Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dakario schreef:Op zangersheide zeggen ze dat colorit bloedmerries nodig heb heeft. Dus mijn merrie voldoet daar niet aan. Utamaro zou juist veel bloed doorgeven via de moederlijn. Daarom dat die hengst mij aanspreekt. Hij heeft wel langgelijnde merries nodig.
Vanavond deel 2 van zangersheide. Ook benieuwd naar
Umeo schreef:Hoe is jullie ervaring met de nakomelingen van Baltic VDL?
Ik vond de hengst zelf nooit 'super' maar vind zijn nakomelingen wel heen aansprekend.
Marijkeeee schreef:Umeo schreef:Hoe is jullie ervaring met de nakomelingen van Baltic VDL?
Ik vond de hengst zelf nooit 'super' maar vind zijn nakomelingen wel heen aansprekend.
Haha ja zeker! wel vaker naar gevraagd in dit topic![]()
maar ik heb een hele fijne elite sport merrie gefokt van hem. Met net 7 jaar sprongen we al ZZ en ik ben een gewone amateur. Zonder haar instelling was dat niet gelukt want ik had vaak genoeg een misser. Ze was wel wat speels en onderweg in het parcours geregeld een bokje of onzichtbare hindernis. Heb 1 embryo gespoelt en de merrie verkocht.
Marijkeeee schreef:Grote langgelijnde merrie met een ouderwetse platte croupe en niet op de kop gebouwd. Voor haar tijd eerder hoogbening voor een springpaard en steil achterbeen. Denk dat je wel rekening moet houden met de neerwaartse romprichting van Baltic. (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... gucci-ella) horsetelex is niet helemaal goed up to date maar voor het idee haar afstamming.
editje: Nog een toevoeging de moeder voor ook richting steil gekoot. De baltic nakomeling was juist voor week gekoot, niet te hoor en heel fijn beenwerk. Moeder was juist grover maar voor haar stokmaat 175 wel passend.
_lautje_ schreef:Lekker Iorr! Altijd weer fijn als ze drachtig zijn.
Wat vinden jullie van Tokyo du Soleil?
Revali schreef:_lautje_ schreef:Lekker Iorr! Altijd weer fijn als ze drachtig zijn.
Wat vinden jullie van Tokyo du Soleil?
Heb ik wel even naar gekeken omdat ik het zo'n mooie bloed hengst vond. Geen idee hoe hij fokt... Maja misschien wel interessant ivm Tokyo. Vindt hem iets in 2 delen springen
Iemand nog ideeën bij een erkende commerciële hengst die beetje maat heeft/geeft met veel vermogen springt en genoeg lengte geeft. Met een goede galop
Merrie heeft genoeg bloed, super snel in de benen, heel voorzichtig. Mocht van mij wat meer lossigheid hebben in het galopperen en op de sprong