Elisa2 schreef:Wat zoek je voor een hengst? Taminiau, Desperado, Iconic B geven ook een goede stap door.
FF is nog moeilijk wat over te zeggen, nakomelingen zijn nog jong. Charmeur fokt mooie modellen met een goede bovenlijn vind ik. Over het karakter hoor ik wisselende verhalen.
Desperado heb ik nu inderdaad een veulen van staan bij de merrie. Of de bouw goed gelukt is vind ik zelf wat lastig om te zeggen, hier heb ik nog niet veel ervaring mee. Het is wel een luxer model als de merrie geworden.
De bovenlijn van mijn merrie mag beter en haar stap ook. Ik wil hengsten die richting weke rug fokken liever vermijden met haar. Ze heeft een sterkte achterhand en goede draf. Verder is ze niet heel bloederig dus zou wat 'luxer' mogen. Graag zou ik er ook wat meer maat inzien. Charmeur kwam dus ook omhoog omdat die mooie modellen fokt, stap langer is en groter fokt. Mijn merrie is wat eenkennig en licht sensibel. Hierdoor denk ik dat Charmeur dat nog kan versterken, en minder geschikt is. Daarvoor zou haar karakter denk ik stabieler moeten zijn.
Ik heb nu besloten om met FF te dekken. Is geen grote maat hengst dus dat vind ik wel wat spannend maar ik denk dat hij verder goed aansluit.