Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:10

Ik zit ook op het wachtbankje!

Celien had gisterochtend een heel klein beetje vocht in de baarmoeder, na het insemineren. Dus voor de zekerheid gespoeld en twee dagen oxy. Ze maakt het me weer spannend.. :')
Iemand een positieve zwangerschap na het spoelen gehad? :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:07

Toch al een hele hoop op het wachtbankje!

Hier heb ik gisteren mijn nieuwe merrie op gehaald, als alles voorspoedig mag gaan wordt zij mijn 2de en laatste combinatie

Chico's Fabulous Lady DCK
Afbeelding

x

LCS It Hits Me Like Goosebumps
Algemeen kampioen, ere kampion, amha,amhr,aspc hengst
Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:59

Ik meld me ook voor het wachtbankje (15 Mei scannen)...

Ei weg (ander eitje wat mss nog gaat springen dus we scannen op tijd iig) en helemaal geen vocht dus blij mee.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:20

Welkom op het bankje :P

Zo staat Chablis nu dus steeds, met Sterre.
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 11:24

Gezellig op het bankje :D Veel veulens al in maart, leuk!

Mirjamalvaro ze vind het wel gezellig zo te zien. Normaal doet ze dat niet?

Paintlover welkom op het wachtbankje :D Nu maar duimen

Luna2006 prachtige combinatie. Ik vind die hengst heel knap

Kevinsky schuif er bij :D Jammer van het vocht. Ik weet het zo niet meer van de vorige keren :o Spoelen heb ik tenminste nooit gedaan, wel oxy spuiten

Goldenarrow welkom! Mooie combinaties! Hopelijk zijn ze gelijk drachtig. Wel veel 6! Vond 2 al zo’n gedoe met regelen haha

Mooney klinkt als een fijn leventje zo dat ze het zelf kunnen bepalen :j

Quir goed geregeld! Dat is wel fijn

Amhorses dat is wel vaak in anderhalf uur tijd! Heb je Nigrante nog geinsemineerd?

Wij gaan 14 mei scannen en ook Minthe gelijk voor hartslag. Ik ben nu al benieuwd naar zilver. Nu eigenlijk wel een goed gevoel, beter dan vorige keer :j
Een gastmerrie is ook in 1x drachtig *\o/* Wij bieden tijdelijke en vakantiestalling aan. Deze Fries gaat volgende week emigreren naar Frankrijk. Ondertussen heb ik haar ook beleerd. Fijn dat ze drachtig kan verhuizen :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 12:57

Kabayo, zo snel al voor hartslag. Hier wachten tot de 60 dagen dus ergens eind juni of iets zou het in mijn agenda moeten nakijken.

Die van ons lopen gelijk dus wel leuk om al het verschil in scannen te zien.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:05

Wij scannen op 16 en 40 dagen.

Kabayo meestal pakken ze toch wel ieder een andere stal. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:41

Hier ook rond de 35 a 40 dagen. Net hoe t uit komt mt een andere merrie scannen bijvoorbeeld.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:57

Heb vorige keren op dag 29 of 31 gecheckt op hartslag. Nooit problemen mee gehad

Mirjamalvaro altijd zo :+ Nou het mag van mij! Ik haal haar morgen half 8 lekker naar huis <3

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:30

Hier 40 dagen omdat het dan geldig is voor verzekering :P Dus eerder kan wel maar dan moet het daarna nog een keer

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:08

Handig om te weten, dan als de tinker thuis is voor haar 18 dagen scan kan de kleine ook gelijk of laat juist die bij een positieve 18 dagen haar eerder scannen dan de 60.

Is te merken dat het al weer 10 jaar geleden is dat ik dit allemaal deed.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:43

Normaal hier ook tussen 35 en 40 dagen de hartslagscan :j

Nou het eerste stapje is gezet, de rietjes zijn besteld en worden dinsdag afgeleverd bij de kliniek waar ze naartoe zal gaan voor de inseminatie. Dan gaan we half mei scannen om te zien waar ze zit en de hengstigheid die er dan aan komt is het zo ver. Eindelijk :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 00:25

Mirjamalvaro. De vliegtuigen zijn dus steeds de schuldige van problemen. Dat verklaart. Gelukkig voor de connemara merries een hengst in de buurt? Dat scheelt weer

Mooney. Dat is idd normaler denk ik. Ik vond het niet perse sneu voor de merrie maar meer voor de hengst dat hij weer moest :=
Merrie drong enorm aan

Goldenarrow. Welkom. Leuk dat je er weer bijbent. Mooie combinaties. Worden ze met diepvries geinsemineerd?

Kevinsky. Ja hoor, merrie had enorm veel vocht. Hebben ze geflusht en Oxcitocine gespoten, zat zelfs nog een tweeling in :')

Luna. Wat een mooie nieuwe aanwinst. Hengst is ook prachtig. Hoe groot is de merrie?

Paintlover. Klinkt goed!

Mirjamalvaro. Zou het dan? Zou super zijn dat ze nu wel drachtig is

Kabayo. Fijn dat de gastmerrie ook drachtig is gescand. Nu duimen voor silver

Ik scan soms al met 25 dagen. Maar meestal rond de 30. Mocht er geen hartslag zijn of iets anders niet goed. Kun je de merrie nog terug hengstig krijgen. Later wordt moeilijker. Ik weet deze precieze aantal dagen niet meer.

Muronia. Ooh kijk. Eerste stap is gezet. Ik dacht dat jullie in juni pas gingen beginnen met insemineren.

Sis had ei van 3.5 en hengstige baarmoeder. Deze middag brengen we haar naar de kliniek. Rietjes zouden er nu moeten zijn. Ik ben heel erg benieuwd. Ze heeft nog niet veel op de trailer gestaan,dus wordt even spannend. Maar komt allemaal vast goed

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:00

Amhorses spannend! Ook voor haar de eerste keer. Was ze braaf met scannen? Welke hengst gaat ze naartoe ?

Claudia ook al bezig met de voorbereidingen! Wanneer wil je scannen? Week van 12 mei? Of later

Butengeweun ik zou zelf niet pas met 60 dagen scannen. Als ze wel leeg is ben je al juni. Dan wordt alles wel heel laat als je nog een keer moet

Zilver is weer thuis. Wat enorm fijn.
Dit was zilver ook net thuis van de hengst in 2022. Dit was dag 9 na dekking
Afbeelding
En dit was vandaag, wel dag 4 pas, en misschien kan t ook helemaal niet. Maar ik heb wel goede hoop deze ronde :j
Afbeelding

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 12:15

Ghehe gezelligheid ten top Kabayo!

Hier ga ik ook "pas" na 40 dagen scannen. Wel spannend toch ergens....

Muronia, bijna los dus! Succes!

Wat doen jullie met veulens qua buiten staan. Ons mannetje is nu dikke maand, maar zouden ze dan al 24/7 buiten kunnen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:26

Wij scannen hier op dag 30 op hartslag. Met dezelfde reden als AM horse. Als ze dan niet meer drachtig zijn lukt het makkelijker om ze weer in de cyclus te krijgen. Hoe langer je wacht hoe moeilijker of dat word.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:40

Hier vanochtend gescand en 17/18 dagen drachtig. En toen was ook het advies over 3 weken weer dus rond 40 dagen.
Goed advies van jullie om eerder te kijken als je dan nog een nieuwe poging wilt doen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 20:39

Vanmiddag mijn merrie weggebracht naar de kliniek. Was een beetje een teleurstellende progressie. Gisteren een ei van 3.5 nu naar 3.6 :roll:

Normaal toont ze ook super hengstig, en nu nog niks echt opgevallen. Als het niet mooi doorzet, wordt het denk ik niet insemineren deze ronde. Ik betaal per portie, is zonde om dan te doen als je weet dat het niks wordt. Toch wel een beetje balen omdat vorige keren ze zo mooi hengstig stond.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:32

Wij hebben dit jaar geen veulens, maar zijn ook druk aan de slag voor volgend jaar.
Ik meld me dus bij deze voor 20206 ... kon ook niet eerder want wij beginnen altijd pas rond deze tijd te scannen. We willen volgend jaar 2 veulentjes.

De afgelopen week was het natuurlijk lekker warm en hoppa, beide merries hengstig.
Cherie (v. Padinus) deze keer geïnsemineerd met Sambucci de Muze. Denk dat dat een goede combi is met het slagschip Cherie :) . Drachtig worden is meestal niet erg ingewikkeld, gaat meestal wel vrij snel goed, het ei was ook weg de volgende dag. Maar er waren wel 2 eitjes ... Op naar de 18 dagen.

Princess Lady (v. Kjento, twee jaar geleden pas drachtig in augustus, vreselijk vond ik dat), is vanavond geïnsemineerd met Frankie Lee (v. Franziskus). Deze is wel spannend, hoop dat het beter gaat dan 2 jaar geleden. Wel jammer dat het vandaag weer koud werd. Maar ze was nog goed hengstig. Dinsdag controle.
Ik heb overigens niet superveel verstand van dressuur maar heb een diep respect voor Ingrid Klimke .... dus een zeer weloverwogen hengstenkeus :D .
Maar denk ook wel dat het past, Kjento is leuk maar qua bloed (Negro x Jazz) valt de helft van de NL hengstenstapel af. Dus wij richten ons voor deze merrie oostwaarts.

Ik ga de komende tijd bijlezen, benieuwd wie er ook al bezig zijn en hoe het gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 22:18

Welkom! Als er kans is op tweeling is het verstandiger om eerder te scannen dan 18 dagen, denk aan 15 of 16 dagen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 09:45

Ja bij tweeling kans beter op 17 dagen gaan. :=

Roos hengstig, follikel 3.8cm. Woensdag weer scannen, donderdag insemineren :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:53

Met kans op tweeling is vroeger scannen idd beter

Ik heb gisteren geïnformeerd hoe het gaat met mijn merrie. Ze zette nog niet echt door. Ze gaan haar nu hengstig spuiten om te kijken of Dit helpt. Balen dat ze nu precies niet mooi gaat. Terwijl ze normaal zo mooi hengstig staat. Zal je altijd zien

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:00

Bij kans op tweelingdracht scannen we hier op 15 of 16 dagen.

Mirjam mooi zo, laat het eitje maar fijn groeien!

AM balen dat ze zelf niet doorzet. Stress van het daar moeten staan misschien?

Ik breng Veronia zo laat mogelijk naar de kliniek. Ik weet dat haar follikels doorgroeien tot 5,2-5,4 cm dus ik breng haar pas vlak daarvoor en laat tot die tijd thuis scannen. Morgen komen de diepvriesrietjes aan bij de kliniek *\o/* . Laat het alsjeblieft goede (merrie)zaadjes zijn en laat dit mogen lukken.

Ik weet eigenlijk niet van welke hengst jij nu diepvries hebt AM?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:13

Claudia fijn dat je goed weet wat ze doet qua eitjes. Bij zilver zou het niet werken. Die is spontaan niet meer hengstig op een nieuwe locatie :+

Amhorses balen dat het nu niet doorzet.. hopelijk komt het nu op gang
Welke hengst is de date?

Mirjamalvaro simpele vraag misschien, waarom moet ze woensdag gescand worden als je toch al donderdag gaat insemineren? :P Of is dat om te zien of ze misschien toch een dag eerder moet?

Kendra welkom! Leuke combinaties! Hopelijk is princess lady ook snel drachtig. Ik zou inderdaad wel op dag 15 scannen. Anders ben je te laat

Carika gefeliciteerd! *\o/*

Boelles heel gezellig :+ Ik heb ze nooit 24/7 buiten (woon aan de A7 en wolven in de buurt) maar denk dat een maand oud veulen wel 24/7 er uit kan. Wel beetje afhankelijk van het weer. Zou ze niet hele dagen in de zeikregen willen

Pfff dit keer 3 dagen korter wachten ivm kans op tweeling, maar ook dit duurt lang :+ Nog 9 dagen te gaan :P
Minthe vind drachtig zijn vermoeiend haha
Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 11:35

Spannend allemaal! Hopelijk allemaal mooi resultaat. :):)

Zelf nog niet echt bezig (ze moeten er eerst nog even uit), maar wel al de eerste dracht voor 2026! Zal later even voorstellen, Elite merrie drachtig van secret.