Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Gefeliciteerd friesfanaat *\o/*

carika

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:55

Gefeliciteerd friesfanaat. Heerlijk zo overdag. Alles goed?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:05

Gefeliciteerd friesfanaat *\o/*

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Kabayo, gefeliciteerd met Björn. Wat een mooi ventje! Hoop dat het je snel wat opknapt - maar misschien is dit ook wel hét moment om echt even bij te komen. Het is je in ieder geval super gegund!!!
(Trouwens, mocht je nog advies nodig hebben voor Rosa: Margé Emmens heeft een pleegmerriestal, maar ondertussen ook enorm veel verstand van alles wat niet goed gaat met merries en veulens https://www.pleegmerrie.nl/ . )

Friesfanaat: gefeliciteerd!! Al weer eentje overdag, toch wel bijzonder! Wel makkelijk, zeker op de zaterdag. Als ik kon plannen zou ik het ook zaterdag overdag doen :) . Hoop dat alles goed is.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Dankjewel allemaal! Gaat goed, gedronken, gepoept etc. Veearts komt zo voor gemoedsrust van mij en evt nageboorte helpen afkomen. Ben nog wat beduusd en alles moet even landen maar ze is megaknap <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:49

Kabayo hopelijk is Remy snel van de diarree af. Kan idd te maken hebben met de zoutblok en het water drinken. Fijn dat Fayola dat zo toelaat allemaal met Roza. Hoe is het met jezelf ondertussen? Zo flink bloedverlies is niet niks. Neem je tijd om alles te verwerken. Je hebt nogal wat meegemaakt afgelopen tijd :(:) nu tijd om te verwerken en te genieten van je gezin.

Maribor sommige veulens zijn direct super sociaal en sommige hebben wat meer tijd nodig. Ik ga bij verlegen veulens meestal in de stal of weide zitten en laat ze dan zelf naar mij toe komen. Uiteindelijk worden ze allemaal wel chill en sociaal. Maar kan gewoon even duren.

Pomski Fijn dat het met Hasta goed gaat na de trap in de buik. De uiers van je dames beginnen al wat te vullen.

Stal_hd de uier van maraya groeit gestaag steeds wat meer idd.

Mer1980 die uier vult al behoorlijk.

Myrthee Heel veel beterschap ivm je rug :(:) het vele waken maakt het er ook niet gemakkelijker op gok ik. Hopelijk zet Lilly snel eens door.

Mirjamalvaro Chablis begint idd goed te vullen nu :D

Carika hopelijk is je merrie lief voor je en bevalt ze dan na woensdag.

Butengewuen en zijn de uiers voller gebleven?

Anvixa jouw veulen wordt idd bruin :j

Friesfanaat nogmaals gefeliciteerd met je knappe veulen *\o/* . Dat is nog vlot gegaan allemaal. Fijn dat ook alles goed is gegaan.

Icecrystal sneu is dat he als ze het zo beu zijn. Hopelijk bevalt ze snel. Kan je inmiddels al ph testen?

Marjoleinvde voorlopig lijkt je merrie nog geen haast te hebben. Uier wordt op het moment ook niet veel voller meer ofwel?

Nina haar ph is gisteren gezakt naar 7.2 en vandaag naar 7.0. Melk begint ook plakkerig te worden. Uier moet wel nog voller maar ze is echt bezig aan de laatste loodjes .
Afbeelding

Fleur haar ph is nog steeds 7.2 en uier ong hetzelfde maar zij is kwa gedrag heel erg aan het veranderen. Veel ongemakkelijk, rondjes lopen, staart zwiepen en kijken naar de buik. Is bij haar nog wachten tot de ph begint te dalen. Uier loopt dan meestal ook snel wel vol bij haar.

Afbeelding

En daisy haar uier is al knal vol. Alleen de spenen moeten nog vullen. Ph is 7.4 maar daisy vaak niet echt veel dus het is opletten op de kleine tekens nu bij haar := Vorig jaar beviel ze met een ph van 7.4 en de enige indicatie die ik had dat het eraan kwam, was omdat de spenen zich ineens vulde. Ze wordt dus scherp in de gaten gehouden nu.
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Kleine pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Butengewuen - Cookie - 348 dagen
Nieky1993 - Nina - 345 dagen
Icecrystal - Romee Total - 344 dagen.
Carika - Nena - 341 dagen
Nieky1993 - Fleur - 341 dagen
Myrthee_ - Illustrade - 334 dagen
Nieky1993 - Lizzy - 333 dagen
Mer1980 - Rapunzel - 333 dagen
Lyona - Kina - 331 dagen
Shadow33 - Her - 330 dagen
Mirjamalvaro - chablis - 327 dagen
Nieky1993 - Daisy - 326 dagen
Nieky1993 - Kira - 326 dagen
Nieky1993 - April - 325 dagen
Stal_hd - Maraya - 320 dagen
Cyrina - Gretha van Warnsdorn - 311 dagen
Cyrina - Zeeveld's Sky Full off Stars - 310 dagen

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Nieky, je dames maken haast.

Uhm wel iets maar nog niet dat ik vanacht een wekker zet of ze uit elkaar haal :z

Had niet verwacht dat cookie nog chagrijniger kon maar haar al aankijken zorgt voor zee boze blikken

Cookie 348
Afbeelding

Odessa 317
Afbeelding

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Nieky, je merries maken het ineens wat spannender!

Die van mij lijkt indd geen haast meer te hebben, vorige week gingen we echt in een rap tempo en heb ik een week gewaakt. Nu is alles weer rustig en loopt haar uier ook echt ver terug na beweging

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:45

Gefeliciteerd met jullie zoontje Kabayo! Laat je de komende tijd maar even goed verwennen en hopelijk kan je nu wat rust pakken en opknappen. Het is niet niks zo allemaal...

Friesfanaat gefeliciteerd!

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Veearts net geweest en alles gecheckt en is goed. Nu eindelijk beginnen met genieten <3

De knappe dame heet: Isa-Sofie fan 't Heuvelland <3

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:52

Gefeliciteerd Ayasha en Friesfanaat <3

En Kabayo: gefeliciteerd met jullie prachtige zoon <3

Ik ben trouwens op vakantie dus ik check een keer in de zoveel tijd even in vanuit bed. Sorry voor mijn korte berichtjes

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:03

Gefeliciteerd friesfanaat!

Kabayo. Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoontje. Allemaal even heftig geweest. Op naar spoedig herstel en gaan genieten van jullie baby en veulentjes

Nieky. Nina gaat de goede kant op. Spannend!
De andere dames hebben ook al serieuze uiers. Gaat vast niet lang meer duren

Icecrystal. Aah laatste loodjes zijn zwaar. Hopelijk duurt het niet lang meer

Anvixa. Lijkt me een bruin veulen.

Hier zijn de paarden voor het eerst op de wei gegaan. Altijd spannend, hier gaan ze in kuddes. De veulens zijn even goed door elkaar geschud := zelfs wild Thing liet zich even helemaal gaan.
Sis is bijna veilig met de 316 dagen dracht. Uier vult flink, na beweging loopt wel iets terug. Ik ben benieuwd of ze me veel slapeloze nachten gaat geven of gewoon ineens vaart maakt. Afwachten maar..
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:49

Ja gefeliciteerd friesfanaat! Mooie tijd ook!

Annet wat fijn dat ze op het land kun, mijn klei is nog veel te zacht helaas.

Nieky Nina mag het er nu wel uit gooien hoor.

Ik verwacht vandaag nog niks straks maar weer kijken.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:51

Gefeliciteerd Kabayo met jullie zoon, en friesfanaat met het mooie veulen!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:08

Gefeliciteerd Friesfanaat!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:03

Gefeliciteerd Kabayo met jullie zoon. Ik wens je een spoedig herstel! Je hebt het flink voor je kiezen gehad en met zo'n bloedverlies zal je herstel ook langer zijn gok ik. Ik had ook flink bloedverlies: tip, staaltabletten van de huisarts.

Friesfanaat Gefeliciteerd met het mooie dametje!

Anderen (die ik gemist heb) Gefeliciteerd met jullie veulen!

Aantal merries die het flink spannend maken.

Wat betreft waken, sluit ik me aan bij: we "maken" een merrie drachtig dus hebben we ook de plicht ervoor te zorgen. Gelukkig gaat het vaak goed! Maar die keren dat het niet goed gaat vanzelf, wil je er wel gewoon bij zijn om in te grijpen.

Gwynn doet het erg goed, klein spekkie is het inmiddels, groeit als kool. Heel lief en mensgericht. Tot ik met een halstertje kom haha. Kan haar benen optillen en liggen samen te slapen.
Afgelopen weken zijn er zo ontzettend veel foto's van haar gemaakt door wandelaars, ik was rijk geweest als ik geld had gevraagd per foto :+
Moeders voelt zich wat alleen buiten, maar met een ander paard er direct bij in gaat het nog niet goed, dus wachten we nog even mee en tot die tijd draadje ertussen.

Met mijn zoon:

Afbeelding

En ikzelf:

Afbeelding

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:43

Dankjewel allemaal! Ze doen het zo goed samen, ben echt megatrots op Julia <3

Paar foto's van vanmorgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Gefeliciteerd Kabayo en jij ook Friesfanaat !

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:18

Vanaf wanneer laten jullie een andere merrie zonder veulen bij op de piste/weide?
De merries zitten hier echt zo hard van hun oren te maken als Angelina met baby buiten is. Ze kunnen nog niet op de weide omdat die nog gevet moet worden en we durven ze niet samen op de piste te zetten..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:14

Retlaw: wat een knappert! Schitterend front ook <3

Friesfanaat wat kijkt ze al helder de wereld in!