Najaarsonderzoek 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:34

Toch blijf ik het raar vinden. Ik zie verdorie soms zulke ontzettend goede paarden in de baan, waarom is de creme de la creme in het VO dan zo slecht???
Neem de winnaar van Prinsenstad.... 2de bez. toch?? En zo ken ik er nog veel meer, die nu ruin zijn maar die niet misstaan hadden tijdens een VO. (ook niet genetisch)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:44

Suzanne F. schreef:
Toch blijf ik het raar vinden. Ik zie verdorie soms zulke ontzettend goede paarden in de baan, waarom is de creme de la creme in het VO dan zo slecht???
Neem de winnaar van Prinsenstad.... 2de bez. toch?? En zo ken ik er nog veel meer, die nu ruin zijn maar die niet misstaan hadden tijdens een VO. (ook niet genetisch)

Als de winnaar van de Prinsenstad dressuur de Special D x Jazz is dan was dat een veterinair probleempje waardoor hij niet verder mocht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 09:47

Je loopt een jaar achter. :D
Ik bedoel:

Met veel macht, bergop met veel balans en houding galoppeerde Bretton Woods (Johnson x De Niro), voorgesteld door Emmelie Scholtens, naar de overwinning van VWF-Prinsenstaddressuur.
“Een fantastisch dier, nog nooit heb ik zo’n getalenteerd, jong paard gereden” lacht een trotse Emmelie.
Bretton Woods bracht het begin dit jaar tot de 2e bezichtiging bij de KWPN-hengstenkeuring. De rittige, zwarte hengst, gefokt door G. Jansen-Blanken uit Joppe en in eigendom van Nico Witte en Anton van Limpt, komt uit de preferent elitemerrie en indextopper Annabel, die zelf een EPTM liep met uitmuntende cijfers.

Afbeelding

Afbeelding

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:26

Suzanne F. schreef:
Je loopt een jaar achter. :D
Ik bedoel:

Met veel macht, bergop met veel balans en houding galoppeerde Bretton Woods (Johnson x De Niro), voorgesteld door Emmelie Scholtens, naar de overwinning van VWF-Prinsenstaddressuur.
“Een fantastisch dier, nog nooit heb ik zo’n getalenteerd, jong paard gereden” lacht een trotse Emmelie.
Bretton Woods bracht het begin dit jaar tot de 2e bezichtiging bij de KWPN-hengstenkeuring. De rittige, zwarte hengst, gefokt door G. Jansen-Blanken uit Joppe en in eigendom van Nico Witte en Anton van Limpt, komt uit de preferent elitemerrie en indextopper Annabel, die zelf een EPTM liep met uitmuntende cijfers.

http://www.vwf.nl/VWF/09%20-%20prinsenstaddressuur/winnaargroot.jpg

http://www.vwf.nl/VWF/09%20-%20prinsenstaddressuur/25_Emmelie_voorpagina.jpg

Mooie bok inderdaad. Ik kan het mis hebben maar volgens mij kan je tot de 2e bezichtiging zonder de foto's en deelname aan de 3e bezichtiging vereist een röntgenologische keuring en misschien heeft hij het daarop niet gehaald.

Jord

Re: Najaarsonderzoek 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:34

Mijn instructrice was ook wezen kijken vorige week en ook niet echt positief, Bordeaux kon wel heel goed lopen volgens haar...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:11

Moderatoropmerking:
Graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp nl het verrichtingsonderzoek

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 11:15

Wat een kul, mag er nergens wat over het non functioneren van F&A gezegd worden, hetgeen met name aan dit soort kleuter ingrijpen en het eeuwige op de man spelen te danken is.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:46

anneve schreef:
Ik ben deze week in Stegeren geweest en het beeld is nog precies zoals vorige week. Alleen de volgende aanvulling: De Lingh is weer rad: de draf kwam er bij hem nu niet zo goed uit (maar dat zal een momentopname geweest zijn, gezien zijn problemen vorige week en de draf die hij eerder heeft laten zien). Galopperen (en stappen) doet hij inmiddels super.

Bordeaux liep geweldig. De Johnsson maait/schept met zijn voorbenen in draf. Voor de rest het verslag van MagreetB van vorige week doorlezen, dat klopt nog exact met wat ik gezien heb.

Betekent dat ook dat de United x Jazz nog steeds zo stout was? Dan ben ik benieuwd wat er volgende week in de tussenpresentatie met hem wordt gedaan...

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:55

CGJ12 schreef:
Ik heb vorige week de hengsten even gezien en kan de opmerkingen van MargreetB redelijk goed bevestigen.

Ik druk me echter even iets minder genuanceerd uit.
De gehele dressuur-groep vond ik van een triest niveau. Gewoon triest. Clubje duikboten. De hengsten vielen me in doorsnee niet mee in het lopen, maar het niveau van africhting was ronduit rampzalig. De een loopt nog meer op de kop dan de ander. Alleen dat neefje van Parzival liep fier met zijn kop omhoog, maar die is volgens mij lichtelijk gestoord, dus daar zitten ook weinigen op te wachten denk ik.

Maar wellicht leg ik de lat wel te hoog. De tijd zal het leren en over 2 jaar wint er vast eentje de PAVO onder Edje, Happie of een andere halfgod.

Het viel me trouwens op dat Schuttert jr, gewoon met zijn eigen sportpaarden tussen de hengsten in reed....... :oo
Veel gekker zal het toch niet worden hoop ik.
*** trekt verrichtingsreglementen gelijk uit de kast***

essiesilly schreef:
ik hoop dat nu je onderschrift van toepassing is?? hahaha hoop toch niet dat het zo triest is als jij zegt ;)

Menk schreef:
Volgens mij reageert hier een of andere jaloerse halfgod _-:(
Wij wachten met smart op de hengsten die *** deze winter aanbied op de eerste bezichtiging in Assen.

Nou, volgens mij heeft dit niets met jaloezie te maken maar is dit gewoon de realiteit... :o Er zijn naar mijn idee uit deze groep van 7 slechts drie uitschieters:
- de Lingh (die heeft CGJ vorige week niet gezien omdat die niet rad was), maar dan moet zijn draf wel weer worden wat hij was (kennelijk is hij nog niet helemaal de oude)
- Bordeaux; maar dan moet hij wel de stijgende lijn voortzetten (en dan nog blijft hij enigszins krom van achter.. en zou daarom voor mij al afvallen)
- Brentano; maar die lijkt qua karakter niet geschikt te zijn.
De rest heeft in mijn ogen niets extra's, wat ik van een ggk hengst wel verwacht.

Ik was er in het voorjaar niet bij, maar kan me herinneren dat de geluiden over die groep ook niet heel positief waren. Er zijn er toen ook maar 4 goedgekeurd, waarbij alle hoop als het ware was gevestigd op het najaarsonderzoek, omdat daar de 'toppers' nog zouden komen... Dat lijkt er nu dus niet echt op. Als je daarbij bedenkt dat er 26 driejarigen (dressuur) waren aangewezen voor het verrichtingsonderzoek en dat men daarover destijds toch zeer te spreken leek te zijn, is dit toch wel enigszins teleurstellend.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 18:54

MargreetB schreef:
anneve schreef:
Ik ben deze week in Stegeren geweest en het beeld is nog precies zoals vorige week. Alleen de volgende aanvulling: De Lingh is weer rad: de draf kwam er bij hem nu niet zo goed uit (maar dat zal een momentopname geweest zijn, gezien zijn problemen vorige week en de draf die hij eerder heeft laten zien). Galopperen (en stappen) doet hij inmiddels super.

Bordeaux liep geweldig. De Johnsson maait/schept met zijn voorbenen in draf. Voor de rest het verslag van MagreetB van vorige week doorlezen, dat klopt nog exact met wat ik gezien heb.

Betekent dat ook dat de United x Jazz nog steeds zo stout was? Dan ben ik benieuwd wat er volgende week in de tussenpresentatie met hem wordt gedaan...

Yep, me too, als het zo blijft is hij simpelweg niet te beoordelen.

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:46

Nou, volgens mij heeft dit niets met jaloezie te maken maar is dit gewoon de realiteit... :o Er zijn naar mijn idee uit deze groep van 7 slechts drie uitschieters:
- de Lingh (die heeft CGJ vorige week niet gezien omdat die niet rad was), maar dan moet zijn draf wel weer worden wat hij was (kennelijk is hij nog niet helemaal de oude)
- Bordeaux; maar dan moet hij wel de stijgende lijn voortzetten (en dan nog blijft hij enigszins krom van achter.. en zou daarom voor mij al afvallen)
- Brentano; maar die lijkt qua karakter niet geschikt te zijn.
De rest heeft in mijn ogen niets extra's, wat ik van een ggk hengst wel verwacht.

Ik was er in het voorjaar niet bij, maar kan me herinneren dat de geluiden over die groep ook niet heel positief waren. Er zijn er toen ook maar 4 goedgekeurd, waarbij alle hoop als het ware was gevestigd op het najaarsonderzoek, omdat daar de 'toppers' nog zouden komen... Dat lijkt er nu dus niet echt op. Als je daarbij bedenkt dat er 26 driejarigen (dressuur) waren aangewezen voor het verrichtingsonderzoek en dat men daarover destijds toch zeer te spreken leek te zijn, is dit toch wel enigszins teleurstellend.[/quote]

Ze laten de Bordeaux (kampioen HK 2009) en Beau (Lingh, reservekampioen HK 2009) echt niet vallen! Die keuren ze goed. Ook al vind ik de Bordeaux op dit moment echt niet een type voor goedkeuring. Loopt wel bovenin met veel front, maar daar is alles mee gezegd...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:51

ze hebben in het verleden meer dan eens de kampioen afgekeurd dus als Bordeaux niet goed genoeg is vliegt hij er echt wel uit.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:30

Rhea schreef:
ze hebben in het verleden meer dan eens de kampioen afgekeurd dus als Bordeaux niet goed genoeg is vliegt hij er echt wel uit.

Gelukkig is hij ook al bij Oldenburg goedgekeurd.....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:31

Het is nou eenmaal zo, maar een wat ''lastige'' kampioen of een middelmatige brave.... Dan vliegt die laatste er wel als eerste uit.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:11

Ben heel benieuwd vandaag! Er zijn al 2 springhengsten naar huis...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:56

De Lingh is doorverwezen naar voorjaarsond

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:28

weet je ook waarom??

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:06

bordeaux er nog in?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:53

Alleen de London Dance is eruit.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:06

Citaat:
De afgelopen dagen werd al van een aantal hengsten afscheid genomen. Dit waren de springhengsten cat.no. 9 Born Wild H.E. (Carolus II x Emilion) en cat.no.24 Buquitol-S (Verdi x Emilion). Ook dressuurhengst cat.no. 41 Beau (Lingh x Ferro) verliet het trainingscentrum. Hij kon het werk onvoldoende aan en wordt zodoende doorverwezen naar het voorjaarsonderzoek.

Onder grote publiekelijke belangstelling vond vanmorgen de tussenpresentatie van het najaarsonderzoek plaats. De hengsten werden voorgereden door de trainingsruiters en na elke presentatie lichtte een lid van de hengstenkeuringscommissie de hengst toe. Dertien springhengsten en zes dressuurhengsten betraden de baan.

De hengstenkeuringscommissie heeft voor vier springhengsten het onderzoek beëindigd.

Het gaat om de volgende hengsten:

Cat.no. 8 Brasil VDL (Cardento x Contender)

Cat.no. 10 Barrichello (Carolus II x Voltaire)

Cat.no. 15 Barcelona VDL (Indorado x Lord)

Cat.no. 21 Beau Kato V.L. (Ukato x Orame)

Ook voor één dressuurhengst vervolgt het onderzoek niet, dit betreft cat.no. 35 London-Dance (Lauries Crusador xx x Warkant).

De eigenaar van cat.no. 5 Berlini (Berlin x Germus R) heeft te kennen gegeven de hengst terug te trekken uit het onderzoek.

Dit betekent dat na vandaag nog 8 springhengsten het onderzoek vervolgen en vijf dressuurhengsten. Aanstaande woensdag wordt de oudere springhengst, cat.no. 65 Chellthago Z (Chellano Z x Carthago) aangeleverd.

KK voor KWPN, overname zonder bronvermelding niet toegestaan.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:14

Jammer van de Ukato, vond dat echt een gaaf paard. :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 17:54

Sjoert schreef:
De Lingh is doorverwezen naar voorjaarsond

essiesilly schreef:
weet je ook waarom??

Volgens het KWPN kon hij het werk nog niet voldoende aan.

Ik heb de spring en dressuurhengsten gezien en ik ga nu een verslag typen, heb geduld, het is 1,5 a4-tje...

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:56

we wachten vol spanning tickels!

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:05

TICKELS schreef:
Ik heb de spring en dressuurhengsten gezien en ik ga nu een verslag typen, heb geduld, het is 1,5 a4-tje...

Fijn! +:)+

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:11

Erg fijn Tickels, ga me vast voorbereiden :D