Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zannekin schreef:Was je er [*olduser*]?
En wat weet de gemiddelde Bokker over Shagya? Laten we nu met z'n allen wat gaan kappen over de Hannoveraan bv.
joshua schreef:Denk ook niet echt meer dat dit gaat om de paarden maar meer om persoonlijke vetes.Zal Bart zo even vragen of hij voor sommige mensen een apart forum op wil richten.Iets van het ikkeikkeikkeikke forum!
Pipo schreef:Ook zijn er vele goede paarden in Nederland. De reden dat de arabier erbij word gehaald, is omdat bij veel goede paarden het opvallend is dat het arabische bloed in de genen zit. En dan moet je niet in de 3de graad denken maar veel verder.
Lovely schreef:........ Paard schijnt ook lendenmechanisme te hebben, heb ik begrepen.
CGJ12"]
[quote="Lovely schreef:........ Paard schijnt ook lendenmechanisme te hebben, heb ik begrepen.
CGJ12 schreef:In de achtste graad praat je al over 256 paarden dus daar zit altijd wel een Shagya bij.
En die shagya stamt op zijn beurt wel weer af van een of ander oer-paard lijkend op een Prezwalski.
CGJ12"]
[quote="Lovely schreef:........ Paard schijnt ook lendenmechanisme te hebben, heb ik begrepen.
joostvangestel schreef:........Fokkerij gaat niet om geld, fokkerij gaat om de liefde voor een ras, om een stuk toekomst te scheppen volgens een bepaald ideaalbeeld..........
joostvangestel schreef:Dan, met zo'n grote populatie van dieren: is er ruimte voor meer dan één warmbloedfokrichting? Moeten die fokrichtingen elkaar dan als voetbalsupporters te lijf gaan?