Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:25

Dankjewel Phonix! Ik snap wel wat je bedoelt wat betreft Pablo Picasso. Zag hem op de Pavo cup en die wordt inderdaad behoorlijk getrixt.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:50

Ik lees net dat Sarai L goedgekeurd is in Denemarken. Fijn!

Hindo2

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 08:41

Is hij nu echt volledig goedgekeurd of alleen geslaagd voor de test?
Na t lezen van t nieuwsbericht op de website van dansk vormblod is me dat niet helemaal duidelijk?
Stukje vertaald naar Engels via Google translate; van Deens naar Nederlands werd n beetje vreemd verhaal :D

If the stallion achieves 800 points and above, it is automatically invited to complete grading in Danish Warmblood at the Stallion Grading in Herning in March. If the stallion passes the test with between 750 and 800 points, the stallion is welcome to submit for selection, but in those cases the Breeding Management may choose not to select the stallion during production.

Two stallions passed with less than 800 points, one, the prize stallion Sarai L e. Secret/For Romance bred and owned by L Horses at Skanderborg achieved 781 points. The stallion got two 9s for his spacious gallop, but unfortunately he did not step optimally under rider, and it was twice 6.5, which was a major contributing factor to the stallion not reaching over 800 points.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:16

Hij is ook al NRPS goedgekeurd. Dus als je je veulen bij het KWPN aangeeft krijg je een reg. A papier.
Voor mij persoonlijk maakt veulenboek of reg. A papier niets uit.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:14

Maar als hij geen verrichting loopt bij het nrps raakt hij zijn goedkeuring daar weer kwijt toch?
Of geeft een geslaagde test (en daarmee goedkeuring) bij een ander erkend stamboek hem vrijstelling daarvan?

Snap niet zo goed hoe dat nu bij DWB zit, test heeft hij afgelegd en is hij voor geslaagd maar is hij dan nu ook definitief DWB goedgekeurd of moet dat in maart nog besloten worden op de Hengstenkeuring daar? Omdat hij minder dan 800 punten had.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 08:03

Op Horses staat nu idd dat hij nog niet definitief is ggk.. dat gebeurd pas in Maart als hij groen licht krijgt op de HK in Herning

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 14:31

Wat vinden jullie van de hengsten Secret USB en Secret Lover?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:35

Secret USB net gezien, viel me positief op. Grootramig, veel balans, veel veer, goede galop. Achterbeen iets lang en weinig buiging. Voorbeen zwaait naar buiten in draf en ik vroeg me af hoe duurzaam/ gezond de kogels in het achterbeen zijn. Overal was mijn indruk positief.

https://youtu.be/np3x3J4TOhE?feature=shared
Secret USB

Vond Rome USB echt een heel fijn paard.

De Jameson lag ze naast vanwege een hele enge jurytafel. :+

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:26

Grootste deel heeft weinig tot geen toegevoegde waarde. De Vaderland met een matige stap en een slecht moedertje, thuiskeuring 65 ext.. De Jameson, doet wat karakter betreft, zijn vader eer aan, geen lichaamsgebruik en een stug karakter, de Don Juan alles heel gemiddeld, de Ferguson een heel neerwaartse rompdiepte. De Romanov BH een van de beteren. De Dynamic Dream een heel knap een fijn te rijden paard maar de staartdracht verraad misschien een probleempje dat meer voorkomt bij de afstammelingen van D.D. en wat hemzelf ook parten speelt. De Secret is gek op de voerbak maar wel een heel fijn sportpaard met eenwat lang achterbeen... De Lennox compenseert in de laatste 4 dagen zijn onvoldoende PROK...??
Maar misschien ben ik wat te somber. Positieve was dat vrijwel allemaal wel goed rijdbaar waren. Respect voor de amazones.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:36

misterA schreef:
Grootste deel heeft weinig tot geen toegevoegde waarde. De Vaderland met een matige stap en een slecht moedertje, thuiskeuring 65 ext.. De Jameson, doet wat karakter betreft, zijn vader eer aan, geen lichaamsgebruik en een stug karakter, de Don Juan alles heel gemiddeld, de Ferguson een heel neerwaartse rompdiepte. De Romanov BH een van de beteren. De Dynamic Dream een heel knap een fijn te rijden paard maar de staartdracht verraad misschien een probleempje dat meer voorkomt bij de afstammelingen van D.D. en wat hemzelf ook parten speelt. De Secret is gek op de voerbak maar wel een heel fijn sportpaard met eenwat lang achterbeen... De Lennox compenseert in de laatste 4 dagen zijn onvoldoende PROK...??
Maar misschien ben ik wat te somber. Positieve was dat vrijwel allemaal wel goed rijdbaar waren. Respect voor de amazones.

Deze samenvatting is geniaal....ik heb er niks van gevolgd, maar dit maakt mijn dag.

Gek op de voerbak _/-\o_

Is dd soms familie van emerald :')

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:42

Ik kon vandaag helaas niet, maar ik ben wel bij de aanlevering geweest een paar weken geleden.
Toen viel de Ferguson mij heel positief op, ook de Dynamic Dream was een fijn paard. En Red Viper is uiteraard een enorme mooie toevoeging.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:46

misterA schreef:

Vrij somber inderdaad, vond de stap van de Vaderland niet slecht, helemaal vergeleken bij de Jameson. Die goedkeuring begreep ik niet helemaal.

Ik vond de Ferguson ook nog niet zo verkeerd. Veel souplesse ondanks de romprichting.. dat hadden er meerdere trouwens.

Zullen zien hoe ze zich gaan ontwikkelen en gaan fokken. :-)

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 22:19

misterA schreef:

Of zoals mijn man zojuist zei: “Je hebt nu vier rapportages gelezen van de negen en drie voldoen niet aan de gezondheidseisen van het KWPN. Waarom heb je die dan nog?”

Luchtzuigen (Secret USB) en voldoet niet aan PROK
Cornage (Red Viper)
Voldoet niet aan PROK (Radetsky)

Er wordt geselecteerd voor fok met sport als einddoel. KWPN stond altijd bekend dat gezondheid belangrijk was….

Overigens vind ik het wel goed om te lezen dat er meer variatie in omschrijving gedrag zit. Dat geeft meer beeld dan in het verleden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:33

Waarom keuren ze die dan goed? Ik dacht dat het KWPN geen hengsten met afwijkingen goedkeurde? Slechte zaak dit. Goed dat die rapporten er zijn.
Vind het wel slecht als we dit op deze manier in de fokkerij houden. Als het er nou eentje is met volledig vrij bloed en een fantastisch dier dan kan ik het misschien nog begrijpen.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:03

Heel tegenstrijdig wat ik nu zeg. Dank zij de goedkeuring van deze hengsten weet ik nu wat hun sterke eigenschappen zijn maar óók wat hun gebreken zijn. Dat had je anders nooit geweten.
En ik ben er vrij rechtlijnig in, geen hengsten met erfelijke aandoeningen. Wie weet had ik anders volgend jaar met zo'n topper gedekt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:14

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:56

Hier wordt dus niets gezegd over compensatie in het V.O. . M.a.w. de betreffende hengsten moeten dus voldaan hebben aan een d-oc van 100 maar doen dit niet waardoor ze aan hogere (sport, afstamming en/of andere eisen?) moeten voldoen in het v.o.?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 13:31

Ik snap er eerlijk gezegd steeds minder van.. :o?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 21:43

Ik kom even binnenvallen met een vraag waarvan ik denk dat de meeste fokkers wel een antwoord op hebben.. Wat voor camera hebben jullie boven de bevallingsbox hangen? Ik moet een nieuwe, want de oude kan oa niet meer op m'n nieuwe telefoonsoftware :+ Ik zoek 1 op WiFi. Zoveel keus, maar wat is nu echt aan te raden, ook voor nachts.

(Had al even gezocht, maar kon niet echt wat terug vinden..)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:00

Onze computerman heeft hem geplaatst dus weet niet welke maar heb de DMSS app en een infraroodlamp zodat je beter zicht hebt in het donker. Lijkt dan net of het licht aanstaat als je op de camera kijkt. Ideaal. Wij hebben een wifi versterker bij de stallen zodat we daar ook wifi hebben.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:46

Ikheb deze:

https://www.bol.com/be/nl/p/zekona-20c- ... 019279721/

Buiten het feit dat de app nogal veel reclame bevat werkt hij wel top en is de beeldkwaliteit heel goed. ´s Nachts zowel infrarood beeld als de mogelijkheid om licht op de camera aan te doen wat best ook veel licht geeft.
We hebben op stal een router gehangen, IP kabel getrokken vanuit de woning, dus via wifi verbonden en werkt heel goed.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 08:56

Ik heb cameras van de action al jaren

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:44

Is er iemand die Red Viper op zijn/ haar lijstje had voor volgend jaar?
Gaan jullie daar nog mee dekken, nu er aangetoond is dat hij cornage heeft?

Ik heb gezondheid hoog in het vaandel staan, maar hij past wel goed op mijn beknopte merrie.
Welke meer (for-) maat, lengte, souplesse en afdruk mag hebben.
Mede dat hij ook vrij is van Krack en Jazz bloed.

Hoe staan jullie hierin ?

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:25

Hengsten met bemerkingen mijd ik zo veel mogelijk. Ten eerste wil ik goede en gezonde paarden fokken en bovendien, ik wil ze ook graag weer goed kunnen verkopen. Dit is de eerste keer dat een hengst met cornage wordt ggk. Voor mij is dat een stap te ver.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:31

Marjoleinvde schreef:
Is er iemand die Red Viper op zijn/ haar lijstje had voor volgend jaar?
Gaan jullie daar nog mee dekken, nu er aangetoond is dat hij cornage heeft?

Ik heb gezondheid hoog in het vaandel staan, maar hij past wel goed op mijn beknopte merrie.
Welke meer (for-) maat, lengte, souplesse en afdruk mag hebben.
Mede dat hij ook vrij is van Krack en Jazz bloed.

Hoe staan jullie hierin ?

Wat vind je van roman empire dan als alternatief?