Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Mee eens Peterina. En als ik bij mezelf te rade ga, dan is mijn aversie tegen het KWPN misschien ook ten dele daaraan te wijten dat er met de voorstanders hier op Bokt niet kunt praten omdat je alleen de fanatici treft. Op het moment dat je beeld over het KWPN misschien niet compleet is, is er absoluut geen bereidheid om dingen recht te zetten. Je krijgt een veeg uit de pan dat je er geen verstand van hebt, men gaat schelden met Calimero syndromen, verdedigd de keuringscommissie en vervolgens heeft men daar zelf zijn twijfels over, maar komen er geen antwoorden of pogingen om mensen iets bij te brengen. De enige in dit topic die inhoudelijk op vragen is ingegaan of dingen heeft rechtgezet is janderegelaar. Jammer, gemiste kans.
Kajanus schreef:Als de niet KWPN voorstanders hier nu eens lekker weg zouden blijven dan zou het nog eens een erg leuk en interessant topic kunnen worden maar helaas het zijn altijd dezelfde die het komen verzieken.. en meer zal ik er maar niet over zeggen!
Dit topic is echt te gek voor woorden, wat een stelletje mierenn*kers hier.
anneliesdj schreef:Dit topic is echt te gek voor woorden, wat een stelletje mierenn*kers hier.
Meerdere fokkers met ervaring zat, zouden jullie ook gewoon elkaars theorieën kunnen bespreken als volwassen mensen en wat van elkaar kunnen leren.
Maar evenwel best lachwekkend hoe jullie je aanstellen als tieners en op elkaar zitten te katten.
. 
anneliesdj schreef:Dit topic is echt te gek voor woorden, wat een stelletje mierenn*kers hier.
Meerdere fokkers met ervaring zat, zouden jullie ook gewoon elkaars theorieën kunnen bespreken als volwassen mensen en wat van elkaar kunnen leren.
Maar evenwel best lachwekkend hoe jullie je aanstellen als tieners en op elkaar zitten te katten.

_San87_ schreef:Kajanus schreef:Als de niet KWPN voorstanders hier nu eens lekker weg zouden blijven dan zou het nog eens een erg leuk en interessant topic kunnen worden maar helaas het zijn altijd dezelfde die het komen verzieken.. en meer zal ik er maar niet over zeggen!
Ik weet niet precies op wie je allemaal doelt, dat maakt ook niet uit, maar volgens mij moet het best mogelijk zijn als iedereen gewoon normaal blijft reageren. Dus ook op mensen die er nog niet zo veel verstand van hebben en ook op mensen met een andere zienswijze.
Er wordt wel gepredikt dat het KWPN zo aangevallen wordt, maar we hebben allemaal kunnen zien dat hetzelfde naar andere stamboeken ook gebeurt. Behoorlijk hypocriet, imo.
anneliesdj schreef:_San87_ schreef:Ik ben voor. Ik vond het sowieso wel goed gaan een ander onderwerp terug. We zijn allemaal volwassen, een leuk topic over de KWPN'er zou toch moeten lukken.
Nou gooi eens een balletje op dan, of misschien weet agerrits nog wel wat?
janderegelaa schreef:Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.
_San87_ schreef:janderegelaa schreef:Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.
Echt in het het hoogbenige model zoals het KWPN graag ziet, staat hij toch niet? Het is mij nooit specifiek opgevallen. Maar dan nog, dat is er één op... Hoeveel?
Staat mijn vraag nog steeds, dankzij of ondanks?

chikohaa schreef:Bijgelezen...........
Maar mijn discussiepunt, het ging hier al over Vivaldi en Sandro Hit. Nou geeft de laatste de meest akelige karakters, dus de vergelijking met Vivaldi vind ik absoluut niet gepast. Echter, de kenners roepen dat Vivaldi geen GP paarden gaat geven. Maar hij geeft topkarakters en dat is toch iets wat zeer gewild is in de dressuusport.
Zou jij Vivaldi laten staan om de reden dat hij geen GP paard geeft, of zou je hem juist gebruiken, dat mocht je geen topper fokken, je toch door het karakter het paard goed aan een amateur kan verkopen?

_San87_ schreef:janderegelaa schreef:Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.
Echt in het het hoogbenige model zoals het KWPN graag ziet, staat hij toch niet? Het is mij nooit specifiek opgevallen. Maar dan nog, dat is er één op... Hoeveel?
Staat mijn vraag nog steeds, dankzij of ondanks?
chikohaa schreef:Bijgelezen...........
Maar mijn discussiepunt, het ging hier al over Vivaldi en Sandro Hit. Nou geeft de laatste de meest akelige karakters, dus de vergelijking met Vivaldi vind ik absoluut niet gepast. Echter, de kenners roepen dat Vivaldi geen GP paarden gaat geven. Maar hij geeft topkarakters en dat is toch iets wat zeer gewild is in de dressuusport.
Zou jij Vivaldi laten staan om de reden dat hij geen GP paard geeft, of zou je hem juist gebruiken, dat mocht je geen topper fokken, je toch door het karakter het paard goed aan een amateur kan verkopen?
wat voor mij heel belangrijk is is dat ik een paard fok met uitstraling, goed karakter!!! goed achterbeen, goede verbindingen en een goede galop.