KWPN fokkerij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:59

Als de niet KWPN voorstanders hier nu eens lekker weg zouden blijven dan zou het nog eens een erg leuk en interessant topic kunnen worden maar helaas het zijn altijd dezelfde die het komen verzieken.. en meer zal ik er maar niet over zeggen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:01

Cassidy schreef:
Mee eens Peterina. En als ik bij mezelf te rade ga, dan is mijn aversie tegen het KWPN misschien ook ten dele daaraan te wijten dat er met de voorstanders hier op Bokt niet kunt praten omdat je alleen de fanatici treft. Op het moment dat je beeld over het KWPN misschien niet compleet is, is er absoluut geen bereidheid om dingen recht te zetten. Je krijgt een veeg uit de pan dat je er geen verstand van hebt, men gaat schelden met Calimero syndromen, verdedigd de keuringscommissie en vervolgens heeft men daar zelf zijn twijfels over, maar komen er geen antwoorden of pogingen om mensen iets bij te brengen. De enige in dit topic die inhoudelijk op vragen is ingegaan of dingen heeft rechtgezet is janderegelaar. Jammer, gemiste kans.

Mag altijd per PB Cassidy ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:11

Kajanus schreef:
Als de niet KWPN voorstanders hier nu eens lekker weg zouden blijven dan zou het nog eens een erg leuk en interessant topic kunnen worden maar helaas het zijn altijd dezelfde die het komen verzieken.. en meer zal ik er maar niet over zeggen!

Ik weet niet precies op wie je allemaal doelt, dat maakt ook niet uit, maar volgens mij moet het best mogelijk zijn als iedereen gewoon normaal blijft reageren. Dus ook op mensen die er nog niet zo veel verstand van hebben en ook op mensen met een andere zienswijze.

Er wordt wel gepredikt dat het KWPN zo aangevallen wordt, maar we hebben allemaal kunnen zien dat hetzelfde naar andere stamboeken ook gebeurt. Behoorlijk hypocriet, imo.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:15

Kajanus@ zeker is een goed idee dan kan ik gewoon hier blijven ;) maar wat _San87_ moet ook zonder meer kunnen ;)

Arie@ eerlijk is eerlijk, bij nader inzien zou libro h mogelijk best door het evenwichtmodel kunnen rollen, gezien het hier een echte springer betreft.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:17

agerrits schreef:
Arie@ eerlijk is eerlijk, bij nader inzien zou libro h mogelijk best door het evenwichtmodel kunnen rollen, gezien het hier een echte springer betreft.

???

Sorry Alfred, het is Libero H. Dit moest ik even kwijt. :roll:

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:25

hahaha inderdaad zeg ..als je over een grootheid schrijft ,doe het dan goed :(:)
Laatst bijgewerkt door besita op 08-08-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:10

_/-\o_ Dit topic is echt te gek voor woorden, wat een stelletje mierenn*kers hier.
Meerdere fokkers met ervaring zat, zouden jullie ook gewoon elkaars theorieën kunnen bespreken als volwassen mensen en wat van elkaar kunnen leren.
Maar evenwel best lachwekkend hoe jullie je aanstellen als tieners en op elkaar zitten te katten. :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:12

anneliesdj schreef:
_/-\o_ Dit topic is echt te gek voor woorden, wat een stelletje mierenn*kers hier.
Meerdere fokkers met ervaring zat, zouden jullie ook gewoon elkaars theorieën kunnen bespreken als volwassen mensen en wat van elkaar kunnen leren.
Maar evenwel best lachwekkend hoe jullie je aanstellen als tieners en op elkaar zitten te katten. :')

Ik doe anders heel erg m'n best om volwassen te zijn ;( :P.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:14

anneliesdj schreef:

Ik ben gerust bereid om iets te leren.
Ik verwacht echter van degenen die in hun ogen "expert" zijn, de bereidheid om hun kennis te delen. En die bereidheid mis ik hier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:21

Ik had het ook niet over jou Cassidy, volgens mij kom jij net om de hoek kijken ;)
Denk dat de juisten zich wel aangesproken voelen.

Maar als we van goede wil zijn, laten we nog een poging doen?
Ff weer een nieuwe stelling/vraag dan?

_San87_

Re: KWPN fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:23

Ik ben voor. Ik vond het sowieso wel goed gaan een ander onderwerp terug. We zijn allemaal volwassen, een leuk topic over de KWPN'er zou toch moeten lukken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:25

Op dit moment zijn alle vragen die ik had beantwoord door janderegelaar.
En gezien de sneren oa ook van jouw kant in het Jazz-vrij topic en hier, geef ik je op dit moment even de voordeel van de twijfel. Op dit moment geen stelling of vraag van mijn kant. Misschien komt dat over een paar dagen wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:40

_San87_ schreef:
Ik ben voor. Ik vond het sowieso wel goed gaan een ander onderwerp terug. We zijn allemaal volwassen, een leuk topic over de KWPN'er zou toch moeten lukken.

Nou gooi eens een balletje op dan, of misschien weet agerrits nog wel wat?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:46

_San87_ schreef:
Kajanus schreef:

Ik weet niet precies op wie je allemaal doelt, dat maakt ook niet uit, maar volgens mij moet het best mogelijk zijn als iedereen gewoon normaal blijft reageren. Dus ook op mensen die er nog niet zo veel verstand van hebben en ook op mensen met een andere zienswijze.

Er wordt wel gepredikt dat het KWPN zo aangevallen wordt, maar we hebben allemaal kunnen zien dat hetzelfde naar andere stamboeken ook gebeurt. Behoorlijk hypocriet, imo.

Opzich niets mis met kritiek op het KWPN, vind ik als voorstander juist interessant! Maar jammer dat het vaak bij kritiek blijft, zonder oplossingen. En als die oplossingen dan komen, dan kan het weer niet onderbouwd worden met praktijkvoorbeelden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:55

anneliesdj schreef:
_San87_ schreef:

Nou gooi eens een balletje op dan, of misschien weet agerrits nog wel wat?

Nou, een paar pagina's terug ging het over het zogenaamde hoogbenige dressuurmodel dat het KWPN graag ziet. Toch, wanneer je in de GP dressuur kijkt, geen paarden die ook maar dichtbij dat model komen.

Toch staat het KWPN hoog in de rankings. Is dat dankzij of ondanks het selectief fokken op een gewenst dressuurmodel?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:07

Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:17

janderegelaa schreef:
Parzival is toch echt hoogbenig hoor. Maar...ook ik ben van mening dat een te lang voorbeen wel een heel mooi keuringsplaatje geeft maar op het hoogste niveau in de sport geen plus is. Daarom probeer ik zo te fokken dat het voorbeen voor de keuring geen probleem is maar ook niet zo extreem lang dat het in de sport een probleem kan worden.

Echt in het het hoogbenige model zoals het KWPN graag ziet, staat hij toch niet? Het is mij nooit specifiek opgevallen. Maar dan nog, dat is er één op... Hoeveel?

Staat mijn vraag nog steeds, dankzij of ondanks?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 23:20

_San87_ schreef:
janderegelaa schreef:

Echt in het het hoogbenige model zoals het KWPN graag ziet, staat hij toch niet? Het is mij nooit specifiek opgevallen. Maar dan nog, dat is er één op... Hoeveel?

Er zijn er veel meer. Een kortbenige Jazz vindt je bijvoorbeeld bijna niet. En het is het fokbeleid van het KWPN dat er voor gezorgd heeft dat we nummer 1 staan in de wereld. Dus dankzij.

chikohaa

Re: KWPN fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:16

Bijgelezen...........

Maar mijn discussiepunt, het ging hier al over Vivaldi en Sandro Hit. Nou geeft de laatste de meest akelige karakters, dus de vergelijking met Vivaldi vind ik absoluut niet gepast. Echter, de kenners roepen dat Vivaldi geen GP paarden gaat geven. Maar hij geeft topkarakters en dat is toch iets wat zeer gewild is in de dressuusport.

Zou jij Vivaldi laten staan om de reden dat hij geen GP paard geeft, of zou je hem juist gebruiken, dat mocht je geen topper fokken, je toch door het karakter het paard goed aan een amateur kan verkopen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 00:27

chikohaa schreef:
Bijgelezen...........

Maar mijn discussiepunt, het ging hier al over Vivaldi en Sandro Hit. Nou geeft de laatste de meest akelige karakters, dus de vergelijking met Vivaldi vind ik absoluut niet gepast. Echter, de kenners roepen dat Vivaldi geen GP paarden gaat geven. Maar hij geeft topkarakters en dat is toch iets wat zeer gewild is in de dressuusport.

Zou jij Vivaldi laten staan om de reden dat hij geen GP paard geeft, of zou je hem juist gebruiken, dat mocht je geen topper fokken, je toch door het karakter het paard goed aan een amateur kan verkopen?

Ik vind Vivaldi niet passen bij mijn merries, maar als dat wel zo zou zijn zou ik hem niet laten staan. Zoals al eerder gezegd fok ik niet voor topruiters, daar zijn er te weinig van. Ik fok echter wel voor de sport en zoek daar mijn kopers ook op uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:33

Ik vind dat altijd zo'n onzin dat een bepaald paard rotkarakters doorgeeft. Als ze eenmaal die naam hebben dan komen ze er ook niet meer van af. Wat dat betreft zijn wij Hollanders enorme ouwehoeren. Ik ken ook hele brave Sandro Hits.

Het is maar net uit wat voor merrie ze gefokt zijn en of ze bij een goede opvoeder terecht komen. Eigenlijk zijn veel ruiters niet eens waard om een paard te mogen hebben. Net zoals er mensen zijn die hun kinderen niet de juiste opvoeding geven zijn er net zo veel ruiters die hun paard niet de goede opvoeding geven. En dat heeft het dier het gedaan. -O-

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:57

_San87_ schreef:
janderegelaa schreef:

Bij de hoogbenigheid blijkt ook vaak dat niet het voorbeen langer is geworden maar de rompdiepte sterk is afgenomen waardoor optisch het voorbeen langer lijkt maar het paard functioneel een paar veren moet laten.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:10

chikohaa schreef:
Bijgelezen...........

Goed, hij kan misschien niet het laatste verzamelen. Maar hij kan waarschijnlijk wel fijne LT paarden geven, ook niets mis mee. Alleen als we met zijn allen weer voor de LT gaan fokken, dan blijft er weinig over voor het echte werk.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:28

ik hoef niet direct voor de GP te fokken, de kans dat dat gebeurd is nl niet zo groot ;) wat voor mij heel belangrijk is is dat ik een paard fok met uitstraling, goed karakter!!! goed achterbeen, goede verbindingen en een goede galop.
daar vallen zowel SH als Vivaldi niet onder in mijn ogen (en dan bedoel ik niet dat ze alles in het rijtje missen! of dat er geen goede beesten van komen)
Laatst bijgewerkt door petraaken op 12-08-13 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam hengst weer normaal gezet. Puntjes in namen mogen niet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:31

dat laatste stukje maakt de ruiter :j
ik vind het zelf nogal een fabeltje dat enkel de meest lastige paarden de top zouden halen ..tuurlijk zijn er enkele uitzonderingen maar een kwalitatief paard hoeft geen lastpak te zijn ..
die laatste 10% om een topper te maken is eigenlijk de ruiter , zijn management, zijn startplaatsen etc