Gebazel over beweging (split van onderwijs mij)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:32

Pipo schreef:
Nederlands gefokt paard is in mijn ogen een paard wat op Nederlandse grond geboren word.

Is dat niet een beetje raar dan? Een volledig Duits gefokt paard wat net over de grens in NL geboren wordt mag met de Nederlandse vlag gaan pronken?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:34

Een Nederlands gefokt paard is voor mij een paard wat bij een Nederlands stamboek geboren wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:38

Suzanne F."]
[quote="Pipo schreef:
Nederlands gefokt paard is in mijn ogen een paard wat op Nederlandse grond geboren word.

Is dat niet een beetje raar dan? Een volledig Duits gefokt paard wat net over de grens in NL geboren wordt mag met de Nederlandse vlag gaan pronken?
[/quote]

Tja je moet er wat van maken. Ik zou ook niet weten wanneer een paard een nederlands paard is.

Citaat:
Een Nederlands gefokt paard is voor mij een paard wat bij een Nederlands stamboek geboren wordt.

Want dan gaat deze ook niet op! Want bij een geheel duits gefokt paard kan je als deze aan de eisen voldoet ook een Nederlands papier bij krijgen Haha!

Eigenlijk maakt het mij ook geen zak uit, als het papiertje/beestje/stamboek maar een naam heeft!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:40

Nou ik noem Ferro en De Sjiem wel Nederlands gefokte paarden in Nederlands handen maar Weyden, Bonfire of Lando??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:40

Als het diertje later bij een Nederlands stamboek wordt aangeboden is het in mijn ogen een Duits gefokt paard.
Is het er 1 die gelijk bij geboorte bij een NL stamboek wordt ingeschreven dan is het voor mij een Nederlands gefokt dier, die het eerst komt die het eerst...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:41

En Sjuim............wat nou als de vader een duitser is en de moeder een kwpner?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:42

Dit ligt eraan bij welke stamboek de dekking geregistreerd wordt en waar het veulen bij geboorte dus wordt aangemeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:43

Ik vind gewoon als hij door een Nederlandse fokker word gefokt. En bij het Nederlandse stamboek word ingeschreven dan is het een Nederlands paard.

En verder maakt het mij ook niet zo heel veel uit!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:04

Inderdaad, het maakt helemaal geen zak uit. Als ze maar medailles winnen op de Olympische spelen voor Nederland.... Knipoog Haha!:D

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:43

Suzanne F. schreef:
Nou ik noem Ferro en De Sjiem wel Nederlands gefokte paarden in Nederlands handen maar Weyden, Bonfire of Lando??

Hier kan ik me in vinden en verder maakt het me ook geen fluit uit en voor mij mogen ze zowel van Nederland winnen als van Duitsland. Tong uitsteken

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:49

Tja, als kwpn zou ik alleen maar vreselijk jaloers zijn dat Weyden, Bonfire en Lando niet nederlands gefokt zijn. Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:51

Kwpn heeft Jikke, de Sjiem, Ferro enz enz........

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:03

Ja, maar het kwpn zal altijd over de grens moeten kijken. Want de paarden die je noemt, voeren allemaal genen die niet in Nederland hun oorsprong vinden, ze hebben slechts een nederlands naamplaatje gekregen.
Maar goed, het maakt me verder niet zo veel uit. Als ik nog eens de twee paarden als voorbeeld neem uit m'n eerdere berichten; de één heeft een Nederlands naambordje en de andere is een Westfaler --> beide hebben in mijn ogen veel kwaliteiten.

Overigens heeft juist de Westfaler OCD.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:12

Welbeschouwd komt geen enkel paard oorspronkelijk uit Nederland. Allemaal ontstaan uit Arabieren *gaap*.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:15

Volgens het kwpn is zelfs Anka van Marcus Ehning praktisch 100% Nederlands gefokt...
Omdat ze geboren is in Nederland uit een Duitse merrie die toevallig toendertijd in Nederland woonachtig was....

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:20

Ik noem mijn veulens toch niet Belgisch omdat die toevallig in Belgie zijn geboren. Hun genetisch materiaal vertelt wel tot welk stamboek ze behoren Lachen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:23

Nee maar in het geval van Belgen kan ik mij dat ook wel heel goed voorstellen Haha!:D:D:D

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:27

Kwestie van niet met de eer van een ander te gaan lopen: het KWPN syndroom Haha! Haha!, het kwam net weer tot een opflakkering in Zwolle.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:39

KWPN
03-03-2004: Glenn weer aan kop
Na een week eerder twee proeven in Neumunster te hebben gewonnen, schreef Alois Pollmann in het laatste weekend van februari de Grote Prijs van Bremen op zijn naam met wederom Glenn (Glennridge x Beaujolais). De vierde plaats was voor Manfred Marschall en Nintendo (v.Indoctro).
In Versailles werd afgelopen weekend de Grote Prijs gewonnen door Ludovic Leygue en Gloria de la Roche, gevolgd door Roger Yves Bost en I Sinia (v.Caretino). Philippe Léonie tikte met Liro (Creool x Casimir) een balk van het barrageparcours eraf en werd vierde, Jean-Marc Nicolas eindigde als zesde met JPC Modesto (Grandeur x Lucky Boy xx).
In de Spaanse Sunshine Tour zadelde Rodrigo Pessoa de KWPN-goedgekeurde hengst Hors la Loi II. In een 1.45 rubriek werden ze tweede. In de Grote Prijs van Vejer de la Frontera – die op naam kwam van Steve Guerdat en Isovlas Orchidee – werd Juan Carlos Garcia met twee balken in de barrage zevende met de Ahorn-zoon Iron.
In Palm Beach won Beezie Madden een proef met haar prijsdier Authentic (Guidam x Katell xx), in december nog winnaar van de Grote Prijs van Maastricht. Ian Millar werd derde met Promise Me (Lauriston x Ahorn), Iceberg (Esteban x Ridder) bezette met Alison Firestone de zesde plek. De Grote Prijs kwam op naam van Kevin Babington en Carling King, Kimberley Frey reed Marlou (v.Jus de Pommes) naar de tweede plaats. Schyler Riley volgde met de 13-jarige Zuidhorn-zoon Ilian op de vierde plaats, Beezie Madden en Authentic behaalden hier de negende plaats. Ian Millar en Promise Me eindigden als elfde.
In de Grote Prijs van Indio (VS) was de vijfde plaats voor John French en de Burggraaf-nazaat Millenium. De Grote Prijs was een prooi voor Jill Henselwood en Callisto, die met Special Ed ook beslag legde op plaats twee.

ceasario schreef:
Afbeelding

Achterbeen. Haha!

-----------------
Alois Pollmann Schweckhorst gewinnt den Großen Preis der Freien Hansestadt Bremen

Glenn 135 (KWPN) Knipoog

W / F / 10 / NL / Glennridge (Wellington-Silvano-Hanassi XX)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:46

Das toch geen drietact-galop meer???

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:53

het is een echte rengalop en die heeft geen 3-takt maar 2-takt.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:07

petraaken schreef:

Vandaar die kilo's ijzer in de mond Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:22

Volgens mij heeft ie juist bar weinig kilo's in zijn mond.........
Hackamore namelijk........

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:35

petraaken schreef:

Heb je ook een rengalop via het voorbeen.??

Dit is gewoon een afdruk via een achterbeen met een hefboomwerking onder het middelpunt. Zelfs achtwerk zakt.
Wat je ook bij een "bepaalde" springtechniek hebt.

En zo heb je ze ook via het voorbeen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:40

ik reageerde op de vraag van iemand die opmerkte dat dit geen 3-takt was.