Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 11:12

Moratoetje schreef:
Ik heb besloten om dit jaar niet naar de stamboekkeuring te gaan met mijn 3-jarige Canturano x Orame merrie. Ze is nog zo jeugdig en nog volop aan het groeien. Ik denk dat ik er goed aan doe om haar nog een jaar thuis te houden en volgend jaar pas voor te stellen.

Verstandig denk ik. :)
Ik ben vorig jaar ook niet gegaan. Ik twijfel zelfs of ik dit jaar wel zal gaan.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:17

De stamboekopname is hier begin juni al, dat is gewoon veels te vroeg voor haar. Ik ga haar wel zadelmak maken straks en stel ze doet het heel goed, dan kan ik altijd kijken voor IBOP. En anders gewoon een jaartje wachten.

Seven

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:28

Hier de zelfde gedachte monatoetje de tijd begint te dringen en met die sneeuw en ijzel steeds we zien volgend jaar weer

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:39

Het zou toch zonde zijn als ze mindere punten krijgen omdat ze er niet klaar voor zijn.

En idd door de slechte winter heb ik nog niet veel met haar kunnen doen. Ze moet ook vrijspringen en dat moet je toch echt goed oefenen, je kunt niet van zo'n jong paard verwachten dat ze zich goed presenteren als je ze geen goede voorbereiding hebben gehad.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:47

Ja precies zo denken wij er ook over onze uphill is een late word in juni pas 3 dus die wil ik ook niet volop in het werk zetten als het wel beter weer word

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:52

Mijn Canturano is ook geen vroege, zij wordt 28 mei 3 jaar.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:17

Zo, ik heb me al eens eerder gemeld hier, maar nu toch echt besloten dat ik dit jaar met mijn merrie naar de keuring ga. Het is een 6 jarige merrie van Dreamcatcher x Jazz x Zeoliet.

Maar nu heb ik misschien een heel stom vraagje: ik heb de merrie nog steeds niet op mijn naam gezet, hoewel ik al jaren lid ben van het kwpn. Het is er gewoon nog niet van gekomen. Nu wil ik dat dus het liefst zo snel mogelijk regelen, maar dit moet tegenwoordig online gedaan worden? Daarvoor moet ik me aanmelden bij Mijnkwpn, maar waar kan ik in hemelsnaam vinden wat mijn username is? Op de rekening van dit jaar kan ik geen enkele combinatie van letters en cijfers vinden die zou kunnen lijken op een gebruikersnaam.

Wie o wie heeft het antwoord?

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 23:55

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 08:19

J_Onne, Leuk dat je alsnog naar de keuring gaat! Hier een linkje met info: http://www.kwpn.nl/site/main/article?gu ... 0c299e1a48 je moet sowieso je paspoort laten overschrijven op jou naam. In de link is een document te vinden die je uit moet printen en dan kan je die met je paspoort aangetekend versturen. Via MIJNKWPN moet je het ook aanpassen. Gebruikersnaam en wachtwoord kun je opvragen bij het KWPN zelf dmv het sturen van een mailtje of een belletje. :)

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:13

Dank je voor de tip! Ik heb een mailtje gestuurd :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:17

Zaterdag onze 3 jarige opgehaald en gemeten op 1.51 -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:38

TeeGee schreef:

Oei... dat is echt wel heel klein.
Die van mij was 1.58 met 3 jaar. Is nu een jaar later 1.62 m.
Maar 1.51 is wel heel erg veel wat ze nog moet inlopen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 12:47

Het lijkt wel of ze sinds vorig jaar zomer gewoon helemaal niet meer gegroeid is. Ze is wel knap, zwart, mooi lijf en correct. Nu lekker voeren en dan zien we wel.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:39

1.51m, oooh dats wel balen zeg! Ik ken het gevoel, mijne was in januari 1.56m -O- .. Ze is van juni dus een beetje een laatbloeier wat mij dan wel weer hoop geeft voor volgend jaar. Dit jaar naar de keuring heb ik al uit mn dromen gezet! ;) Hopen dat ze bij jou nog een beetje bijtrekt! Goed voer en een goede weide doen gelukkig wonderen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 13:45

Met 1.56 en van juni zou ik inderdaad ook nog wel hoop hebben.

We hebben haar zaterdag opgehaald en inmiddels chemisch gereinigd. Ze kwam wel erg smerig uit de opfok. Nu kale plekken omdat we plakaten mest eraf hebben geschoren. Maar tis wel echt een leuk paardje. Scheelt dat ik niet zo groot ben, dus wie weet wordt het wel een barrage monster.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-13 13:50

Suzanne F. schreef:
TeeGee schreef:

Oei... dat is echt wel heel klein.
Die van mij was 1.58 met 3 jaar. Is nu een jaar later 1.62 m.
Maar 1.51 is wel heel erg veel wat ze nog moet inlopen.

Suzanne, die van jou is inmiddels mooi opgeknapt zeg! Ik heb even in je profiel gekeken, wat een vooruitgang al met vorig jaar :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:03

Ik durf die van mij niet eens meer op te meten, weet alleen dat ik een trappetje nodig heb. Geloof nooit dat die er op zn voordeligst uit gaat zien al met een paar maanden...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 14:14

Patrss_ schreef:
Suzanne, die van jou is inmiddels mooi opgeknapt zeg! Ik heb even in je profiel gekeken, wat een vooruitgang al met vorig jaar :D

Dank je wel! Ik denk dat ze over 2 jaar nog knapper is. Dan zijn ze mooi uitgezwaard en gegroeid en in de spieren. :)
Ik ben tevreden als ze eindmaat 1.65 is, is prima voor mij.

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:00

Ik zit ook nog te twijfelen of ik naar de keuring ga met Fortune Cookie! Ze is wel echt aan het veranderen op het moment en ook steeds beter lopen!

Heb gisteren nog wat foto´s gemaakt, hier ook een standfoto±

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:05

Ik denk dat de hals toch een heikel punt blijft, maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:01

magootie waarom vraag je niet of er een inspecteur langs komt om je paard te bekijken en te beoordelen of het nut heeft om te gaan :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:24

Das wel een goed idee Urobi! En ze ziet er puik uit, dr extra kilootjes is ze mooi kwijt!

Linsey93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:14

TeeGee; dat is niet groot! hopen dat het een laatbloeier is en er nog een groeispeurt aan zit te komen.
mijn veulen nog geen eens een jaar is al 1.48 die moet nog 1 worden :P

de foto doet het! de merrie word eind april 3 en meet nu 1.66

Afbeelding

ze is niet heel schoon op de foto en haar hals staat er niet goed op. maar ze heeft wel genoeg lengte in haar hals
zal binnekort eens een nieuwe foto schieten wat duidelijkere stand.

wat vinden jullie?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:57

urobi schreef:
magootie waarom vraag je niet of er een inspecteur langs komt om je paard te bekijken en te beoordelen of het nut heeft om te gaan :D

Ja misschien dat ik dat wel doe! Lopen kan ze wel!! Alleen kwa exterieur is ze niet perfect! Ze heeft een vrij korte hals ;)
Gelukkig heb ik haar niet als keuringspaard gekocht maar als rijpaard en ze is ook al onder het zadel en het is echt een geweldig fijn dier!! Dus dat zit wel goed! Maar zou het toch wel leuk vinden als ze misschien ster zou kunnen worden ;)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 09:24

Jammer TeeGee! Hopelijk groeit ze nog wat door voor jou..

Linsey, aansprekend paard om te zien, een met uitstraling. Wat klassiek misschien. Hals lijkt mooi gevormd, wel wat diep uit de borst. Mooie schuine schouder. Schoft goed ontwikkeld, mocht iets langer doorlopen. Staat goed in het rechthoeksmodel. De lendenen zijn wat strak. Stand van de benen vind ik moeilijk beoordelen. Ze lijkt wat week gekoot en sabelbenig. Vind het de bouw van het achterbeen wat fijntjes.

Maar die van mij is veeeel minder jeugdig dan die van jou.

Margootie, ik denk dat de hals niet eens echt het probleem is. Er zijn nog wel wat andere punten die ze minder graag zien, en dan heeft ze al met al misschien niet genoeg over om de mindere punten te compenseren.

Vorig jaar had ik nog een merrie voor de keuring. Is uiteindelijk niet meegeweest. Misschien schrijf ik haar nog in dit jaar, al moet de inspecteur eerst maar eens langskomen, zit een beetje een raar verhaal aan vast, dus afhankelijk van wat wel en niet waar is ga ik wel of niet heen.