Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
janderegelaa schreef:Zojuist geboren: Phoebe Dodona MVN, For Ferrero x Ster Sport v Ultimo
[ [url=m/sOzHRO.jpg]Afbeelding[/url] ]
kevinsky schreef:Hier gisteravond door één grote nachtmerrie gegaan.
Philaina heeft in het land een ongeluk gehad. Maar we hebben het niet gezien. Dus werkelijk geen idee wat er allemaal is gebeurd.
Maar we troffen haar aan met bloed uit haar oog en neus en de ene kant van haar koppie begon al dik te worden.
Direct de DA gebeld, op de trailer gezet en naar de kliniek gereden.
Ze zagen daar direct wat er aan de hand was. Foto's gemaakt en door naar de OK.
Eenmaal daar kregen we het bericht. Oog is verloren, de botsplinters hadden het oog geperforeerd. breuk is stabiel, ze heeft erg veel mazzel gehad omdat er ook een groot bloedvat was doorboord door een botsplinter. Ze staat weer en drinkt weer. Maar de situatie is nog wel spannend.
Tussen 8 en 9 bellen ze om te vertellen hoe ze de nacht door is gekomen. Ik heb in ieder geval geen oog ducht gedaan!
Dacht die gaat me hier dood..
kevinsky schreef:Hier gisteravond door één grote nachtmerrie gegaan.
Philaina heeft in het land een ongeluk gehad. Maar we hebben het niet gezien. Dus werkelijk geen idee wat er allemaal is gebeurd.
Maar we troffen haar aan met bloed uit haar oog en neus en de ene kant van haar koppie begon al dik te worden.
Direct de DA gebeld, op de trailer gezet en naar de kliniek gereden.
Ze zagen daar direct wat er aan de hand was. Foto's gemaakt en door naar de OK.
Eenmaal daar kregen we het bericht. Oog is verloren, de botsplinters hadden het oog geperforeerd. breuk is stabiel, ze heeft erg veel mazzel gehad omdat er ook een groot bloedvat was doorboord door een botsplinter. Ze staat weer en drinkt weer. Maar de situatie is nog wel spannend.
Tussen 8 en 9 bellen ze om te vertellen hoe ze de nacht door is gekomen. Ik heb in ieder geval geen oog ducht gedaan!
Dacht die gaat me hier dood..
s0173957 schreef:De stelling van misterA ivm karakter in het algemeen en karakter onder het zadel volg ik niet echt.
De 2 meest meewerkende paarden onder het zadel die ik ooit gehad heb waren de grootste smeerlapjes er naast.
Niet owv een smerig karakter, wel owv hun overmaat aan energie.
Onder het zadel kanaliseerde dat perfect in loop- en WERKlust, daarnaast was dat soms levensgevaarlijk.
s0173957 schreef:Ze zijn er in alle soorten;De stelling van misterA ivm karakter in het algemeen en karakter onder het zadel volg ik niet echt.
De 2 meest meewerkende paarden onder het zadel die ik ooit gehad heb waren de grootste smeerlapjes er naast.
Onder het zadel kanaliseerde dat perfect in loop- en WERKlust, daarnaast was dat soms levensgevaarlijk.
fokfanaat schreef:van harte met de veulens!
en kevinsky veel sterkte, arme ding moet een flinke tik hebben gehad!
Mijn Vilexa is echt ideaal, superbraaf in de omgang, relaxed met alles, lange teugel het bos is, kan je kleine kinderen op zetten, maar heel heet en leergierig in het werk, altijd haar best doen.
Kan ze misschien verder niet het meest getalenteerd of apartste paard zijn, dit is waarom ik zo graag door wil fokken met dit stammetje, zulke paarden stap je altijd blij af en er zijn heel vele mensen die zoiets zoeken.
s0173957 schreef:De stelling van misterA ivm karakter in het algemeen en karakter onder het zadel volg ik niet echt.