Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:19

sarabande schreef:
Alane ik heb het niet over hoe ik het zou doen, ik heb het over de praktijk, zeker nu er internet is.

ik had het hierover...
Citaat:
Dat gebeurt in het echt bijna niet dat mensen eerlijk zijn en waarom wel dat wordt niet verwacht.....

daar was ik het niet met je eens... dat heeft niets met internet te maken.
Ik vertel hoe ik het heb gedaan en doe.... Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:59

CGJ12 schreef:
Ro0sj schreef:
Waar gaat dit echt over? Misschien beetje erg offtopic?

beetje boel erg.......... en nog serieus ook.....

Haha! Wat de broertjes Schröder toch weer te weeg brengen.... Knipoog

(Is iemand de duitser nog tegen gekomen... Bloos )

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:37

sarabande schreef:
Kaja schreef:
Willen we de dooie schapen van Arie53 terug???
Of fokken we door met het huidige (dressuur) karakter waardoor de paarden echt selectief en exclusief worden, maar niet meer te rijden door de doorsnee ruiter

Ik geloof niet dat een goed paard een speciaal rot karakter heeft. IK denk dat veel ruiters wanneer ze over karakters hebben het over mogelijkeden hebben.
Wanneer een paard door beperkte mogelijkheden, hetzij bouw, hetzij een afwijking, het gevraagde niet KAN opbrengen, ondanks dat het dat toch probeert heeft dat paard een subliem karakter maar zal al snel als slecht te boek staan.

De andere kant is dat geweldige paard dat alles kan en waar dan meestal heel snel heel veel van gevraagd wordt want hij doet het zo gemakkelijk. Die kom je wat later altijd tegen.
Dat zijn allemaal dingen die de fokkers wel weten, maar wat kunnen we ermee als dat paard verkocht is, slomere fokken, hetere?

Nee laat ons maar een paard fokken dat wanneer dat in goede handen komt tot een fijn sportpaard uitgroeid en niet de zaak omdraaien.

Wijze woorden nu de daden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:06

Aimee schreef:
[Tyrza; de écht moeilijke paarden komen niet bij deskundige profs terecht, die hebben immers paarden nodig die de mentaliteit hebben om voor de ruiter te willen werken.
[/quote]

Was dat maar waar... Alleen de 10 profi's die in de top van het wereldbekerklassement meedraaien kunnen zich dat veroorloven.

De rest moet juist alle rotzooi op zien te knappen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:45

Ro0sj schreef:
Waar gaat dit echt over? Misschien beetje erg offtopic?

Over het medeleven aan het adres van Eurocommerce.

zie:
viewtopic.php?f=22&t=397288

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:26

Hee TS.. jij ook hier.. Haha! Haha! Knipoog ....

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:33

CGJ12 schreef:
sarabande schreef:
De meeste fokkers komen niet verder dan een modderige buitenbak, die zijn overgeleverd aan de handel of dure trainers.

Ik ben gewoon te eerlijk.

Citaat:
Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat.

De kopers kunnen ook lezen Haha!

Ik vertel ALLES erbij en dan verkoop je niks......
[/quote]

Je moet ook niet alles erbij vertellen, je er moet alles aan fokken dan kun je je klep dicht houden Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:11

Arie, ik wordt toch wel erg nieuwsgierig jij verteld CGJ en mij dat we onze woorden in de fokkerij moeten waarmaken.
Denk je dat je dat ik het slechter doe en heb gedaan dan jijzelf???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:28

Tyrza schreef:
Ze zeggen wel eens: de moeilijksten zijn de besten...

Alleen zijn alle moeilijke niet per definitie de beste Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:34

iemand in loondienst moet min of meer de verreden dieren weer recht breien... een recreant zonder topsportambities zoekt ontspanning en geen ergenis en knokpartijen.

iemand die de top wil halen zal ook begeleiding zoeken en/of hebben en ervoor knokken.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:34

@Sarabande
Wat ik zeg is dat je een paard moet fokken met alle toeters (dressuur) en bellen (springen) er aan. Dan hoef je er ook verbaal niets bijbellen en bijtoeteren. De koper ziet dat zelf wel Wow!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:36

Pipo schreef:
Tyrza schreef:

Who the F*ck is ZE. Klazien uit uit Zalk Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:37

arie53 schreef:
@Sarabande
Wat ik zeg is dat je een paard moet fokken met alle toeters (dressuur) en bellen (springen) er aan. Dan hoef je er ook verbaal niets bijbellen en bijtoeteren. De koper ziet dat zelf wel Wow!

Ik vroeg of je, naast al dat zeggen en vertellen hoe anderen het moeten doen volgens jou, zelf gepresteerd hebt.

Pure nieuwsgierigheid of al die verbale kennis ook op de eigen praktijk gestoeld is.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:41

Nee allemaal uit de IDS Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:42

Wat een discussie!

Maar ik heb er een vrij korte en duidelijke mening over. De Nederlandse paarden zijn over het algemeen niet lastig. Maar worden lastig gemaakt. Zoals CGJ al zei over Duitsland en de Schoolmeesters, daar is een groot tekort aan in Nederland...........laat ik het beter formuleren.............de Nederlandse mentaliteit is dat mensen niet op die schoolmeesters willen rijden, waarom niet Verward Verward Verward

Lastige paarden worden gemaakt en niet geboren. Dus om die schuld bij de fokker neer te leggen Verward

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:44

arie53 schreef:
Tyrza schreef:

Who the F*ck is
ZE

. Klazien uit uit Zalk Haha!
[/quote]

Dezelfde bedenker van de spreuk: "hoogmoed komt voor de val"

Haha! Haha! Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:50

Pipo schreef:
Wat een discussie!

Maar ik heb er een vrij korte en duidelijke mening over. De Nederlandse paarden zijn over het algemeen niet lastig. Maar worden lastig gemaakt. Zoals CGJ al zei over Duitsland en de Schoolmeesters, daar is een groot tekort aan in Nederland...........laat ik het beter formuleren.............de Nederlandse mentaliteit is dat mensen niet op die schoolmeesters willen rijden, waarom niet Verward Verward Verward

Lastige paarden worden gemaakt en niet geboren. Dus om die schuld bij de fokker neer te leggen Verward

Dat moet je dan maar eens haarfijn aan Jeroen uitleggen. Kun je hem misschien gelijk even duidelijk maken dat Miss Montana het beste paard voor hem is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:56

Volgens mij hebben we het over basisnivo Arie. Niet over de topruiters.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:03

Er zijn criminele mensen en ook wel criminele paarden. Ik heb ooit een paard gekend die echt een kronkel in de kop had. Zomaar uit het niets. Zelf denken ze nu dat het een tumor geweest moet zijn. Paard deed nooit een vlieg kwaad. Zomaar van de ene op de andere dag kon je er niet meet bij zijn. Je hoefde er maar te kijken en dat beest werd helemaal gek.

Wees voorzichtig met je uitspraken want niet elk lastig paard is vereden of verpest door ruiter/eigenaar.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:51

Pipo schreef:

Hier kan ik het ook echt niet mee eens zijn!
Er zijn echt wel paarden die gewoon lastig geboren zijn, net als met mensen Clown

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:55

mistral schreef:
Pipo schreef:

Er zijn echt wel paarden die gewoon lastig geboren zijn,

En dan met name bepaalde hengsten Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:58

mistral schreef:
Pipo schreef:

Er zijn echt wel paarden die gewoon lastig geboren zijn, net als met mensen Clown

Sterker nog, mijn da zegt dat hij door veulens van een bepaalde hengst al uit de stal wordt getrapt. Hij is nog geen normale ervan tegengekomen. (Geen KWPN-er)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:59

Precies. Er zijn wel degelijk in aanleg lastige paarden. En natuurlijk is het zo dat je die in aanleg lastige paarden een stuk minder lastig kunt krijgen door een fatsoenlijke opvoeding. En natuurlijk ontbreekt het daar bij sommige ruiters aan. Maar ze worden niet allemaal lastig gemaakt.

En nu we toch bezig zijn... waar komt toch dat misverstand vandaan dat hete paarden per definitie lastig zijn, of moeilijker te rijden. Lastig komt in vele vormen. Soms heet, soms niet vooruit te branden lui, soms slim, soms gewoon stronteigenwijs en soms met een kronkel in de kop waardoor ze volkomen onvoorspelbaar zijn. En een deel van die lastigheid is echt wel overerfbaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:01

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:04

Tyrza:
Orri alweer 356 dagen drachtig en vanavond waarschijnlijk een veulie!!! We hebben nml melk gespot!!

Dan kan het nog wel een week duren. Hier een artikeltje:

Predicting Impending Parturition
By Jos Mottershead
There are of course many signs of the approach of birth in the mare: "Softening" of the tail head and vulva lips; an increase in the size of the udder; an overall change in the mare's body shape; sometimes a change in disposition; and "waxing" - the build up of wax-like droplets on the end of the mare's teats. This last signal is probably one of the most misguidedly used! Often I hear it said "my mare waxed up last night, she's probably going to foal tonight or tomorrow", and with that the mare owner goes out to the barn to check the mare yet again, and may be plagued by many restless nights yet! The sad truth about "waxing" is that it may happen as long as a month before the mare foals, although up to two weeks is more common. Either way, it's not a very reliable sign!

The best indicator I have found yet consists of the inspection of a few drops of the mare's milk once a day. I always attempt to carry out this process at about the same time each evening - usually feed time. Milk out a drop or two from the mare onto a black plastic surface (you really do only need a drop or two!). A watch strap was suggested to me originally, but I have found that the black plastic top of a 35 mm photographic film container works even better.
Well prior to parturition, the exudate will appear slightly white or yellowy, and one is easily able to see the black plastic below through the liquid. Within the 24 hours prior to the mare giving birth, the liquid will become almost opaque, and it will be very hard to see the black plastic. You may well also notice what appear to be large white granules in the liquid. It will probably take at least one foaling to be able to identify the difference, but once you've seen it, there's no mistaking it!

From a medical point of view - the difference in the consistency is as a result of a change in the electrolyte levels in the liquid. Close to term, calcium and potassium levels increase, and sodium levels drop. Incidentally if induction of parturition is contemplated, recognition of this electrolyte change is an important part of determining if it is safe to induce the mare. I would not recommend that induction be carried out without such a check, and the finding of acceptable levels, as well as a number of other checks that must be made, also with acceptable results.

© 1999 Jos Mottershead. May be used upon notification, and with accreditation