Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:05

Krampbenen kan je niet altijd zien nee. En wat er achter gesloten deuren gebeurt weet niemand.

Ik heb een paar berichten gekregen over wie ik bedoel maar het is niet mijn verhaal om te vertellen. Maar denk wel dat KWPN moet beginnen te kijken naar zulke gevallen. Er zijn best wat hengsten die verschillende mankementen doorerft. Je zou dan bijna zeggen dat als er zoveel % problemen van komen, dat ze dan status als goedgekeurd verliest.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:19

Bij de keuringen/onderzoeken vooraf en de observatie stalgedrag zijn er meerdere momenten dat de benen letterlijk in handen zijn, dan is een krampbeen altijd te zien/voelen. En bij veel paarden kan je het ook in de beweging terug zien.
Dus dan zouden die artsen en observatoren dus allemaal dat "contract" hebben getekend om het geheim te houden?
Ik vind het niet heel aannemelijk klinken. Maar goed, in de paarden wereld kan je nooit, nooit zeggen natuurlijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:54

Ik denk dat zo iets vroeg of laat altijd uitkomt.
Het is een slechte zaak.
Vraag me wel af of ze het wisten van die cornage. De eigenaar dan. Je zou zeggen van niet anders had hij hem toch nooit aangeboden bij het kwpn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:59

Phonix schreef:
Krampbenen kan je niet altijd zien nee. En wat er achter gesloten deuren gebeurt weet niemand.

Ik heb een paar berichten gekregen over wie ik bedoel maar het is niet mijn verhaal om te vertellen. Maar denk wel dat KWPN moet beginnen te kijken naar zulke gevallen. Er zijn best wat hengsten die verschillende mankementen doorerft. Je zou dan bijna zeggen dat als er zoveel % problemen van komen, dat ze dan status als goedgekeurd verliest.

Dat gaat nooit gebeuren, dan zou het KWPN samen moeten werken met dierenartsen oid. Maar dan nog is de belangenverstrengeling veel te groot denk ik en al het geld wat er in omgaat.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 12:12

Lees net dat Indian Rock verkocht is. Dat had ik niet verwacht!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:37

Ik heb het ook gelezen, vind het echt zonde..misschien wel een van de beste paarden op Grand Prix niveau. Voor mijn gevoel zat daar nog zoveel meer in qua combinatie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:29

Heel zonde inderdaad. Ontzettend goed paard. Maar wel WFFS drager natuurlijk.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:53

Prima sportpaard maar voor de fokkerij zal ik hem niet gaan missen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:22

Overal moet de schoorsteen roken. Dus ik snap het wel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 21:05

misterA schreef:
Prima sportpaard maar voor de fokkerij zal ik hem niet gaan missen.

Nee, wat ik gezien heb van zijn nafok was ook niet erg opvallend en wffs positief natuurlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:00

Ik zag je vragen op Horses staan MisterA. Er werd vrij makkelijk over gedaan vond ik zelf. Oftewel, bied hem gewoon nog maar een keer aan. Ik ben het er ook mee eens dat het een momentopname is waar je net geluk moet hebben dat de hengst niet te gespannen is. Longeren denk ik ook dat het een toegevoegde waarde heeft maar het gevaar is inderdaad dat ze veel te intensief getraind/gelongeerd worden in de voorbereiding.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:11

"Bied hem nog een keer aan" ofwel gooi nog maar eens een klap geld onze kant op. Jammer dat ze die stelling niet serieuzer nemen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:24

denisesilver schreef:
"Bied hem nog een keer aan" ofwel gooi nog maar eens een klap geld onze kant op. Jammer dat ze die stelling niet serieuzer nemen.

Politiek correcte antwoorden. Of dooddoeners, zo je wilt.
Deze functionarissen voeren het beleid uit. Het beleid wordt vorm gegeven in de Fokkerijraad. En dat is, zacht gezegd, nogal warrig en ad hoc. Ideetjes en losse flodders lanceren en kijken hoe het valt.
Nu komt men weer met het idee om de NMK merries tijdens de NMK nog maar eens in de kooi rond te rossen. Dat is allemaal al gebeurd. Maak er een mooi buitengebeuren van . Houd het op een zomers fokkersfeestje.

"Longeren heeft wel degelijk toegevoegde waarde. Echter, het moet wel deskundig gebeuren." Dat zijn de woorden van een lid van de Hengstenkeurings cie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:22

Ik voelde me in ieder geval veel minder een kluns met het longeren na het zien van de pogingen van sommigen die dat kaliber hengsten hanteren :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:39

Suzanne F. schreef:
Ik zag je vragen op Horses staan MisterA. Er werd vrij makkelijk over gedaan vond ik zelf. Oftewel, bied hem gewoon nog maar een keer aan. Ik ben het er ook mee eens dat het een momentopname is waar je net geluk moet hebben dat de hengst niet te gespannen is. Longeren denk ik ook dat het een toegevoegde waarde heeft maar het gevaar is inderdaad dat ze veel te intensief getraind/gelongeerd worden in de voorbereiding.

Ze worden sowieso al gelongeerd in de voorbereiding dus ik snap deze eigenlijk niet zo..

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:00

Gisteren toevallig nog meer mensen naar de show avond in Groningen geweest?
Zackerey en Mac Toto waren er ook. Ze vertelden dat er 2024 maar 1 veulen verwacht wordt van Mac Toto.

Ik vind Mac Toto wel écht heel gaaf, ik ben benieuwd of ze hem 2025 tegen betere voorwaarden aanbieden daar hebben ze niks over gezegd.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:17

carika schreef:
Gisteren toevallig nog meer mensen naar de show avond in Groningen geweest?
Zackerey en Mac Toto waren er ook. Ze vertelden dat er 2024 maar 1 veulen verwacht wordt van Mac Toto.

Ik vind Mac Toto wel écht heel gaaf, ik ben benieuwd of ze hem 2025 tegen betere voorwaarden aanbieden daar hebben ze niks over gezegd.

Ja ik weet wie ermee gefokt heeft.

Staat mij iets van bij dat hij gecastreerd(?) was, en daardoor maar zeer beperkt sperma van hem beschikbaar is. Althans zoiets zeiden ze tijdens de hengstenshow vorig jaar.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:34

Is er al iets bekend of de hengsten van Glocks straks nog beschikbaar zijn voor dekkingen of worden ze echt gecastreerd zoals wordt beweerd?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 01:41

Ik lees net dat Dark Rousseau ook verkocht is naar de USA. Gaat lekker zo. Paarden verkopen en switchen van ruiters. Best wat veranderd afgelopen maand

Beste wensen allemaal!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:57

Van mij ook de beste wensen allemaal!

Volgens mij is er nog niks bekend over de Glock hengsten, Taminiau werd afgelopen weekend nog gestart in de GP in Mechelen en verraste me heel positief, talentvolle hengst! Vind hem eigenlijk beter dan Toto.

DR verkocht, snap ik ergens wel..kreeg volgens mij niet heel veel merries en daar zijn ze dol op Rousseau bloed. Imposantos en Kyton willen ze meer in de schijnwerpers hebben denk ik.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:02

Taminiau ben ik ook wel van gecharmeerd en misschien dat ik hem nog een keer wilde gebruiken vandaar dat ik benieuwd was wat er met de hengsten ging gebeuren.

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:21

En ik presteer het om beide hengsten gebruikt te hebben de afgelopen 2 jaar,…
Dark veulen is nu een goed halfjaar en ben ik heel blij mee!

Taminiau jaarling komt morgen naar huis, uiteraard tussendoor wel geweest. Maar erg benieuwd hoe ze ontwikkelt is!

De merrie uit Dark Rousseau
Afbeelding

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 09:26

Beste wensen iedereen!

Ik was ook in Mechelen en heb de kür van Taminiau gezien, en het is echt een fijne hengst! De setting daar is altijd heel moeilijk, we kunnen de zweetdruppels van de ruiters op hun gezicht zien bij wijze van spreken, muziek stond loeihard (echt storend luid soms), en voor nog zo'n jonge hengst te zijn op dat niveau liet hij zich fijn sturen, top instelling! En kwaliteit met hopen, daar zit nog zoveel in...moet echt heel erg zuur zijn voor HP. :n
Persoonlijk zie ik hem ook liever als Toto, en zou ook eerder hem gebruiken als hengst voor de fokkerij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:13

Hij vererft ook goede karakters. :j

Leuk Sabine, aansprekend veulen! Lekker stevig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:24

Ik vind hem alleen een lelijk hoofd hebben. Ik weet dat je op een hoofd niet kan rijden maar ik zou me daar toch aan storen. Ik wil graag een mooi paard.