Engels Volbloed

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:13

Volbloedje he dat is jammer dat hij zo z'n slimmigheidje gebruikt in de ring. Die van mij weet dus ook wel waneer ik zweep bij heb jammer genoeg. Hij is daar dus echt nog steeds bangig van. Betekent voor hem vooruitttttttttt. En ik wil hem in de dresuur wel eens even gebruiken voor meer reactie op m'n been in de zijgangen. Meestal rij ik dus gewoon zonder zweep omdat hij er dus zo op strest.
Inderdaad leuk he om te lezen dat veel volbloedjes toch veel karaktertrekjes hetzelfde hebben.
Die van mij heeft dus tot z'n 9 jr op de baan gelopen. Geef je hem soms niet als je hem zo ziet staan maar dat kan dus zo in sec veranderen.

volbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:23

Ha Piepelotje,

Amigo (ruin) heeft wel gekoersd, maar alleen van z'n 2e tot z'n 3e dus daar heeft hij nix negatiefs aan overgehouden. Heb zelf ook nog een jaar renpaarden getraind op de stal waar ik 'm heb gekocht. Dat was nogal een omschakeling want ben zelf ook dressuurrijdstertje. Nu alleen heel beperkt, omdat wij geen rijbak hebben. Amigootje staat nu namelijk bij mijn vriend op de boerderij, voorheen hebben we altijd op een pensionstal gestaan. Het leven op de boerderij heeft ontzettend veel voordelen, want paardje kan lekker zomer en winter op de wei en ik kan helemaal zelf bepalen wat ik met hem doe en laat, hoef geen rekening te houden met anderen enz. Maar het nadeel is dat ik alleen in de zomer fatsoenlijk dressuur kan rijden, want dan kan ik op de weien rijden. In de winter rij ik heel af en toe in de bak van een vriend in het dorp, dus helemaal verleren doen we het niet...Amigo vindt het helemááál niet erg dat we niet zo vaak dressuren, want buitenritten vindt hij gewoon leuker. Als hij niet te vaak dressuur hoeft te lopen, vindt hij het voor de verandering wel weer eens leuk, maar te vaak (dus een week lang elke dag) moet je hem er niet mee lastig vallen. Op de trailer met hem is idd een ramp en sinds kort helemaal niet meer te doen. Het begon vooral als hij alleen moest en sowieso in de bochten, hij viel dan om. En laden is ook meestal een issue, tenzij er een ander paard voorop de trailer inloopt, dan kun je meneer beter loslaten, want dan hou je 'm niet bij...raar paard....nou ja, vind het juist leuk dat hij zo'n ingewikkeld karaktertje heeft, ik hou niet van voorspelbare paarden.
Wel te gek dat jouw paardje zo lekker loopt, heb je een andere instructeur genomen dat het zo vooruit is gegaan? Ik denk dat die van mij gewoon een mentaliteitsprobleem heeft, hij vind het namelijk al goed als het half goed is, en ik moet bekennen dat ik ook niet zo'n pietje precies ben, maar volgens mij moet je dat ook niet zijn met zulke paarden...de omweg is idd de beste weg vaak...

Groetjes

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:11

Hoi volbloedje die van mij staat ook bij een boertje met wat eigen paarden. Dus inderdaad lekker de wei op. Dat denk ik doet hem heel goed. Denk dat hij nu na 1,5 jr bij mij zo verandert is door o.a inderdaad de stalling, de band die we nu hebben.
En m'n geduld en vele beloningen. Instucteur verander ik niet, die rijd mee op m'n schouder hi hi. Ze heeft het er zo ingeprent dat ik haar altijd hoor Hi hi.
Merk bij die van mij dat hij heel goed op m'n stem reageert een uhhhh of goed zo, reageert hij perfect op.
Probeer ook in het dresuurwerk veel af te wisselen. Niet doorgaan tot dat hij het beu is. Even weer wat andere oefeningen en ik pak het daarna terug op.
Heb het idee dat hij het wel leuk vind , soms is hij dan wel overijverig en sluipen er fouten in maar ik probeer meer de nadruk te leggen op het goede.
Overdreven belonen als het goed gaat. Als het fout gaat laat ik het vaak bij ehhhh. Wel even laten weten dit is niet goed maar geen nadruk op de fouten. Zo duurt het wel wat langer maar heb het idee dat dit het beste werkt voor hem en misschien is dit wel de manier voor heethoofdjes.
Denk dat dit een must is voor eigenaars van bloedpaardjes.
Je moet er een band mee hebben voor je tot een goede samenwerking komt.
Kan bij die van mij bv zien waneer hij moet poepen. als hij vast staat bij de stal kan ik zien waneer hij moet .....
Dan maak ik hem los , hij loopt de stal in doet z'n behoefte en komt terug. Als ik het niet bemerk heb ik het idee dat ik hem beledig ha ha
En zo gaat dat einglijk met alles hij verwacht veel van me maar ik krijg dan ook veel terug.
Velen zullen me wel een muts vinden maar so be it.

volbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:26

Haha, ik vind je helemaal geen muts hoor! Ben zelf net zo achterlijk met die flapdrol van mij... weet ook precies wat hij moet als hij op een bepaalde manier kijkt of beweegt, ik schat dat ik vaker in dienst van hém sta dan andersom, dus of ik het helemaal voor mekaar heb, valt te bezien hè!! Amigo weet me altijd om z'n vinger te winden, maar gelukkig ben ik toch wel een beetje consequent soms, anders was er geen houden meer aan. Ik vind het wel jammer dat ik nu geen bak tot m'n beschikking heb, want af en toe kriebelt het wel hoor, dan wil ik er weer vol tegenaan met de dressuur. Nou ja, voorlopig staat hij hier prima, want hij kent zelf de weg naar de wei en weer terug naar stal, dan loopt hij gewoon zelf over de weg en hoef je alleen het hek voor meneer open te houden. Dat heeft m'n vriend (de boer...) hem geleerd. Ik verklaarde hem eerst voor gek en zei "dat doet 'ie nooit!" maar ik had het mis, want nu loopt hij elke dag zelf naar de wei en terug. Toch voor mij een teken dat hij hier op z'n plek is. Die mafketel is zelfs een paar keer ontsnapt uit de stal en dan maakte 'ie een ommetje over het land en door het dorp terug en dan hoorde de buurman hem 's ochtends vroeg langslopen. Hij heeft hem dan maar in de wei gezet. Best link als je erbij stilstaat, als er een auto was gekomen...maar ik moest er toch achteraf om lachen, want hij wist precies waar hij wezen moest, had gewoon zin in een wandelingetje...Heb jij nu geen les meer? Omdat je zei dat het er zo ingebakken zat, ik heb zelf ook al jaren geen les meer, ik doe het gewoon een beetje op eigen inzicht, lekker makkelijk hè, geen kritiek Knipoog . Inderdaad is Amigo ook niet zo goed in de afwerking, ik ook niet, dus dat scheelt. Miek is ook idd heel erg goed op m'n stem te corrigeren of te belonen. Ik hoef ook maar UHHH te roepen en dan weet hij precies hoever hij nog kan gaan, ook als hij eens flink mag rennen en ik moet hem terugrijden doe ik dat op de stem, dan merk ik meteen dat hij vaart mindert. De rest moet ik dan wel een beetje met de teugels en de zit doen, maar hij weet dan dat we gaan remmen. Ik vind het juist leuk dat ze zo snel op hun teentjes getrapt zijn, maar het is wel lastig als je ze eens moet uitbesteden i.v.m vakantie of ziekte ofzo, bijna geen mens die er fatsoenlijk mee weg komt en ik praat uit ervaring.... heb nu weer een probleempje, ga 14 t/m 22 januari op vakantie en het meisje dat er wel eens op rijdt (zij is ook al bang van 'm, onvoorstelbaar..) gaat dan ook een paar dagen weg...dus dat wordt even goed nadenken wie ik ga vragen. Dat wordt dus alleen op de wei zetten die dagen, want rijden is niet voor iedereen weggelegd. Heb jij dat ook dat die van jou anderen heel erg uitprobeert? Amigo is de master wat dat betreft, helaas. Nou, ik ga nog ff Lord of The Rings afkijken,

Groetjes van Loes

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:45

Ik reed eerst een Engelse Volbloed die van de renbaan afkwam daar ben ik toen dressuur mee gaan rijden.Naar een tijdje bleek dat zij echt heel veel talent voor springen hat. Dolphin Friendly, dolphin street friendly x?

Ik verzorg en rijdt nu paarden op een renstal.

vavanco (Lomitas x Vecchia Romagna).
Go Marva Go (All Wins X Marva).
Molly Miss (Big Shuffle X manitoba).
Watermill Power (Mytens X Linpac Jubilee).
Sandro Landzicht (Gold Crest X Soleil Landzicht).
Van de rest weet ik de afstamming niet.

Voor mij is een Engelse volbloed is gewoon heel anders dan een ander paard. Zijn karakter, zijn bouw gewoon alles.

Over iets meer dan 1 jaar krijg ik mijn eigen Engelse Volbloed, een ander ras hoeft voor mij niet meer...

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:20

Hoi jockey denk dat dat wel zo is ,een ander paard hi hi. Die van mij haatttttttt springen. En ik ben geen held wat dat betreft maar een klein sprongetje zou ik zo nu en dan wel willen. maar doe hem er echt geen plezier mee. Dus jammer..

Volbloedje hi hi Jij ook zo'n muts. Heb het er al met meerdere over gehad en dan heb ik inderdaad het idee dat ze eerst dachten die speelt met haar voeten maar nu zien ze dat het de... manier met hem is.
Ik ben dus vorig jr terug begonnen met rijden na er een hele tijd te zijn uitgeweest. Daarvoor had ik prive les van Gr Prix amazone. Die heeft me zoveel geleert. Soms op een hele harde manier maar dat was voor mij nodig. Dacht vaak ik leer het nooit en ik kap ermee. Zat soms bijna te janken op m'n paard in het begin. Als ik dan klaar was kreeg ik pas een compliment en dat deed me elke keer weer doorgaan.
Daardoor zit het er diep geworteld in, ze heeft me leren voelen, dus ik weet einglijk heel goed wat er fout gaat. Les wil en krijg ik terug van haar maar er komt alsmaar iets tussen.
Heb nogal een sukkeljr achter de rug met zieknhuis, breuk, operatie enz dus ik moet alsmaar terug vallen op basis.
Heb een half jr erover gedaan op hem daar te krijgen waar ik hem wilde hebben voor dat ik les nam zou nemen. En toen kwamen er alsmaar gezondheids dingen tussen.
Dus Mid jan begin ik weer met goed moed en dan hoop ik twee mnd later zover te zijn waar ik was. En dan hoop ik dat ik weer les kan nemen van haar. Nu komen er nu en dan wat vriendinnen mee kijken en geven dan wat les zoiets.
Ben gelukkig in het rijke bezit van nogal wat dresuurvriendinnetjes.
Dus soms hele discusies hoe en wat hi hi.
Ik sta gleukkig op boerderij waar ze een lekkere bak hebben. wel nat als het veel geregent heeft maar dan denderen we door de plassen.
Dat vind hij zelfs leuk hi hi Moet wel oppassen dat hij dan geen duik neemt. Hij rolt het liefst in een berg water. aan d elonge al paar keer gehad dat ik het te laat zag. Hij gooit z'n eigen uit galop neer ongelooflijk.

Oh ja dat is dus lachen met zo'n boertje. Die van mij kijkt soms naar me van : zal wel ja. Zo als hij vast staat en ik hem naar stal laat lopen.
Wat doe je nu?? Hij moet poepen. dat gezicht van dat boertje.
En dan ziet hij het en dan krabt hij zich eens achter z'n oren.
Hij speelt dus ook wel eens met die man z'n voeten.... met hem uit de wei te halen bv was begin de zomer heel karwei voor hem.
Bij mij flikte hij het niet maar als hij kwam....... we gaan er eens een spelletje van maken. toen ben ik een tijd elke dag geweest voor hem te pakken. Nu is dat weer over.
Maar rijden..... op dt mioment staat hij dus al 6 weken stil met wat longeren tussendooor. m'n dochter durft er niet goed op. En met een gebroken pols..... daar is hij toch net te wispelturig voor. Heb met gebroken pols even op een braaf paardje gereden maar ik kon niks met rechts dus dan neem ik geen risico op hem.
Ga volgende week er even tussenuit naar de zon en dan begin ik weer vol goede moed. Mis het zo!!!! rijden.
Maar soms vind ik het jammer dat hij als ik niet kan rijden stil staat maar soms is het ook wel goed. Hij speelt zo gauw een spelletje dat hij dan weer meer ideen krijgt. Nu als ik terug begin is hij zo als dat hij was toen ik stopte alleen wat stijf en zotter.

Wat een lap tekst

volbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:08

Wat jammer zeg, al die pech als je net weer wilt beginnen Piepelotje, daar word je idd beetje mismoedig van! Durft je dochter ook niet met wat hulp van evt je vriendinnen? Hoe oud is je dochter, want ik kan me voorstellen dat ze hem misschien nog niet helemaal onder controle kan houden als ze nog wat jong is. Hoewel leeftijd niet altijd zo uitmaakt, ik heb eens een heel goed verzorgmeisje gehad voor Amigo die nog maar 13 was, terwijl het meisje wat er nu op rijdt 25 is (bijna even oud als ik) en die kan hem niet helemaal aan, waardoor ze eigenlijk een beetje bang voor hem is geworden....die van mij is trouwens een beetje bang van water, dus die loopt indien mogelijk met een boog om een plas heen en anders springt hij er nog liever overheen dan dat hij erdoor loopt, hoewel me dat af en toe wel lukt. Amigo kan eigenlijk wel goed springen en vindt het ook echt leuk, alleen ben zelf niet zo'n held, 80 cm durf ik nog wel, daarna vind ik het eng worden, maar hij kan hoger en dat heb ik ook weleens gedaan in een dappere bui. Op de springstal waar ik een tijdje in pension heb gestaan, waren ze zelfs geïnteresseerd om hem te kopen...NO WAY!!

Jockey, wat leuk, ik heb precies hetzelfde gedaan!!
Ook renpaarden getraind bij een particuliere renstal in Simpelveld (niet echt succesvolle paarden, maar evengoed leuk!) en degenen die niet geschikt waren voor de baan, omgeschoold tot rijpaard (dressuur). Hoewel ik dat best moeilijk vond, sommigen hadden toch wat teveel op de renbaan gelopen en dat kostte veel tijd om die rustig te krijgen tussen andere paarden. Die van mij hebben mijn zus en ik ook omgeschoold van renpaard naar dressuur, maar dat was 10 jaar geleden, toen ik nog wat meer lef had...ik heb M2 gereden met hem en als ik nu nog eens een stukje dressuur rij, kan hij ook een aantal Z-oefeningen.

Groetjes

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:31

Volbloedje heel verhaal hoor over m'n dochter maar probeer het kort.
Ik dus altijd gereden maar door scheiding alles kwijt. Dochter ook altijd gereden . Vorig jr Feb begon ze weer terug te rijden en sleurde me weer in het paardvirus binnen.
Toen ik ze geroken had merkte m'n ma dat er dus weer het bloed ging koken. Dus ze besloot voor Kim een paard te kopen, zodat we samen konden rijden.
Was de bedoeling dat ik af en toe eens zou rijden. Dus wij op pad en na zo'n 10 paarden gekeken te hebben vonden we ons draakje. Rijden ging goed ook met haar........ maar ik had gelijk door dat dit niet zo'n makkelijk paardje zou zijn qua verzorging enz. Maar zij was verliefd. Tis ook een hele knappert. Zwart mooi kolletje, klein snepje, prachtig hoofdje.

Maar ze wou niet luisteren en wuifde alles weg. Dus toch maar door de knieen gegaan.
In het begin was ze heel fanantiek en ik was er als er altijd als support. Maar door dat hij zo moeilijk was verloor zij haar intresse. ze werdt bang omdat hij dus bij haar ook echt super vervelend was. Hij is ontzettend dominant en zij sprong achteruit als hij uithaalde. Met rijden ging het altijd wel goed. Maar ernaast was ze er dus echt bang van. Daardoor werdt hij nog brutaler tegen haar.
Alles geprobeert. poets maar niet als ik er niet ben, leg zadel er maar zo op. Maar ze verloor haar passie of ze heeft het gewoon niet echt in haar gehad??????????
Doordat ik zo veel energie in hem stak om hem makkelijker te maken kreeg ik een giga goede band met hem. Ik raakte dus echt aan hem gehecht. Zij wilde hem verkopen maar ik kon en wilde dat helemaal niet.
Ik heb het idee dat niet alleen z'n moeilijk karakter hier in speelt maar ook dat ze toch niet een echte....... paardepenny of het paardebloed heeft.
Dus ik dacht als ik hem verkoop ben ik hem kwijt en hebben we misschien een ander paard waar ze ook niet naar kijkt.
en ik heb gelijk gehad. Ze rijd soms als ze zin heeft op hem en soms eens op een ander paardje maar elke dag daar is ze geen echte voor. jammer maar waar.
Alleen durft ze dus niks met hem. Als ik hem poets en zadel klimt ze er wel op maar zoals ze zelf zegt ,zit ze niet gerust.
De omgang is nu wel verbetert omdat hij dus veel braver is geworden maar ze is er niet gerust in. Ze is trouwens 17 dus oud genoeg.
Nu heb ik het geluk dat op ons pensionstalletje ook plaats bied aan paardjes uit de opvang en daar rijd ze soms op en misschein verandert het nog eens.
Hij heeft bij haar ook dingen gedaan in het verleden die dus echt link waren. Gaan bijten, hangen , slaan. echt willen aanvallen. 1 keer is hij zo gaan hangen en ze kreeg het touw niet los. Toen is hij dus in katzwijm gevallen. daar is ze zo van geschrokken. Ze heeft een paar paarde vriendinnen gehad maar die waren op z'n zachts gezegt ook niet zo gecharmeert van z'n manier van doen. Ook een echte beginner kan je er niet op zetten.
Je moet al lef hebben om er op te klimmen want hij staat dus echt niet stil.
Ik laat hem gewoon los en dan stapt hij weg maar als je hem tegenhoud. Dus teugels op mt houd dreigt ,hij maakt z'n eigen ligt van voor, of klettert hem in z'n achteruit.
Hij flikt het soms met m'n dochter zo ook dat zij er niet op mag. dan moet ik gaan staan waar je opstijgt en zij snicky achter me en er dan op.
Tja het is een portret hoor.
Daarom is het moeilijk om hem door iemand te laten rijden. Ik verwacht hoe hij ontwikkeld dat het wel ooit over gaat, maar tot dan zal het mijn pakkie aan blijven.
Hij heeft er wel geen last van denk ik hij loopt de hele dag buiten en vermaakt z'n eigen wel. Daar heb ik geluk mee dat hij niet op manege staat of ergens waar hij niet de hele dag beweging heeft anders had ik toch een andere oplossing moeten zoeken.

Groetjes

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:28

volbloedje schreef:
Jockey, wat leuk, ik heb precies hetzelfde gedaan!!
Ook renpaarden getraind bij een particuliere renstal in Simpelveld (niet echt succesvolle paarden, maar evengoed leuk!) en degenen die niet geschikt waren voor de baan, omgeschoold tot rijpaard (dressuur). Hoewel ik dat best moeilijk vond, sommigen hadden toch wat teveel op de renbaan gelopen en dat kostte veel tijd om die rustig te krijgen tussen andere paarden. Die van mij hebben mijn zus en ik ook omgeschoold van renpaard naar dressuur, maar dat was 10 jaar geleden, toen ik nog wat meer lef had...ik heb M2 gereden met hem en als ik nu nog eens een stukje dressuur rij, kan hij ook een aantal Z-oefeningen.

Groetjes

Ja, kan zeker ook heel leuk zijn als de paarden wat minder succes vol zijn!

Maar de meeste hier worden dan verkocht, sommige worden dan wel weer tot dressuur of springpaard gemaakt.

Super leuk dat je paard nu z oefeningen kan!! OK dan! .

Sommige hebben het gewoon en andere niet.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:30

1 paard is 2 dagen geleden naar Albert Voorn gegaan (spring ruiter, 2de op olympische spelen.)

Vandaag ga ik even kijken of hij die hefet gekocht voor het springen.

volbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:45

Ha Piepelotje,
Is idd een verhaal zeg, van je dochter. Ik ben ervan overtuigd dat je het juiste type moet zijn voor een volbloed, anders kun je er gewoon niet mee overweg. Mijn verzorgmeisje heeft precies hetzelfde als jouw dochter, ook leuk begonnen, maar door een paar vervelende acties van Amigo bang geworden en nu dus idd niet meer gemotiveerd, ik moet haar al op sleeptouw nemen wil ze er wat zekerder op stappen. Maar aangezien ik juist een bijrijdster zocht om mij te ontlasten (ik werk ook fulltime, dus niet altijd evenveel tijd om te rijden), is dat natuurlijk geen doen, als ik dan toch mee ga, kan ik net zo goed zelf rijden, nietwaar?? Ik heb trouwens veel ontzag voor je hoor, dat je je niet laat afschrikken door jouw paard z'n gedrag, want als ik dat zo lees, is het geen mietje!! Die van mij is eigenlijk 9 van de 10 keer heel rustig, maar hij kan ineens als een blad aan een boom omslaan en helemaal flippen. Dan weet je weer precies dat je toch een volbloed voor je hebt...in de omgang is hij trouwens juist ontzetten braaf en rustig, ook bij anderen. Bij hem begint het gedonder juist als je erop gaat rijden. Ik heb geen angst voor hem, want ik weet dat het bij hem 99% bluf is, dus overbluf ik hem gewoon en dan weet hij het weer...oh ja, ZIJ zit erop...pech gehad...De ene keer dat hij wel serieus link wordt, is meestal in de bak en dan krijg ik dus ook standaard vliegles, dan heb IK dus pech gehad, want als hij bokt doet hij het ook écht en dan ben je weg. Ben er (even afkloppen) op buiterit nog maar één keer vanaf gevallen, want dan bokt hij dus nooit. Je hebt wel heel wat meegemaakt hè, door je scheiding alles kwijt...moet er niet aan denken!! Zit je nu weer wel goed in je vel? Nou, ik wens iedereen trouwens een hele goeie jaarwisseling, veel goeds voor het nieuwe jaar allemaal en veel paardenplezier gewenst!!

Jockey, zou wel leuk zijn hè, als die bekende springruiter dat paard zou gaan rijden!! Idd, sommigen hebben het in zich, anderen zijn echt alleen geschikt voor de baan, maarja, daar zijn ze ook op gefokt...Die van mij was te lui om voorop te lopen in de koers, vond het wel gezellig om mee te lopen met de rest....de olympische gedachte hè...meedoen is winnen...Gelukkig is hij als rijpaard wel heel geschikt, echt allround, maar niet op top niveau. Een leuk sprongetje, beetje dressuur, buitenritjes, doet 'ie allemaal, maar verwacht geen topprestaties van hem, want hij vindt dat het wél leuk moet blijven....daarom klikt het ook zo goed, want die instelling heb ik ook.

Nou, groetjes en tot het nieuwe jaar....

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:40

Volbloedje inderdaad jammer dat het met je bijrijdster eerst leuk begon en dat ze nu dus ook de kriebels krijgt.
En ja als je dan bijrijdster hebt om te ontlasten komt daar niet veel van als je er alsmaar bij moet blijven.
Inderdaad zelfde situatie. En is moeilijk om nu presies te leggen waar het zit. Is het nu inderdaad het paard/karakter of is het toch gewoon geen .. paardelover...
Bij m'n dochter merk ik nu wel dat ze dus we dat ze sommige dingen dus heel erg waardeert in hem.
Als je hem poetst en je legt je wilt dat hij opzij gaat is hij bv opzij voordat je het vraagt of even aanraakt. net of hij dus meedenkt.
Nu was ze met die andere paardjes bezig en dan merkt ze dat die dus niet zo fijngevoelig zijn en dat vond ze dus toch wel???
Ook met rijden vind ze dat op sommige punten toch wel??
Met rijden is het bij haar dus nog maar een paar keer misgelopen. Paar keer dat hij er dus echt in de bak vandoor ging.
En ik stond daar en kon alleen maar haar erdoor heen praten pffffffff. Die paar min dat bleef duren. Ze heeft hem toen op m'n aanwijzingen terug op de volte gekregen en bleef zitten.
Ikzelf ben er dus drie keer afgegaan. En elke keer einglijk met banketstaaf dingetjes. Terwijl hij dus soms echt het rodeopaard uithangt en dan blijf ik zitten???
Ja het is soms een echt grrrr gevoel dat je alles kwijt bent. Het ergst vind ik dat ik al m'n lieverds toen bij me aan huis had en dat ik dat nu niet meer heb. Ik mis het ontzettend dat ik niet even tussen de soep en de aardappels naar de paarden kan.
Hij staat maar op 5 min van m'n huis maar is niet hetzelfde.

Staat die van jouw vlakbij?? Heb jij trouwens alle papieren van jouw paardje. Ik dus heel veel moeite moeten doen voor z'n papieren.

Gr

volbloedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 22:58

Die van mij staat op de boerderij van m'n vriend, ong. 5 min. met da auto van waar we wonen (zijn moeder woont op de boerderij). Voor mij is het een vooruitgang, want ik heb 'm eigenlijk altijd verder weg gehad dan nu. Het lijkt me idd moeilijk als je dingen ,oet opgeven die zo dierbaar zijn, omdat je niet meer samen met je partner kunt zijn. Heb je ook paarden moeten verkopen? Dat lijkt me echt verschrikkelijk! Ik heb Amigo z'n papieren gewoon bij de koop gekregen, dat ging dus heel makkelijk. Hij heet op papier trouwens Benjamin, maar dat vonden m'n zus en ik een suffe naam toen we 14 en 16 waren, dus hebben we hem in de wandelgangen maar Amigo gedoopt. Ik denk trouwens niet dat het er mee te maken heeft dat iemand gevoel heeft voor paarden, want volbloedjes zijn toch een ras apart hoor! Mijn zus b.v., is echt super paardenfan, kan ontzettend goed rijden. Heeft met haar verzorgpony Z2 dressuur gereden en L gesprongen, terwijl het beestje nog nix kon toen zij haar ging rijden, maar met Amigo kon ze niet goed overweg. Niet dat ze er bang voor was, maar zij was te dominant voor hem. Zij heeft de instelling: Hij moet doen wat ik wil en op het moment dat ik dat wil, maar zoals je zelf weet, werkt dat met bloedjas een tikje anders...af en toe konden die elkaar echt niet uitstaan...dus de keuze was niet moeilijk toen zij naar Rotterdam verhuisde en ik naar Limburg, toen heb ik hem dus meegenomen. Zij heeft nu een nieuw paardje waar het wel mee klikt (ook een halve volbloed). Dus zo zie je maar, niet iedereen kan ermee door één deur... Waar woon jij trouwens, als ik zo vrij mag zijn, want in je profiel staat alleen "Zuid", maar dat zegt me niet zoveel.

Groetjes

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:05

Hey ik heb een kruising engels volbloed (EVx appaloosa)van 6 jaar, Maar kan aan dit topic zien dat hij het karakter van zijn moeder heeft. Hij is in stal het liefste paard dat ik ooit gezien heb maar met rijden is hij erg temperamentvol. Hij heeft ook energie voor 10. Soms bokt hij wel eens tijdens het rijden, gewoon omdat hij te veel energie heeft. Ook zoekt hij steeds dingen die hij eng kan vinden en als hij die gevonden heeft dan is het schrikken en soms in een jolige bui wordt het een rodeo paard. In de bak gaat het steeds beter, maar buiten vind hij de raarste dingen eng. nou weet ik niet meer hoe ik moet reageren, meestal negeer ik het gewoon maar soms doet hij het zo gevaarlijk dat ik boos op hem wordt. ook krijg ik hem dan soms moeilijk meer voorwaarts langs dat voorwerp want dan gaat hij alleen nog maar achteruit in alle richtingen. Hebben jullie nog tips? Het hangt ook heel erg af van de bui waarin hij is. Soms kan ik een heerlijke buitenrit maken zonder dat hij ook maar iets eng vind en soms vind hij alles eng. Ik hou ontzettend veel van hem en wil hem ook nooit meer kwijt maar af en toe kan ik hem wel wurgen.
Afbeelding

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:03

Wat een mooi paard heb je Inky_Devil.
Je probleem kan zeker iets te maken met het feit dat hij vaak energie teveel heeft. Ze lopen dan buiten met ogen op stokjes zoals ik t vaak zelf noem, en zien achter de stomste dingen gevaar.
Als dat t geval is zul je hem toch meer aan t werk moeten zetten.

Maar hij kan t ook doen omdat dat spannend is, schrikken.
Je rijdt bv buiten en er komt een grote vrachtwagen langs, waar ze niet naar kijken, en 10 sec springt er een musje uit een heg en ze schrikken zich te pletter.

Je moet het zelf al aanvoelen als ze beginnen te kijken naar bv die enge steen, goed je benen erbij houden en voorwaarts laten gaan, probeer hem niet de kans te geven om stil te gaan staan, want dan ben je te laat.
Waarschuw hem met je stem,als je denkt dat hij zich aan gaat stellen.
Vooral proberen hem voor te zijn.
Als je weet van te voren dat hij zo'n bui heeft, is t makkelijk om een voorpaard die braaf en cool is mee te nemen, scheelt een hoop ergernis.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:23

inderdaad, vrachtwagens kunnen zowat over hem heen rijden maar een musje zou hij wel eens van kunnen schrikken, of een raar uitziende steen. Idd als ik het al van tevoren weet gaat het een stuk beter, het lijkt soms of hij waaks is ofzo dat hij mij erop wil attenderen dat ik op moet letten.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:52

Zo hehe, ik ben ook wakker.

Wat grappig zeg... ik heb Onassa nog gereden toen ze van Margje was. Moet ik wel heel diep in mijn geheugen graven want dat is nu al 8 jaar geleden.

Toch leuk om er weer eens iets van te horen.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 11:27

Ha ha mijn paard is ook bij leo bream gefokt, ben alleen nog op zoek naar zijn moeder, daar heette hij amaretto. Zijn vader is olan no patches.

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:11

He fun, ik heb vorig seizoen bij Leo Braem gereden.

Ze hebben er even over gedacht om Olan te verkopen, maar Savinja vond het achteraf toen er kopers kwamen toch geen goed plan.

Neem anders eens contact op met Savinja, zij kan je ook wel meer vertellen over zijn moeder. Haar telefoonnummer staat op mijn website http://www.renpaarden.com

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 12:26

hey dank je wel

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:39

Ik ben gevraagd of ik een aandeel wil kopen in een Engels Volbloed veulen. Het is het tweede veulen uit Lucky On Wings, die ik een aantal jaren geleden naar Engeland verkocht. Haar eerste veulen staat nu in training in Griekenland, erg jammer dat hij niet in Engeland is gebleven. Haar tweede veulen is nog wel in Engeland, hij wordt juli dit jaar verkocht op de veiling. Als ik nu een 25% aandeel in hem koop voor 300 Britse Pond en meedeel in zijn onderhoudskosten, dan krijg ik in juli 25% van de verkoopsom. Als zijn halfbroertje het in de tussentijd goed gaat doen in Griekenland, zal de waarde van dit paardje hoogstwaarschijnlijk stijgen. Ik ga er nog maar eens goed over na denken.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:42

Hee himyar, dat is leuk zeg! Ik kreeg laatst nog per post een videoband van de Pendleyfarm (waar mijn paard vandaan komt) met het verzoek om deel te nemen in het Syndicate, op de video stonden een aantal paarden. Best grappig! Zo'n paard heeft soms 200 eigenaren!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:45

*hint* Zie mijn onderschrift, foto's van mijn Engelse volbloed at work!

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:12

Himyar schreef:
Ik ben gevraagd of ik een aandeel wil kopen in een Engels Volbloed veulen. Het is het tweede veulen uit Lucky On Wings, die ik een aantal jaren geleden naar Engeland verkocht. Haar eerste veulen staat nu in training in Griekenland, erg jammer dat hij niet in Engeland is gebleven. Haar tweede veulen is nog wel in Engeland, hij wordt juli dit jaar verkocht op de veiling. Als ik nu een 25% aandeel in hem koop voor 300 Britse Pond en meedeel in zijn onderhoudskosten, dan krijg ik in juli 25% van de verkoopsom. Als zijn halfbroertje het in de tussentijd goed gaat doen in Griekenland, zal de waarde van dit paardje hoogstwaarschijnlijk stijgen. Ik ga er nog maar eens goed over na denken.

Leuk dat je zo op de hoogte wordt gehouden over Lucky's kroost.
En idd jammer dat dat linamixje niet meer in engeland staat, hadden ze hem beter naar duitsland kunnen verkopen, had ik hem misschien nog eens zien lopen Cool

En het is zeker een moeilijke beslissing om een aandeel van het 2e veulen te kopen. Als je t financieel kan missen zou ik t denk ik wel doen.
Laat je ons weten wat je beslissing wordt?

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:52

Die 2e is toch ook een Linamix?

Moeilijke beslissing idd, maar als je zeker weet dat hij de veiling opgaat... die Engelsen bieden er wel op.