Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Jan wilde zelf met zijn hengst naar het KWPN, als je dit topic gevolgd had.
Pletje123 schreef:eilander schreef:Zojuist de Heer Versteeg , fokkerijraadslid hk commissie en de her WY VDL gebeld.
Goodwill is idd de zwakke schakel maar moet , mits voldoende compensatie, gezien de predikaten en sport in de moederlijn niet een reden zijn om m eruit te wippen.
Dus we stellen het selectie moment uit tot het voorjaar en laten we hem eerst wat vrijspringen e.d.
Ik vrees alleen dat ik de andere helft terug zal moeten kopen.
Hoe oud is hij nu dan?
stoffel schreef:Eerst wil onze Jan met een hengst naar de KWPN hengstenkeuring, als hij vervolgens een (in mijn ogen terecht) negatief advies krijgt, waarmee hem de nodige onkosten bespaard blijven, is het bij het KWPN niet meer allemaal hallelujaa, en is het gras bij de buren opeens veel groener.
NatasjavE schreef:Een vader paard wordt niet op wacht gezet vanwege eigenprestaties. Kijk maar naar Negro en Farrington. Het is bij een twijfel geval(matige fokresultaten) mischien de nekslag.
Maar goed zullen we het nu weer hebben over de potentieel nieuwe hengsten...
Dat het KWPN het al jaren helemaal verkeerd doet, een prut stamboek is en nog niets fatsoenlijks gepresteert heeft weten we nu al jaren.
NatasjavE schreef:Een vader paard wordt niet op wacht gezet vanwege eigenprestaties. Kijk maar naar Negro en Farrington. Het is bij een twijfel geval(matige fokresultaten) mischien de nekslag.
Maar goed zullen we het nu weer hebben over de potentieel nieuwe hengsten...
Dat het KWPN het al jaren helemaal verkeerd doet, een prut stamboek is en nog niets fatsoenlijks gepresteert heeft weten we nu al jaren.