Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sarabande schreef:Tyrza kom even met beide benen op de grond. Paard van afst. Pietje x Jantje is afgekeurd. De chipjes worden eruit gehaald, vervolgens keurt een andere DA het paard weer goed (dat is wat ik hier voortdurend lees tenminste) welk rapport wil jij naar het KWPN laten sturen??
Citaat:(dat is wat ik hier voortdurend lees tenminste)
CGJ12 schreef:Er is in principe NAGENOEG ALTIJD te zien of er deeltjes verwijderd zijn.
De fotograferende dierearts pleegt fraude als hij géén melding maakt van "aanwijzingen" dat een paard "geholpen" is aan chipjes..........
Hetzelfde geldt voor de eigenaar die er niet expliciet melding van maakt.
CGJ12 schreef:De fotograferende dierearts pleegt fraude als hij géén melding maakt van "aanwijzingen" dat een paard "geholpen" is aan chipjes..........
.
Himyar schreef:Je kan jezelf ook afvragen: “Waarom dat paard niet kopen?”

Himyar schreef:http://www.battagliafarms.com/articles/ ... ining.html
Some horses have OCD issues - spurs and chips - minor problems if they are outside of the capsules.
http://www.arabs-iowa.com/AHSIFoalNutrition.htm
Arabieren kunnen net zo goed o.c.d. krijgen, blijkt.
Dus blijkbaar blijft het niet veel rassen bespaard en komt het dus duidelijk niet alleen voor bij warmbloeden en volbloeden. Laten we dus niet meteen een bepaald ras er de schuld van geven a.u.b.
One more myth to lay to rest here is that you'll get a bigger adult if you super-feed them as babies. No, you don't. If you have a foal genetically programmed to grow to 15.2, then assuming he's not outright starved into being stunted (and that's actually pretty hard to do), then that horse is going to grow to be 15.2. Overfeeding the baby won't make him 16 hands--it'll just get him to 15.2 at a year old instead of two or three or four, and will also likely make him crippled to boot.

thoroughbred schreef:Dit is weer gewoon uit de lucht gegrepen,lekker makkelijk om het EV als de boosdoener aan te wijzen.
Als dit ras OCD in de genen heeft, denk je nou werkelijk dat men zoveel dekgeld gaat betalen, zonder de hengsten hiervoor te gaan testen? Als t risico zo groot zou zijn?
Een redelijke hengst dekt voor ongv 2500 a 5000 euro, een groupe 1 hengst die grote koersen heeft gewonnen is de 1e 10 jaar bijna niet te betalen, alleen voor de echte rijke. Stormcat (usa) bv, daar betaal je 500.000 dollar voor.....
Het EV staat bekend om de harde, droge, glasharde benen......
En t verhaal over de oude type volboeds vind ik toch zeer ammuserend, Er bestaat geen oud type, je hebt 4 types,.. De sprinter, De myler, de middenafstander, en de stayer....
Ik zou zeggen, doe eerst eens huiswerk voordat je dit zomaar klakkeloos van iemand aanneemt.

sarabande schreef:Tyrza kom even met beide benen op de grond. Paard van afst. Pietje x Jantje is afgekeurd. De chipjes worden eruit gehaald, vervolgens keurt een andere DA het paard weer goed (dat is wat ik hier voortdurend lees tenminste) welk rapport wil jij naar het KWPN laten sturen??
arie53 schreef:Hetzelfde geldt voor jouw. Eerst huiswerk doen over type. Hoeveel hebben de huidige Volbloeds in type nog van Beyerly Turk, Godophin Arabian en Darley Arabian.

Tyrza schreef:Ik vrees dat Arie de hoop heeft opgegeven bij mij
Tyrza schreef:Ik zou alleen wel de beweegredenen van de betreffende DA willen weten. Extra administratie? Daarbij extra kosten? Lijkt mij botweg gezegd een taak voor het KWPN om deze kosten tegemoet komen. Het is immers een stap naar een optimale zuivering van het stamboek.
), maar als de betreffende DA nu gewoon een standaard formuliertje heeft, waarbij moet aankruisen:
CGJ12 schreef:Er is in principe NAGENOEG ALTIJD te zien of er deeltjes verwijderd zijn.
De fotograferende dierearts pleegt fraude als hij géén melding maakt van "aanwijzingen" dat een paard "geholpen" is aan chipjes..........
Hetzelfde geldt voor de eigenaar die er niet expliciet melding van maakt.
arie53 schreef:Hetzelfde geldt voor jouw. Eerst huiswerk doen over type. Hoeveel hebben de huidige Volbloeds in type nog van Beyerly Turk, Godophin Arabian en Darley Arabian.