KWPN scoren Geldnet Lingh (v.Flemmingh) (op een zeer verdienstelijke derde plaats in het individuele klassement), Kingston (v.Voltaire), Hexagon’s Ollright (v.Rubiquil), Zancor (v.Calimero), Just Mickey (v.Michelangelo) en Joy (v.Ulft). Derde in de ranglijst voor de dressuurpaarden is Oldenburg.
Mireille1970 schreef:Viennanova schreef:10000 euro voor een net makke goede 3-jarige??? Ik heb er 6 voor over, dan houdt het op. (Weet ze wel voor minder te staan, maar dan krijg je geen modern KWPN papier erbij, maar in plaats daarvan ECHTE kwaliteit, MET braaf karakter, doorgefokt uit o.a. Utopia stam).
Een goede kent geen prijs. En een echt goede is nooit duur. Een goedkope gewone daarentegen altijd voor mij té duur.

Dees schreef:Wel typerend voor een KWPN lijst }>Ja, echt een KWPN lijst.
Dees schreef:Mireille1970 - jij woont in een heeeeeel ander gebied dan Viennanova wat betreft de markt voor paarden.
Als een fokker van werkelijk echt goede paarden hier in de regio de ijdele moed heeft om meer dan 6.000 euro voor een 3 jarige te vragen, dan gaat het gerucht vrij snel dat het 'hem naar het hoofd is geschoten'....
Dees schreef:Mireille1970 schreef:Op de zojuist gepubliceerde wereldranglijsten van spring- en dressuurpaarden neemt het KWPN opnieuw vooraanstaande posities in.
Gekeken over de periode van 1 oktober 2004 tot 30 september 2005 is bij de springpaarden het KWPN het meest succesvolle stamboek ter wereld.
Portofino (v.Habsburg), Authentic (v.Guidam), JPC Modesto (v.Grandeur), Kalusha (v.Ulster), MacKinley (v.Goodwill) en Anthem (v.Dutchboy) zorgen onder meer voor deze koppositie.
Holstein is opgeklommen naar de tweede plaats, gevolgd door Hannover.
Net als vorig jaar moeten we bij de dressuurpaarden Hannover voor laten gaan, die mede dankzij Olympisch kampioen Keltec Salinero (eerste in de individuele ranking) nog steeds aan de leiding gaat. Voor het KWPN scoren Geldnet Lingh (v.Flemmingh) (op een zeer verdienstelijke derde plaats in het individuele klassement), Kingston (v.Voltaire), Hexagon’s Ollright (v.Rubiquil), Zancor (v.Calimero), Just Mickey (v.Michelangelo) en Joy (v.Ulft). Derde in de ranglijst voor de dressuurpaarden is Oldenburg.
Guidam: frans
Granduer: duits
Dutchboy: op wacht gezet door kwpn
Flemmingh: duits
Voltaire: frans/duits
Rubiquil: nrps
Michelangelo: duits
Ja, echt een KWPN lijst. Hoeveel andere stamboeken met KWPN-produkten?
Dees schreef:Mireille1970 - jij woont in een heeeeeel ander gebied dan Viennanova wat betreft de markt voor paarden.
Als een fokker van werkelijk echt goede paarden hier in de regio de ijdele moed heeft om meer dan 6.000 euro voor een 3 jarige te vragen, dan gaat het gerucht vrij snel dat het 'hem naar het hoofd is geschoten'...
Zo kan ik werkelijk niet begrijpen dat men ten zuiden van Zwolle werkelijk een bedrag met 5 nummers wil betalen voor een 3 jarige. Het is maar net wat je gewend bent.
is met huizenprijzen nog extremer....