Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 07:44

KahluaB schreef:
Ik heb vandaag al een deel van de rekening van de dekking gekregen,en er stond ook 2x €40 verzendkosten op.(2x geinsemineerd)
Is dat iets van de laatste jaren ?
Ik heb er iig binnen NL nog niet eerder voor hoeven betalen..

Hebben wij ook altijd gewoon gefactureerd gekregen en ik bracht het zelf ook in rekening. Verzenden is niet gratis, de hengstenhouder betaalt daar gewoon voor en rekent dat dus door aan de merriehouder. Lijkt me niet meer dan logisch :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:40

Ik heb er ih verleden bij mijn weten niet voor betaald.

Mijn laatste 2 rekeningen waren van de Dalhoeve van 2012 en 2014 en zonder verzend kosten.
Kennelijk is dat ondertussen veranderd. :j

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 08:47

essie_blue schreef:
Een 4 jarige Dante Weltino merrie. Op de foto 3 jaar oud. Ze gaat naar V. Norel. Ben benieuwd! En jouw merrie??
[ [url=m/hprC0O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe merrie!
Een 3-jarige Toto merrie. Zij gaat naar v. Manen. Ik heb haar zelf al aan longe met bijzet lopen, maar hier niet de gelegenheid om los te oefenen

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:07

Wat vinden jullie van Raven v. Revolution x Crist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:55

Wat een leuk topic, ik kom graag af en toe meepraten.
Ik heb zelf een 6 jarige ster/prok merrie van [***] x [naam] pref keur. Zodra zij sport is wil ik graag naar de CK en ibop rijden. In de toekomst zou ik graag een veulentje fokken, maar voorlopig gaat mijn sport ambitie voor. :)
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:40

bobje26 schreef:
Wat een leuk topic, ik kom graag af en toe meepraten.
Ik heb zelf een 6 jarige ster/prok merrie van First Promise x Krack C pref keur. Zodra zij sport is wil ik graag naar de CK en ibop rijden. In de toekomst zou ik graag een veulentje fokken, maar voorlopig gaat mijn sport ambitie voor. :)
[ [url=m/Y3HXcN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als ze sport is hoef je geen IBOP meer te rijden.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:36

Mooi beest bobje!!

Leuk Liaan, mijn merrie is ook netjes in conditie maar heb absoluut de ervaring niet om een paard voor te brengen en voor te bereiden op een keuring, zou zonde zijn als ik me daar zelf aan waag haha!

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:02

:wave:

Na wat zoeken ben ik helaas niet echt wijzer geworden. In de database van het KWPN heb ik Charmeur en For Ferrero even opgezocht als potentiële hengsten voor mijn merrie.

Hebben jullie nakomelingen van deze hengsten ? En wat vinden jullie van de stap ? Ik zie namelijk dat ze beide een lange stap doorgeven wat ik juist zoek bij mijn merrie. Mijn doel is om haar stap te verruimen.

For Ferrero is niet echt groot ( fokt ook niet groot volgens de Database) en mijn merrie is ook 'maar' 1.64. Had wel een 9 voor zijn stap.
Charmeur is zelf groter en fokt dat ook wel wat door volgens de Database. Had er 7,5 voor zijn stap maar geeft wel een ruime stap door.

Wat is jullie mening van nakomelingen ?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:59

Lavitabella schreef:

Na wat zoeken ben ik helaas niet echt wijzer geworden. In de database van het KWPN heb ik Charmeur en For Ferrero even opgezocht als potentiële hengsten voor mijn merrie.

Hebben jullie nakomelingen van deze hengsten ? En wat vinden jullie van de stap ? Ik zie namelijk dat ze beide een lange stap doorgeven wat ik juist zoek bij mijn merrie. Mijn doel is om haar stap te verruimen.

For Ferrero is niet echt groot ( fokt ook niet groot volgens de Database) en mijn merrie is ook 'maar' 1.64. Had wel een 9 voor zijn stap.
Charmeur is zelf groter en fokt dat ook wel wat door volgens de Database. Had er 7,5 voor zijn stap maar geeft wel een ruime stap door.

Beetje jammer dat karakter niet in de database staat. Ik snap sowieso niets van je keuze want het zijn 2 compleet verschillende hengsten.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:03

janderegelaa schreef:
Lavitabella schreef:

Beetje jammer dat karakter niet in de database staat. Ik snap sowieso niets van je keuze want het zijn 2 compleet verschillende hengsten.

Dat kan ! Ik vraag ook alleen om meningen van de nakomelingen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:11

janderegelaa schreef:
Lavitabella schreef:

Nou inderdaad, dat zou pas handig zijn :D

@lavitabella, Charmeurs staan nou niet bepaald bekend om hun goede karakters. Al heb je natuurlijk altijd uitzonderingen.

Welke hengsten vinden jullie over het algemeen fijne karakters doorgeven?

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:17

Mee eens essie_bleu, daarvan ben ik ook op de hoogte !

Ik vind dat Desperado fijne karakters doorgeeft en bij Vivaldi heb ik ook erg fijne karakters gezien.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:20

Ik heb een charmeur merrie die dan vast bij de uitzonderingen hoort is een geweldig paard ze is wel scherp en zeker geen dooie maar dan wel in de goede zin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 23:30

Rubinstein nakomelingen die ik heb gehad/gereden hadden allemaal top karakters, fijne paarden gereden van Wolkentanz, Weltmeyer, Donnerhall en Riccione, een vriendin heeft twee superfijne paarden van Everdale en Glamourdale, Negro geeft ze ook erg fijn in mijn ervaring.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:50

Hier ook een Everdale hengst met gouden karakter, kan begeleid en gestapt onder zadel worden door peuters / kleuters. Past zich daarnaast goed aan op de ruiter, altijd vriendelijk en altijd veel zin om te werken.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:51

Mijn Electron heeft ook een geweldig fijn karakter. De Charmeur die ik nu rij is niet gemeen, maar wel bijzonder.. Niet makkelijk in ieder geval.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:55

ik heb al wel veel stakende charmeurs gezien

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:13

Charmeur is erg goed maar geeft ze niet altijd makkelijk. Ik ben wel heel blij met onze Charmeur en nog meer met het karakter dat ze doorgeeft. Het hoeft dus geen enkel probleem te zijn. Charmeur is samen met Apache een voorbeeld van hengsten die talent en een typisch karakter (kunnen) vererven. Ze staan niet voor niets in het lijstje met meeste nakomelingen in de GP, dus genoeg paarden doen het wél.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:19

Klopt, maar als ik dan moet kiezen zit ik liever op de rug een brave met minder talent, dan dat ik op de grond met pap in de benen naar m'n bewegingswonder sta te kijken :D best of both worlds is natuurlijk al helemaal fijn haha. Ik ben heel blij met mijn Uphill, heel opgewekt paard maar echt een ontzettende goedzak. Maar ik heb ook een ontzettend brave Krack C gehad, was nog een jong hengstje (wel heel klein met 1.57), maar heel rustig.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:20

Klopt, maar als ik dan moet kiezen zit ik liever op de rug van een brave met minder talent, dan dat ik op de grond met pap in de benen naar m'n bewegingswonder sta te kijken :D best of both worlds is natuurlijk al helemaal fijn haha. Ik ben heel blij met mijn Uphill, heel opgewekt paard en echt een ontzettende goedzak. Maar ik heb ook een ontzettend brave Krack C gehad, was nog een jong hengstje (wel heel klein met 1.57), maar heel rustig.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:20

Charmeur en Apache ben ik ook veel aparte karakters van tegen gekomen.

Ouder bloed maar van Flemmingh veel fijne karakters gezien, alleen soms wat lui. Vivaldi ook veel fijne bewerkbare paarden.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:25

_Lorette_ schreef:
Charmeur is erg goed maar geeft ze niet altijd makkelijk. Ik ben wel heel blij met onze Charmeur en nog meer met het karakter dat ze doorgeeft. Het hoeft dus geen enkel probleem te zijn. Charmeur is samen met Apache een voorbeeld van hengsten die talent en een typisch karakter (kunnen) vererven. Ze staan niet voor niets in het lijstje met meeste nakomelingen in de GP, dus genoeg paarden doen het wél.

Inderdaad. Bij de juiste merrie zou ik deze 2 ook zeker niet laten staan op karakter. Mijn voorkeur gaat dan wel eerder uit naar Charmeur maar dat komt omdat ik meer ervaring met die nakomelingen heb.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:29

Oh oliebol m'n post staat twee keer :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:30

Lavitabella schreef:

Wat zoek je voor een hengst? Taminiau, Desperado, Iconic B geven ook een goede stap door.

FF is nog moeilijk wat over te zeggen, nakomelingen zijn nog jong. Charmeur fokt mooie modellen met een goede bovenlijn vind ik. Over het karakter hoor ik wisselende verhalen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:31

Nou ja, je krijgt niet per definitie een rottig karakter natuurlijk. Onze Charmeur is heel snoezig en blijkbaar geschikt voor de amateur. Overigens wel een merrie met een duidelijke eigen mening, maar gelukkig kan ik daar goed mee. Ook als we haar wat sneller willen opleiden dan normaal ivm veulenpauze straks. Maar ik heb ook liever een paard met instelling en minder talent dan andersom, dat ben ik met je eens.

Charmeurs kende ik alleen van verhalen en foto's tot de onze op stal stond. Apaches had ik wel meegemaakt (niet zelf gereden maar dat had ik ook niet gekund!) en dat heeft ertoe geleid dat ik daar niet mee durf te dekken, ondanks dat hij echt beweging doorgeeft en hij ook heus echt fijne, betrouwbare paarden kan geven.