er zijn koeriers. zaterdag bestellen en maandagmorgen binnen ofwel. vrijdag bestellen en zaterdag binnen. Zondag insemineren? Wel opletten dat sommige sperma al dagen oud zijn. Hengsten gaan niet elke dag op de bok.
Film gezien van zangersheide. Ik zocht een bloedig lenig hengst die bloed toevoegt en die utamaro interesseert mij wel. Hoe zijn de veulens? Iemand een idee?
Oehlala
Geplaatst: 21-03-21 12:11
Utamaro heeft nog nooit gedekt.vind het zelf ook een interessante hengst, als je met 3 verschillende ruiters op hoog niveau presteert zegt dat wel iets over de werkbaarheid en karakter vd hengst.
Merrie was pas 5 april uitgerekend, dus wel wat te vroeg ja! Maar vertoonde begin deze week al losse banden en best volle uier. 2 jaar geleden heel ziek geweest dus we hadden geen referentie van hoe lang ze ging dragen...
Colorit spreekt mij ook aan, kennissen van mij hadden er drie veulens van. Stuk voor stuk echt knappe veulens en heel sterk op de benen. Waren twee schimmels en één bruine met veel wit.
Laurie, proficiat!!
Laurievc
Geplaatst: 21-03-21 17:33
Oehlala schreef:
dat is nog eens een leuke verrassing! wat voor afstamming is het?
Een Chacoon Blue veulen uit een Darco x Elanville merrie
Op zangersheide zeggen ze dat colorit bloedmerries nodig heb heeft. Dus mijn merrie voldoet daar niet aan. Utamaro zou juist veel bloed doorgeven via de moederlijn. Daarom dat die hengst mij aanspreekt. Hij heeft wel langgelijnde merries nodig.
Vanavond deel 2 van zangersheide. Ook benieuwd naar
Antonius
Geplaatst: 21-03-21 18:44
Hier ook nog eens proficiat Laurie!
Mijne is uitgerekend 1 april maar daar zit nog niet veel beweging in, uier van 2x niks dus die zal wel overtijd gaan als ik afga op eerdere jaren.
Mijn veearts heeft ook al enkele colorits gezien vorig jaar, hij vond ze ook stuk voor stuk heel knap. Zelf ook benieuwd, heb een merrie die zowel op papier als in het rijden veel bloed heeft (50% volbloed) maar wel wat klassieker qua looks.
Weet niet meer wie zowel solid gold als colorit op zijn lijstje heeft: denk dat die toch wat verschillende types merrie nodig hebben. Solid gold vind ik zelf weinig hengstenuitstraling hebben, beetje klein/compact in gans het type dus hier zou ik eerder voor een wat zwaardere grotere merrie kiezen. Denk dat colorit het met wat fijner beter zal doen.
Gefeliciteerd met de Chacoon! Heel interessant. Wat vonden jullie van zangersheide? Contagio viel mij positief op en ben ook wel weg van Dourkhan Hero
MizzMontana
Geplaatst: 21-03-21 20:24
Laurie gefeliciteerd met je veulen!
Auch dat ziet er pijnlijk uit Revali.
Heb net ook Z gekeken en het was weer informatief, al hadden ze gisteren naar mijn idee meer info bij welke merrie een hengst past.
Contagio staat al even op mijn lijstje vanwege zijn afstamming en nakomelingen, ik kon alleen nergens een goede standfoto vinden maar zo met langs stappen sprak hij me opnieuw erg aan. Wat voor een merrie denk jij dat daar bij past?
Dourkhan sprak me ook enorm aan en ik zag al een keer een leuk veulen van hem voorbij komen hier in het topic. Wel jammer dat hij nog zo jong is. Maar met de Z filosofie om de hengsten eerst te laten dekken en dan vanaf 6 jaar volledig de sport in te laten gaan is dan wel weer interessant. Je weet dan zeker dat een hengst de beste kansen krijgt om echt in de top van de sport mee te draaien. Bij andere jonge hengsten houdt dat me nog wel eens tegen als het een klein dekstation en een onbekende ruiter is.
Viel me trouwens op dat ze veel van de jonge hengsten op blote voeten hadden staan.
Dourkhan stond hier ook op mijn lijst maar vond het teveel gedoe. Eerst maar eens zien hoe snel mijn merrie drachtig wordt. Hij blijft wel op mijn lijst.
Ik moet het nog even terug zien Antonius: dat heb ik dus ook met Solid Gold. Weinig hengsten uitstraling. Terwijl ik wel een beetje zon hengst nodig heb voor de ene merrie. Maar ik vind hem te weinig door het lijf springen (weinig bascule) hij is alleen super snel in de benen.
Contagio is een plaatje. Maar als ik naar zijn uitslagen kijk dan denk ik... Ik kan betere hengsten vinden met betere uitslagen
Vorig jaar in de Peelbergen liepen dominator, solid gold en Querido op blote voeten, vond ik toen al zo apart
lexa
Geplaatst: 21-03-21 21:09
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor merrie bij Contagio past. Denk dat hij bloed mee geeft en lengte . Positief punt die blote voeten ! Dat gaat een hoop blessures schelen
Ik vond in deel twee Dourkhan ook eruit springen. Ik vond hem al interessant en heb een veulen van hem gezien bij een kennis die echt tof gebouwd was.
MizzMontana
Geplaatst: 21-03-21 21:38
Wat bedoelden ze eigenlijk met Comilfo plus dat het spijtig was? Is hij vroeg geblesseerd geraakt? Of doelden ze op de wffs? Ik begreep het niet helemaal.
lexa
Geplaatst: 21-03-21 21:40
MizzMontana schreef:
Wat bedoelden ze eigenlijk met Comilfo plus dat het spijtig was? Is hij vroeg geblesseerd geraakt? Of doelden ze op de wffs? Ik begreep het niet helemaal.