Gitta1977 schreef:Ik weet inderdaad wel beter, daaromstaat er ook zo'nachter...
![]()
De bekendere fokkers weten wat ze doen en dus hebben ze betere resultaten, bovendien fokken ze inderdaad met meerdere paarden tegelijk, dat is ook niet voor iedereen mogelijk (gelukkig).
Wat mij wel opvalt is dat je al een hele ruiter/amazone moet wezen om de aandacht van de heren te trekken. 80% die op de eerste selectielijsten stond was haast een 'bekende' ruiter/amazone.
Heb een beetje het idee dat als een wat mindere ruiter/amazone een dergelijk paard onder de kont heeft die lang niet zo ver komt als hetzelfde paard met Happie aan het stuur bijvoorbeeld.
Dus als ik zo'n paard zou hebben (of ik zou dénken dat ik er een zou hebben) dan ben ik eigenlijk min of meer verplicht die voor te laten stellen door een bekende ruiter/amazone... Inclusief bijbehorend prijskaartje. En dat begint dan het jaar ervoor al bij de PAVO Cup wil je er uberhaupt voor in aanmerking komen.
Correct me if I'm wrong...
You are ever so right.
Daarom hecht ik al niet zoveel waarde aan het hele PAVO gebeuren. Met een goed paard ben je er niet, je moet ook nog voor een ver boven gemiddelde ruiter zorgen, anders val je bij de PAVO selectie al buiten de boot. Persoonlijk denk ik dat bij die selectie paarden lopen die niet worden geselecteerd alleen omdat de presentatie niet optimaal is. Het heeft steeds minder met aanleg te maken en steeds meer met presentatie. (dit even heel zwart wit gesteld) En natuurlijk is er altijd een uitzondering die de regel bevestigt.
Verder wens ik alle deelnemers veel succes.
achter...