Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Jonge hensten doen 24 mei eindexamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 00:09

Mits je niet toch de combinatie er in ziet natuurlijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:31

Nou Magique misschien hadden zij ook gezien dat ie wat wijd gaat

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:35

arie53 schreef:
Kaja schreef:
Zij zien het nut ook niet in van onze grootscheepse zoekactie naar OCD.... Haha! Haha! Haha!

Nee want dat onderzoek word bij het w.p.n. toch niet openbaar gemaakt, je zou eens bevrinde hengsten eigenaren kunnen schaden ,
Let op mijn worden het onderzoek komt in de onderste la Knipoog

Kan niet....

Teveel mensen wachten op de uitkomsten, dit stop je niet zomaar in de doofpot Knipoog !!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:44

Van wat ik heb begrepen worden de gegevens openbaar gemaakt in cijfers... dus zonder naam en toenaam...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:57

Mireille1970 schreef:
Van wat ik heb begrepen worden de gegevens openbaar gemaakt in cijfers... dus zonder naam en toenaam...

Hoe weten wij of dit de goede cijfers zijn ?
en wat heb ik er aan als er geen namen van verervers bekend gemaakt worden hoe kan je dan selecteren ? Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 13:59

Nee geen namen van eigenaren van de geteste paarden....

En als je van nature niets gelooft zul je nooit weten of dat de goede cijfers zijn, maar dan kunnen we beter niets meer schrijven of publiceren als het toch nooit wordt geloofd...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:02

Kan niet....

Teveel mensen wachten op de uitkomsten, dit stop je niet zomaar in de doofpot Knipoog !!
[/quote]

[i]zou leuk zijn als we op de hoogte gehouden zouden worden ,wat er uit het 2 jarige onderzoek is gekomen !!! Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:04

Dat zouden ze toch ook melden na uitkomst?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:07

Mireille1970 schreef:
Nee geen namen van eigenaren van de geteste paarden....

En als je van nature niets gelooft zul je nooit weten of dat de goede cijfers zijn, maar dan kunnen we beter niets meer schrijven of publiceren als het toch nooit wordt geloofd...

We hebben ook eens een onderzoek gehad naar hoefkatrol, dat ONDERZOEK is ook in de onderste la gebleven , want daar kwam toen uit dat de hengst l*invasion de grote boosdoener was , maar ja die hengst was van van Binsbergen oud voorzitter van het nieuw gevormde w.p.n. ,en er is een spreekwoord DOEN ZE HET EEN KEER DOEN ZE HET 2 KEER Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:09

Mireille1970 schreef:

Wanneer, in 2020 ????? Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:11

Het probleem is waarschijnlijk ook dat ze toen NOOIT waterdicht hebben kunnen bewijzen dat het daadwerkelijk erfelijk was...

Ik moet je bekennen dat ik niet durf te oordelen als ik geen inside information heb. Maar als jij die wel hebt wil ik dat best geloven en dan zullen ze het inderdaad nu anders moeten doen. Misschien ervan geleerd?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:11

arie53 schreef:
Mireille1970 schreef:

Wanneer, in 2020 ????? Knipoog

Als dan het onderzoek is afgerond dan in 2020 ja... Wie ben ik om te zeggen hoe het wel moet...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 14:53

arie53 schreef:

We
hebben ook eens een onderzoek gehad naar hoefkatrol, dat ONDERZOEK is ook in de onderste la gebleven , want daar kwam toen uit dat de hengst l*invasion de grote boosdoener was , maar ja die hengst was van van Binsbergen oud voorzitter van het nieuw gevormde w.p.n. ,en er is een spreekwoord DOEN ZE HET EEN KEER DOEN ZE HET 2 KEER Knipoog

We hebben Haha! , dus toen had jij nog een wij gevoel.
De rest van fokkend Nederland is daarna verder gegaan.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:25

sarabande schreef:
arie53 schreef:

We
hebben ook eens een onderzoek gehad naar hoefkatrol, dat ONDERZOEK is ook in de onderste la gebleven , want daar kwam toen uit dat de hengst l*invasion de grote boosdoener was , maar ja die hengst was van van Binsbergen oud voorzitter van het nieuw gevormde w.p.n. ,en er is een spreekwoord DOEN ZE HET EEN KEER DOEN ZE HET 2 KEER Knipoog

We hebben Haha! , dus toen had jij nog een wij gevoel.
De rest van fokkend Nederland is daarna verder gegaan.

dat was 100 streken geleden, ik ben toen mijn eigen weg gegaan ,en het soort mensen zoals u zijn er gebleven!!!!! Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:02

arie53 schreef:

dat was 100 streken geleden, ik ben toen mijn eigen weg gegaan ,en het soort mensen zoals u zijn er gebleven!!!!! Knipoog

Hoe raar het (soms) ook mag wezen, beste meneer Arie...
Ik ben het vaker eens dan oneens met Sarabande!

Wanneer je haar met dergelijke uitspraken (tracht) te beledigen is dat dus niet enkel aan haar gericht!
Pas dus op de woorden waarmee je een persoon onder de riem wilt raken...

Citaat:
het soort mensen zoals u zijn er gebleven

Verklaar je nader.... alvorens ik mij daadwerkelijk beledigd voel...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 18:13

Kaja schreef:
arie53 schreef:

Hoe raar het (soms) ook mag wezen, beste meneer Arie...
Ik ben het vaker eens dan oneens met Sarabande!

Wanneer je haar met dergelijke uitspraken (tracht) te beledigen is dat dus niet enkel aan haar gericht!
Pas dus op de woorden waarmee je een persoon onder de riem wilt raken...

[quote]

Ik bedoel het soort mensen dat alles wat een bestuur zegt voor waar aan neemt,wat is daar beledigend aan? om dat te signaleren ,je hebt nu eenmaal mensen met autoriteit angst Knipoog

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:29

Ik zie dat niet zozeer als het klakkeloos aannemen, maar jezelf ergens wel in kunnen vinden.
Het zou pas vreemd zijn als je het constant er niet mee eens bent.

En idd Arie, ik zei het al eerder, ik vind ook dat je woordenkeus soms wat anders zou mogen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:28

arie53 schreef:
[

Ik bedoel het soort mensen dat alles wat een bestuur
zegt voor waar aan neemt,

wat is daar beledigend aan? om dat te signaleren ,
je hebt nu eenmaal mensen met autoriteit angst

;)

Men voelt zich kennelijk snel beledigd.

Bij het KWPN lopen inderdaad figuren rond die roepen :"wegwezen" !!

Hoe zal het na woensdag in Nederland zijn. Zullen de "ja/nee stemmers " ook bedoelen.... "wegwezen" !!

Ik stem voor EUROPA. en fanatieke Nederlandse "stamboekleden" stemmen natuurlijk tegen,willen ze hun paardenplek in Europa niet snel verliezen.(Beledigend ??)

Toegift.

Waarom stem ik voor Europa omdat ik dan tegen de betuttelende Nederlandse Stamboeken stem. Haha! Haha!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:22

Zo, dit gaat allemaal wel heel erg off-topic. Voor wat die OCD zaken betreft, ik denk dat het KWPN wel op eieren gaat lopen. Aangezien er nog steeds niks wetenschappelijk 100% bewezen is, staan er grote belangen op het spel. Ik kan me een geval ergens herinneren in 1979 of 1980, waarbij een KWPN hengst werd afgekeurd vanwege het feit dat bij de bloedproef werd "aangetoond" dat zijn afstamming niet klopte.

Een rechter bepaalde toen dat de bloedproef geen 100% sluitend bewijs was en dat het KWPN de eigenaar moest vergoeden voor gederfde inkomsten, aangezien de bloedproef niet sluitend was.

Zo zie ik ook dat een rapport over OCD waarschijnlijk door een paar advokaten gelezen moet worden. Aangezien men het nog steeds oneens is over de erfelijkheid van OCD, kunnen eigenaren van hengsten die negatief uit dat onderzoek rollen zich economische benadeeld gaan voelen en daarvoor schadeloosstelling gaan eisen.

En waarom is dat risico groter bij het KWPN dan bij welk ander Nederlands stamboek dan ook? Simpelweg, omdat de waarde van een KWPN dekhengst groter is dan van welk ander warmbloedstamboek. een publikatie van het KWPN staat dus altijd ter discussie en een bestuur van een stamboek zal altijd na moeten denken over de mogelijke financiële gevolgen van een publikatie.

Mijns inziens, de uitkomst van Arie53 (geen publikatie) is wel mogelijk, als er geen duidelijke juridische constructie kan gevonden worden om het KWPN in te dekken tegen claims door eigenaars hengsten die als OCD vererver worden aangemerkt.

Lastig, zo'n rechtsstaat, maar anders wordt een onderzoek al snel aangemerkt tot laster en ook daar hebben we al veel voorbeelden van.

Ik ga ervan uit dat de publikatie er wel komt, maar met een hoop disclaimers die weer genoeg stof gaan geven ter discussie.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:28

ceasario schreef:
Toegift.

Waarom stem ik voor Europa omdat ik dan
tegen
de betuttelende Nederlandse Stamboeken stem. Haha! Haha!

Wat een BULLSHIT! echt onzin...
Laatst bijgewerkt door Jeroentje op 29-05-05 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:36

Leuke theorie Joost, maar probeer maar eens een goed paard met OCD te verkopen, ik ben blij dat het KWPN daar wat aan doet.
En wat betreft de keuzes die iemand voor of tegen een stamboek, europa of wat dan ook maakt. Het verbaast me dat dat telkens weer hier besproken moet worden, lijkt me off topic en totaal oninteressant binnen dit kader.
Uit het feit dat men er van uit gaat dat de eigen keuze veel beter is dan die van een ander, spreekt een domme arrogantie.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:48

sarabande schreef:
, ik ben blij dat het KWPN daar wat aan doet.
Uit het feit dat men er van uit gaat dat de eigen keuze veel beter is dan die van een ander, spreekt een
domme arrogantie
.

Wat zijn jouw Keuzes? Haha!

Waarschijnlijk heb je die niet. Gezien je opmerking. Ach gut

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:42

sarabande schreef:
Leuke theorie Joost, maar probeer maar eens een goed paard met OCD te verkopen, ik ben blij dat het KWPN daar wat aan doet.

Zal best waar wezen, maar zo lang de erfelijkheid van OCD niet onomstotelijk is bewezen, kan de KWPN er geen conclusies aan hechten, want dan heeft de rechter inderdaad een mening. Dus het resultaat van het onderzoek kan alleen gebruikt worden om te kijken of OCD al dan niet erfelijk is, maar als het bewijs van erfelijkheid niet voor 100,00% geleverd word, mag de KWPN er alsnog helemaal niks mee. Op straffe van waarschijnlijk miljoenen Euro's....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 11:45

Mijn vraag is eigenlijk: "willen we de erfelijkheid ervan weten?"...

JA omwille van het tegengaan van OCD

NEE omwille van de veelgebruikte hengsten die er een knauw van zouden kunnen krijgen EN die veel ook goede paarden geven die eventueel geopereerd worden in een vroeg stadium ofwel gezond zijn en blijven...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:25

Mireille1970 schreef:
Mijn vraag is eigenlijk: "willen we de erfelijkheid ervan weten?"...

NEE omwille van de veelgebruikte hengsten die er een knauw van zouden kunnen krijgen EN die veel ook goede paarden geven die eventueel geopereerd worden in een vroeg stadium ofwel gezond zijn en blijven...

Op zeker van wel, zonder nadenken...
We zijn al jaren bezig met selecteren, afwijkingen, gebreken, alles moest het ontgelden en de OC en OCD verevers dus ook....

Hoe goed zij ook zijn of zijn geweest!!!

Alleen zo kunnen wij streven naar perfectie...

Zoals Sarabande zei... verkoop eens een goed paard met OCD, helaas gebeurd dat niet zo snel!

Wanneer wij OCD aanpakken en uitsluiten kunnen we aanpakken en uitroeien... Als je iets of iemand denkt te sparen gaat dat ten koste van ALLES Knipoog !!