Verzamel topic oude hengsten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 12:15

MysterionX schreef:
[ Afbeelding ]
Herkent iemand deze ook?
Ik was verliefd op deze hengst :D
Volgens mij is hij nog niet genoemd

Burggraaf heb ik ooit ontmoet. Ik vond het geen gezellig of bijzonder paard zo in zijn stal...

Ik herken hem zo niet. Maar vind hem niet mooi uit de schoft komen en zijn hals ook niet mooi.

En dan ga je mij vertellen dat het een hele bekende is? Met talloze successen?
_/-\o_

Earth

Re: Verzamel topic oude hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 13:34

Ik vond Namelus ook al niet geweldig op zijn voorvoeten staan. Echt als colablikjes. Maar wat is er met dat achterbeen joh?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 14:35

Wij hebben een Numero Uno x Burggraaf merrie op stal gehad. Dat was zo'n braaf en lief mensgericht dier. Lage hindernissen waren niet haar ding. Hoe hoger hoe beter.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:07

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:47

Oehh die is mooi! <3

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 15:52

Vond nog een rijfoto van Zuidhorn
Dus deze er ook nog even bij :D

Afbeelding

Stand had ik hier volgens mij al gepost?

Afbeelding

Blijf het grappig vinden hoe de rest van de genen uit mijn paard gevallen zijn en hij vooral op zijn opa lijkt :')

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 16:52

Oh Zuidhorn, zo'n prachtig paard, ik was echt mega fan.

Mieke schreef:
Appolonios hadden we ook nog. Gaf ook wel fijne paarden volgens mij.
https://pretendenthoeve.com/archief/apollonios/

Oh daar hadden we er een van, die kon geweldig draven en een plaatje om te zien. Braaf maar wel gevoelig voor wat er op zijn rug gebeurde. Toen kwam er een oudere mevrouw voor met een enorme suikerspin haarknot op haar hoofd, die kon die draf niet uitzitten, ging beetje stuiteren, slaakte wat gilletjes en toen ging ie rennen. Ze ging 3 x de baan rond voor ze zich liet vallen en haar hele kapsel was onderweg uitgewaaid (niemand reed toen nog met cap) en zonnebril verloren maar ze stond op, klopte het zand van haar kleren terwijl dat getoupeerde haar zo half voor haar gezicht hing en zei: "Okee, heb je zo'n zelfde ook in het donkerbruin?" Nog nooit zoveel moeite gehad mijn lachen in te houden en we vonden maaaanden later nog steeds overal haarspelden in het zand. Grappig dat dat soort herinneringen terug komen door dit topic.

Ik las ook nog Farmer, daar ook een heel fijn paardje van gehad. Die was echt bizar lief, en grappig. Als hij gerold had dan bleef hij rustig nog een kwartier op zijn kont in het zand zitten en rondkijken. Zwanger en wel zadelmak gemaakt zo braaf was die.

Ooit ook nog een Armstrong uit Flyer, de moeder van Concorde. Een klein vosje, maar Flyer was zelf ook maar 1.58m en deze ruin was er ook nog eentje van een tweeling. Dat was wel bijzonder want die Flyer had twee jaar achter elkaar een levende tweeling gekregen. Maar dat kleine ding had enorm veel vermogen. Ik weet nog dat ie losliep in de bak en ik op de omheining van zeker 1.60m zat, en hij ineens zo langs me heen eruit sprong. Geen makkelijk karakter, ook niks meer van gehoord later.

Allemaal herinneringen van zo'n 30 jaar geleden.... Ik wilde zeggen "ik word oud", maar ik ben het al vrees ik. Van de hengsten van nu ben ik slecht meer op de hoogte moet ik zeggen, ons laatst gefokte KWPN-veulen is alweer 11 denk ik.

MysterionX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 17:04

Elisa2 schreef:
Mooi verhaal, en als ik de hengst zo zie dan denk ik dat ik de kritiek ook wel begrepen heb maar het laat mooi zien hoe we er allemaal soms naast kunnen zitten alleen afgaande op uiterlijk.

Mysterion: volgens mij is dat Niveau?

De schimmel..hm iets met Holsteiner C lijn en Cassini bloed?

De onderste bruine komt me heel bekend voor maar kan er zo even geen naam bij bedenken.

Yes, helemaal correct

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:26

Farmer liep inderdaad in mijn omgeving rond en zag ik wel op wedstrijd.

Ik heb zelf een Houston gefokt uit een Wendekreis merrie

En mijn eerste paard was n Joost x Abgar x Wagner. Hij was erg sensibel en niet makkelijk, maar hij ging voor je door het vuur . En altijd willen werken. Toppaard was dat

Nu lees ik weer mee met deze interessante info en foto's. Waarvoor dank.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 23:43

Afbeelding

Wie herkent deze?

Volgens mij staat Joost er ook nog niet in.

Van Zuidhoorn heb ik een tijdje een GP nakomeling van gereden. Mooi dier met goede beweging en deed alle oefeningen braaf maar was verschrikkelijk op de hand gereden. We noemden hem Zuidje..en heb eigenlijk geen idee wat zijn echte naam was.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 23:55

Is dat een van de Wittenstein hengsten?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 17-02-25 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 23:59

Elisa2 schreef:
[ Afbeelding ]

Wie herkent deze?

Volgens mij staat Joost er ook nog niet in.

Van Zuidhoorn heb ik een tijdje een GP nakomeling van gereden. Mooi dier met goede beweging en deed alle oefeningen braaf maar was verschrikkelijk op de hand gereden. We noemden hem Zuidje..en heb eigenlijk geen idee wat zijn echte naam was.

Cor was ook zwaar op de hand in het begin, dus kan een aangeboren aanleg zijn _O-
Nu in principe niet meer, maar kan zich nog wel sterk maken. Heeft hij ook wel de bouw voor. Het is een tank :Y)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 00:02

Haha nou deze was echt gewoon ehm..zo mechanisch gereden dat zijn mond beton was geworden en beest niet eens meer op trens te rijden was..
Had niet het idee dat het aan het paard lag.

Ik weet eigenlijk niet of er Wittenstein bloed in zit Rocamor. Maar hij is jonger in ieder geval..

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 00:36

Ik ben een leek en herken niets maar wil deze even delen: Magini.

Afbeelding

Springpaard maar toch vader van Briar. Ooit op concours gezien en verliefd geraakt, terwijl ik helemaal niet op "gewoon bruine" val. Als kind al niet :D (liever speciale kleuren en harige pony's :+ ). Had een erg sympathieke oogopslag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 09:14

Mooi dier, die staart inplant was wel herkenbaar bij Briar.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 09:49

Afbeelding

Dan mag Heraldik XX ook niet ontbreken:

there are 16 stallion sons by Heraldik, 392 broodmares and 953 offspring with sport result. At the Olympics in Hong Kong in 2008, Heraldik had two direct offspring in the Golden German Eventing team, Butts Leon with Andreas Dibowski and FRH Butts Abraxxas.
Heraldik has 953 offspring registered with the German Federation; 14 are at advanced and higher level dressage and 18 offspring are registered at 1.40m and higher showjumping.
Zo'n paard die gewoon niet goed genoeg was op de baan maar wel bleek te kunnen springen. En de verhalen van de geweldige karakters.

https://www.horsemagazine.com/thm/2014/10/heraldik/

Zoals zo veel in dit topic van die uber bekende namen die je overal voorbij zag komen.
Ik heb nu zelf een merrie van Herald ||| uit Mermus R. Maar daar zie je de volbloed lijn heel duidelijk in terug. En ik kan het verhaal van de geweldige karakters alleen maar onderschrijven. Echt een 10 uit 10.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 11:17

c_alsemgeest schreef:
Vond nog een rijfoto van Zuidhorn
Dus deze er ook nog even bij :D

[ Afbeelding ]

Stand had ik hier volgens mij al gepost?

[ Afbeelding ]

Blijf het grappig vinden hoe de rest van de genen uit mijn paard gevallen zijn en hij vooral op zijn opa lijkt :')

Ja maar heel eerlijk, zo'n paard tekent iedereen toch voor! Goed in model, goed op de voeten en mooi getekend

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:18

Ik weet niet wanneer een hengst een "oude hengst" is, maar wie mijn inziens zeker ook niet mag ontbreken in de galerij der groten: Numero Uno. De opa van mijn superfijne ruin.

Afbeelding

Afbeelding

En op zijn oude dag (27jaar) op de Wiemselbach hem even bezocht toen ik een kwakkie van zijn buurman (Donthargos) kwam halen. Wat een vriendelijk dier en wat zag hij er nog topfit uit! Alleen onder zijn voorpluk was hij helemaal grijs, maar verder was er niets dat zijn leeftijd verraadde. <3
Helaas een jaar later overleden.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:27

Jaa, Numero Uno doet zijn naam eer aan <3 .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:58

Jaaa en wat maakte hij mooie paarden. Hier mijn Numero Uno x Lux (hier ook al genoemd) merrie.Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 13:37

Oei wat een leuke merrie Pantykous...gave uitstraling! <3

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:18

Inderdaad :~

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:42

Prachtig topic dit, doe maar maar het oudere bloed, vind het prachtig <3 En geinig ook hoe ik 14 jaar geleden toch niet het idee dat ik een ouderwets gefokt (Cantos x Numero Uno x Renville) paard had. Maar de tijd gaat ook gewoon door. Je pikt de Uno’s er wel echt direct uit :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 17:23

Ze staan ook wel bekend om hun karakter..ik vind dat je Libero er erg in terug ziet.

Heraldik xx heeft natuurlijk ontzettend veel betekend voor de eventing sport.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 17:37

Getup schreef:
En mijn eerste paard was n Joost x Abgar x Wagner. Hij was erg sensibel en niet makkelijk, maar hij ging voor je door het vuur . En altijd willen werken. Toppaard was dat

Die combinatie zag je veel, echt een klassieker! Volgens mij dekte Roelofs in het eerste jaar dat ie Abgar gebruikte al zijn 25 merries ermee, en hij was zijn fokkerij gestart met de aankoop van vooral Wagner-merries. Vervolgens was Joost op alle merries van Abgar natuurlijk de gouden combi.
Blijf het een bijzonder verhaal vinden, Roelofs, hoe hij dat aanpakte.