KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: KWPN verrichtingsonderzoek op de helling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 09:48

En wat nou als je een top-recreatiepaard wilt fokken? Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:00

Ik geloof dat die discussie al geweest is toen de bereden politie geen KWPN paarden aan wilde schaffen, maar een één of ander vaag buitenlands ras....

KWPN'ers zijn hedendaags té "druk" om nog recreatief mee om te gaan.... Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:07

Die buitenlanders bleken echter kwpn-ouders te hebben, het makkelijke karakter was waarschijnlijk het gevolg van de opfok aldaar....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:08

Vertel....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:10

misschien wordt het tijd voor een substamboek............... voor recreatiepaarden Haha! Haha! Haha!

(zeg ik als leek Haha! )

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:12

gijsenkim schreef:
misschien wordt het tijd voor een substamboek............... voor recreatiepaarden Haha! Haha! Haha!

(zeg ik als leek Haha! )

Haha! Haha! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:12

gijsenkim schreef:

(zeg ik als leek Haha! )

Die worden er zat gefokt hoor er zijn zelfs mensen die dat bewust willen bereiken door een rijpaard op een tuiger te zetten Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:15

Meer valt er niet te vertellen Kaja, tenzij je het gaat betrekken op gekeurde hengsten en het verrichtingsonderzoek. Zijn die hengsten werkelijk qua karakter zo, of komt het doordat ze zo snel klaar gestoomd worden... na hun tweede levensjaar geen weiland meer zien (hopelijk wel een klein paddockje)... sociaal contact nul hebben.... en er over het algemeen behoorlijke prestatie druk opstaat....

allen dingen die dáár heel anders gaan....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:16

sarabande schreef:

door een rijpaard op een tuiger te zetten Haha!

Sigaar ... Haha! Haha! Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:20

Aimee schreef:
Meer valt er niet te vertellen Kaja, tenzij je het gaat betrekken op gekeurde hengsten en het verrichtingsonderzoek. Zijn die hengsten werkelijk qua karakter zo, of komt het doordat ze zo snel klaar gestoomd worden... na hun tweede levensjaar geen weiland meer zien (hopelijk wel een klein paddockje)... sociaal contact nul hebben.... en er over het algemeen behoorlijke prestatie druk opstaat....

allen dingen die dáár heel anders gaan....

Nu ben ik de weg kwijt Aimee....
(dat heb ik wel vaker met jou... Haha! )

Aimee schreef:
Die buitenlanders bleken echter kwpn-ouders te hebben,
het makkelijke karakter was waarschijnlijk het gevolg van de opfok aldaar
....

Stel je nu dat het karakter van huidige KWPN'ers te maken heeft met de opfok???? Dat zou wel erg naïef zijn.... Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:25

Naïef? Ik vind het naïef om te denken dat het (alleen) te maken heeft met het karakter van de kwpn-hengsten.
Bovendien is het wel erg frapant dat in Nederland opgegroeide kwnp-ers niet - meer - geschikt zijn als politiepaarden, maar in Hongarije opgegroeide paarden met Nederlandse ouders wèl geschikt zijn. Wat is het verschil? Juist, de opfok en de manier van trainen die ze daar genieten.

Ik probeerde het onderwerp alleen relevant te maken voor dit topic, vandaar dat ik een aantal dingen opnoem die hier anders gaan dan in Hongarije.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:27

ceasario schreef:

Dit zijn zinloze plaatjes Ceas.........

Dit soort piramides houd je ALTIJD..............
De definitie van top houd gewoon in dat het om de beste 1 promille van de paarden gaat.
Hoe goed of slecht je de veulens ook fokt............. 1 promille is per definitie de top (het woord top is een rekbaar begrip en met de voortgang van de fokkerij zal de top steeds verder gelegd worden ........... (of minder ver........ Haha! .... dat maakt voor het winnen van de 1e prijs niks uit... Luder Beerbaum kan ook winnen op een top-ezel, zolang iedereen maar op een ezel rijdt....)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:29

Misschien gaat de gemiddelde Hongaar ook iets anders met zijn paard om dan de gemiddelde Nederlander?

Beetje meer met beide voetjes op de grond zonder allerlei zweverige toestanden...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:29

Kaja schreef:
Stel je nu dat het karakter van huidige KWPN'ers te maken heeft met de opfok???? Dat zou wel erg naïef zijn.... Bloos

Nee daar heeft ze een punt. Ik heb hele bewerkelijke fijne jonge paarden, maar doe ze dan ook niet ergens in de opfok.
Door de grote hoeveelheden paarden die samen opgefokt worden in Nederland en op sommige bedrijven nauwelijks in handen komen, wordt er weinig naar het individu gekeken.
Jonge paarden die daar jaren in de verdrukking zijn, worden hele nare of hele angstige paarden later en zo zijn er nog wel wat voorbeelden op te noemen.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 31-03-05 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:30

Wat trouwens een ongelooflijk GEKUT met het quoten van een plaatje......... altijd verampeneert Bokt de codes........ zélfs als ik die handmatig inklop......... Voorbeeld wel goed........... Posting niet............. BRODDELWERK!
(dat moest ik even kwijt......... Haha!)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:32

Aimee schreef:
Naïef? Ik vind het naïef om te denken dat het (alleen) te maken heeft met het karakter van de kwpn-hengsten.
Bovendien is het wel erg frapant dat in Nederland opgegroeide kwnp-ers niet - meer - geschikt zijn als politiepaarden, maar in Hongarije opgegroeide paarden met Nederlandse ouders wèl geschikt zijn. Wat is het verschil? Juist, de opfok en de manier van trainen die ze daar genieten.

Dan zou ik mijn posts nog eens doorlezen als ik jou was... Slapen
Ben het absoluut niet met je eens en je argumenten raken kant noch wal...

Aimee schreef:
Ik probeerde het onderwerp alleen relevant te maken voor dit topic, vandaar dat ik een aantal dingen opnoem die hier anders gaan dan in Hongarije.

Om de discussie weer on-topic te brengen laten we het hierbij... Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:38

sarabande schreef:
Kaja schreef:

Nee daar heeft ze een punt. Ik heb hele bewerkelijke fijne jonge paarden, maar doe ze dan ook niet ergens in de opfok.
Door de grote hoeveelheden paarden die samen opgefokt worden in Nederland en op sommige bedrijven nauwelijks in handen komen, wordt er weinig naar het individu gekeken.
Jonge paarden die daar jaren in de verdrukking zijn, worden hele nare of hele angstige paarden later en zo zijn er nog wel wat voorbeelden op te noemen.

Gelukkig zijn er wel mensen die begrijpen waar ik op doel en ook de moeite nemen het te wíllen begrijpen.
Het is gewoon een feit Kaja, dat de opfok en de manier van trainen een groot effect hebben op de - ontwikkeling van de - mentale gesteldheid van het paard.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:39

Het kwpn kan weinig aan de opfok doen, dat is aan de (op)fokkers. Maar wel aan de training die de jonge hengsten krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:40

sarabande schreef:
Kaja schreef:

Ik ken zo een pispaaltje van de groep, en dat is een heel onzeker paard........ die zich heel vaak geen houding weet te geven......... ontzettend aanhankelijk en lief is naar mensen, maar angstig naar paarden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:41

Dat kan heel goed Kim, dat zo'n paard als het ware z'n heil zoekt bij mensen. Maar feit blijft dat ie bang is en dus stress heeft, bijv. op belangrijke momenten als het voeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:45

Zijn de karakters in het buitenland dan werkelijk zoveel beter? Volgens mij absoluut niet. Maar qua africhting loopt Duitsland wel 100 jaar voor op Nederland. En daarom lijkt het alsof de paarden braver zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:46

gijsenkim schreef:
Ik ken zo een pispaaltje van de groep, en dat is een heel onzeker paard........ die zich heel vaak geen houding weet te geven......... ontzettend aanhankelijk en lief is naar mensen, maar angstig naar paarden.

Ik durf het bijna om te draaien.........

Ik ben zo een pispaaltje van de groep, en dat is een heel onzeker mens........ die zich heel vaak geen houding weet te geven......... ontzettend aanhankelijk en lief is naar paarden, maar angstig naar mensen.

Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:46

Voordat je weer in de stress schiet....

Ik geloof wel dat paarden gevormd worden door de manier van opfok en trainen, maar dat is zo kort door de bocht gesteld...

De bereden politie kan geen elk simpel paard vinden in Nederland van KWPN afstamming! Té druk!!!

Jij zegt dat dus elke opfokker hun paarden verkeerd opvoeden...
Zwart-wit gezien...

Daar geloof ik nou geen f*ck van...

Het komt namelijk door de bloedvoer dat wij nerveuze en hete paarden fokken! Nerveus, heet, stresserig maken het huidige sportpaard en geven het een klasse apart!

Onderzoeksresultaten daarvan zijn bekend gemaakt!

En wat kan het KWPN doen aan de training van jonge hengsten???
Beter nog... WAT doen zij eraan??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:48

ik denk dat een Jazz X Crack X Belisar X Elcaro X Amor............... net zo lastig is hier als daar Haha! Haha! Haha! (Een onmogelijke combinatie, weettut......... tis maar hypothetisch)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:49

CGJ12 schreef:
gijsenkim schreef:

Ik durf het bijna om te draaien.........

Ik ben zo een pispaaltje van de groep, en dat is een heel onzeker mens........ die zich heel vaak geen houding weet te geven......... ontzettend aanhankelijk en lief is naar paarden, maar angstig naar mensen.

Haha!

hihihi het is er ook maar een uit duizend ofzo Haha! Haha! Haha!

Maargoed even over de pliesie................. Pliesie moet richting Grunningers, Gelderse en dat soort bloed........... niet richting KWPN Sport...........