Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Dat is inderdaad een heel best uier! Ik denk vannacht niet slapen ;)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Wow Myrthe dat is ècht vol. Je zou haast denken dat het vanacht wel moet komen..

Romee haar kling is sinds vanmorgen flink gezwollen en open. Net even snel een foto gemaakt;

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Ik mag er niet echt bij komen, heel ff aanraken mag maar heb ook niet het idee dat ik er makkelijk iets uit zou krijgen. Geen druppels te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Mer, icecrystal, haar uier is al een week zo, daarvoor ook al vol maar iets minder -O- lekt soms ook wat, maar melk wordt nog niet echt wit en PH wilt ook niet verder zakken. _-:(

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Anvixa op een gegeven moment kalmeren de merries wel en dan kun je ze koppelen aan andere paarden. Wellicht een tip. Geef je merrie elke x iets lekkers als je de stal in gaat of het veulen wilt aaien. Dan ziet moeders je vanzelf graag komen. En voor de rest laat ze op een gegeven moment vanzelf wel het veulen losser en wordt ze minder beschermend.

Mirjamalvaro heerlijke foto zo met zijn alle aan het slapen en 1tje die waakt. Chablis doet het nog kalm aan.

Quir wat een gaaf veulen zeg :~ prachtige bewegingen zitten erop.

Maribor arme schaap bij jou :') gelukkig is ze naar jullie wel gewoon lief. Verona heeft echt een leuk hoofdje <3

Butengewuen dat wordt dadelijk spannend met 2 veilige merries :D

Friesfanaat heerlijk dat je 2 weken verlof hebt. Meiske zal de extra aandacht wel leuk vinden.

Nowylover Fijn dat de scan goed was, toch altijd een geruststelling.

Cyrina 300 dagen is idd ook altijd een mooie mijlpaal vind ik. Je hengst is nog lekker fit zo te zien

Icecrystal frustrerend is dat als je geen ph kunt testen. Dr kling lijkt goed los te worden.

Myrthee frustrerend is dat idd als ze al zo lang met zo een volle uier lopen. Kan iemand niet een nachtje het waken overpakken zodat je kunt slapen?

Carika jouw merrie heeft een aparte uier. Denk als haar spenen wat eruit komen dat je een betere indicatie hebt dat het eraan komt.

Hier is daisy al sinds gisteren anders in gedrag. Veel staart hoog, minder eetlust, zwaar ademen enz. Ze ligt ook niet meer. Arm dier is doodop ondertussen, valt regelmatig staand in slaap :(:) uier en ph zijn hetzelfde vandaag. Spenen moeten vooral nog vullen. Benieuwd hoelang ze dit vol houd. Ben niet gewend dat ze zover van te voren gedragsveranderingen heeft :+ normaal betekent dat binnen 12u bevallen maar nu dus niet.
Afbeelding

Nina haar ph blijft ook hangen op 7.0. Melk plakt wel al goed. Uier mag nog wat voller.
Afbeelding

En fleur staat gewoon al meer als een week stil >;)
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Butengewuen - Cookie - 350 dagen
Nieky1993 - Nina - 347 dagen
Icecrystal - Romee Total - 346 dagen.
Carika - Nena - 343 dagen
Nieky1993 - Fleur - 343 dagen
Myrthee_ - Illustrade - 336 dagen
Nieky1993 - Lizzy - 335 dagen
Mer1980 - Rapunzel - 335 dagen
Lyona - Kina - 333 dagen
Shadow33 - Her - 332 dagen
Mirjamalvaro - chablis - 329 dagen
Nieky1993 - Daisy - 328 dagen
Nieky1993 - Kira - 328 dagen
Nieky1993 - April - 327 dagen
Stal_hd - Maraya - 322 dagen
Butengewuen - Odessa - 320 dagen
Cyrina - Gretha van Warnsdorn - 313 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 312u dagen

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Oeh spannend hier zo te lezen. Hopelijk veulens vannacht.

Oef jeuk van Hilde gaat niet over. Haar staart is echt om te huilen momenteel
Hebben hier dit eerder meegemaakt en hoe snel wordt de staart straks weer mooi?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder is ze heel erg dik aan het worden
Afbeelding
Afbeelding

Zondag zit ze op 320 dagen dracht, meestal bevalt ze tussen de 330 en 332 maar ik hoop dat ze dit keer eerder gaat bevallen. Dat er nog iets van een staart blijft bestaan....

Haar PH was niet overtuigend boven de 8,5 maar nog ruim boven de 7

Afbeelding

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

Hopelijk vannacht weer wat veulens erbij! Er zitten echt wat flinke uiers tussen en we weten allemaal hoe slopend het “waken” is helaas. Maar het is het inderdaad allemaal dubbel en dik waard

Lyona
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Hennos, oef dat is inderdaad wel flink geschuurd... Kan ze iets van eczeem of reactie hebben op iets? Zo heftig bij dracht ken ik het niet. Misschien kan iets van kalmerende (eczeem) creme of olie helpen?

Nieky, Daisy dr uier ziet er heel erg klaar uit :P Wat sneu dat ze zo moe is, hopelijk gaat ze vannacht toch. Fleur heeft nog geen zin :=

Carika, apart uier heeft ze, denk dat die nog wel een stukje voller kan? Druppels komen vaak pas echt helemaal op het eind.

Icecrystal, oh kling is wel slap aan het worden idd. Hopelijk zet ze door!

Myrthee, heb het met je te doen :(:) Waken is ook pittig en zeker als ze maar niet doorzetten... Uier kan echt niet voller meer inderdaad, ze staat op ploffen.

Hier ook al veel te lang geleden dat ik een nacht met meer dan een paar uur slaap heb gehad :')
Kina neemt haar tijd...
Uier is nu wel ook echt helemaal vol, spenen aardig vol, uier hard, kling giga los (al een week...), van dr kont is weinig meer over zo slap en ph blijft eigenwijs tussen de 6,5 en 6,8 schommelen.
Verder houdt ze me zoet met veel onrustig gedrag snachts maar bevallen, ho maar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelfs de mega noorderlicht shows van gisteren en 2 dagen geleden hebben niet geholpen om haar veulen-zin te geven :\
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:44

Wij hadden vanavond een info avond in de kliniek in den ham. Onze DA is met pensioen en den ham neemt het over. Nou alles rond om de merrie doet onze oude DA nog maar alle andere dingen gaat naar Den Ham.
Er kwamen vanavond tijdens de avond ook dingen langs wat allemaal fout kan gaan tijdens de bevalling. Best interessant.en ook dat slechts 2% fout gaat. Soms in dit topic lijkt het veel meer .
Maar wij zijn nu verwend met deze DA die ook altijd s’nachts komt. Dat doen ze niet meer in den ham. Nou ja als het echt spoed is en ze niet weggeroepen zijn dan misschien wel a 200 euro voorrijkosten. Pppffff tijden veranderen hier.

Hoe is dat in de rest van het land? Krijgen jullie nog makkelijk s’nachts een DA aan huis? Toch wel benieuwd naar.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Hier alleen in de nacht voor spoed. De rest kan wachten tot de ochtend. Dan betaal je ook normaal tarief wil denk ik nacht spoedtarief niet weten %)

Maar hopelijk is 1 van de merries met grote tietjes aan het opschieten. Ik geniet hier van de foto’s en wacht rustig verder

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:40

Hier vorig jaar nog grhad voor nageboorte spoelen maar dat moest ook natuurlijk..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:42

Tijd niet zo actief meegedaan hier op bokt, maar heb nu net alles bij gelezen en kom graag weer meekletsen… gefeliciteerd met alle veulentjes tot nu toe!
En natuurlijk sterkte aan degenen waar het minder leuk is afgelopen… echt verschrikkelijk om merries of veulens te moeten verliezen…

Hier inmiddels 292 dagen voor Idaza. Heb geen buikfoto, zal ik morgen even maken.
Wel deze
Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 33 min geleden

Wauw dat noorderlicht, wat mooi :wow: !!

Hier vanacht 5 keer het alarm maar geen veulen 8)7 .

Mijn vriend wordt er inmiddels ook gek van en zei vanacht slaapdronken bij een afgaand alarm 'ze ligt zeker alleen maar weer een kerstbal te zijn' .

Klopt ongeveer wel :') :

Afbeelding

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Icecrystal schreef:
Wauw dat noorderlicht, wat mooi :wow: !!

Hier vanacht 5 keer het alarm maar geen veulen 8)7 .

Mijn vriend wordt er inmiddels ook gek van en zei vanacht slaapdronken bij een afgaand alarm 'ze ligt zeker alleen maar weer een kerstbal te zijn' .

Klopt ongeveer wel :') :

[ Afbeelding ]

Ach neen dat moet al helemaal vreselijk zijn als je zo vaak vals alarm krijgt!