Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 21:49

carola schreef:
Leuke merrie Quir! Is het in jou geval niet veeeeeel voordeliger om de merrie in het voorjaar naar NL te brengen om te dekken en dan drachtig weer op te halen?

McLaren heeft wel goede kwaliteit sperma, dat zal toch wel te bestellen zijn? Ik heb een bevriende collega in Portugal zitten en die kan ook gewoon de Nederlandse hengsten vers krijgen.

We hebben dit jaar een merrie naar Nederland gedaan (mede ook omdat we de merrie niet drachtig kregen en nu in nl in 1x _O- ), maar met de huidige traces kosten (380€ heen en 380€ terug) telt dat ook wel aan. Ik kan ook veel zelf doen wat veel kosten scheelt, maar lastigere merries heb ik zelf nog te weinig ervaring mee.

Het is op zich geen probleem om vers sperma hier te krijgen, maar officieel moeten de hengsten dan EU staan. McLaren was dit jaar alleen diepvries EU en voor diepvries heb ik echt nog te weinig ervaring, maar in de toekomst hopelijk wel een optie (ook iets minder stress dan verzenden, zeker met weekenden of feestdagen := ). Dus wil liefst hengsten die vers EU staan.

pantarhei schreef:
Quir is dat Elbria?

Ja inderdaad! <3

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 01:27

Quir schreef:
Heel eerlijk denk ik dat die paar 100 euro op dekgeld eigenlijk niet zo veel uit maakt tussen jong en bewezen (oké wat anders voor 2k+ dekgeld natuurlijk) . Hier niet in ieder geval, maar hier zijn de prijzen sowieso wel heel anders. Veulens zijn duurder, maar ook alles rondom drachtig krijgen is duurder. Nu doe ik veel zelf, maar scannen is bijvoorbeeld al 120 euro per merrie excl 100 voorrij kosten. Dus met een beetje pech zit je met 3 keer extra scannen al op 600/700 extra. Hier is Zweden.

Bij de pony's verdwijnen de meeste hengsten na 2 of 3 jaar dekken de sport in (en meestal als ruin, weinig ouders die hun kind op een hengst willen). Dus echt bewezen hengsten zijn er wat minder, bij de paarden is dat wel wat beter. Al moet ik niet te veel zeggen, want mijn pony hengst gaat nu dus ook de sport (wel als hengst). :+

Elisa we hebben een Elite IBOP PROK merrie gekocht van Uphill x Elite pref prest v. Ferro x Elite pref prest v. Weyden. Ze komt uit de moeder van Kyton.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Denk dat ik volgend jaar voor haar voor een bewezen hengst ga, Morricone of For Romance heb ik wel hoog op de lijst staan, McLaren ook maar dat wordt denk ik lastig hier helaas. Maar we hebben nog even gelukkig, moet er echt weer even in komen. :))

Tips zijn altijd welkom trouwens!

Jaa, daar is Ebbie toch! Ik was er stiekem al een beetje op aan het wachten tot je je hier zou melden :D Het is toch wel leuk dat ik op deze manier nog wat van haar meekrijg en ik ben zo blij dat jij zo blij met haar bent.
Dit jaar kwam de IJzeren Man ons wat tegemoet, waardoor wij ervoor kozen om nog een keer First Lewis te gebruiken. McLaren heeft voor haar al eens op de shortlist gestaan bij ons. In mijn aantekeningen heb ik nog staan ‘ Volgens afstammelingenrapportage teveel in vierkantsmodel, bekijk veulens van dit jaar’. Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 10:58

Mooie merrie Quir en mooi lijntje!

Ik zie dat Floriscount in Denemarken staat, dat lijkt me wel een interessante match voor de merrie aangezien de combinatie met Ferguson Kyton opgeleverd heeft. Alleen even puur gebaseerd op afstamming.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:14

_Roxanne schreef:
Quir schreef:
Heel eerlijk denk ik dat die paar 100 euro op dekgeld eigenlijk niet zo veel uit maakt tussen jong en bewezen (oké wat anders voor 2k+ dekgeld natuurlijk) . Hier niet in ieder geval, maar hier zijn de prijzen sowieso wel heel anders. Veulens zijn duurder, maar ook alles rondom drachtig krijgen is duurder. Nu doe ik veel zelf, maar scannen is bijvoorbeeld al 120 euro per merrie excl 100 voorrij kosten. Dus met een beetje pech zit je met 3 keer extra scannen al op 600/700 extra. Hier is Zweden.

Bij de pony's verdwijnen de meeste hengsten na 2 of 3 jaar dekken de sport in (en meestal als ruin, weinig ouders die hun kind op een hengst willen). Dus echt bewezen hengsten zijn er wat minder, bij de paarden is dat wel wat beter. Al moet ik niet te veel zeggen, want mijn pony hengst gaat nu dus ook de sport (wel als hengst). :+

Elisa we hebben een Elite IBOP PROK merrie gekocht van Uphill x Elite pref prest v. Ferro x Elite pref prest v. Weyden. Ze komt uit de moeder van Kyton.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Denk dat ik volgend jaar voor haar voor een bewezen hengst ga, Morricone of For Romance heb ik wel hoog op de lijst staan, McLaren ook maar dat wordt denk ik lastig hier helaas. Maar we hebben nog even gelukkig, moet er echt weer even in komen. :))

Tips zijn altijd welkom trouwens!

Jaa, daar is Ebbie toch! Ik was er stiekem al een beetje op aan het wachten tot je je hier zou melden :D Het is toch wel leuk dat ik op deze manier nog wat van haar meekrijg en ik ben zo blij dat jij zo blij met haar bent.
Dit jaar kwam de IJzeren Man ons wat tegemoet, waardoor wij ervoor kozen om nog een keer First Lewis te gebruiken. McLaren heeft voor haar al eens op de shortlist gestaan bij ons. In mijn aantekeningen heb ik nog staan ‘ Volgens afstammelingenrapportage teveel in vierkantsmodel, bekijk veulens van dit jaar’. Ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen!

Jaa, moest me hier nu natuurlijk ook melden! We zijn inderdaad heel erg blij met haar. <3
Ook echt een hele lieve en makkelijke merrie.

Leuk dat jullie McLaren ook op de shortlist hadden voor haar. Denk dat die wel goed zou kunnen passen, al is lengte inderdaad wel een punt van aandacht. Voor mij voelt ze heel lang (en groot :)) ) naast de pony's, maar heel veel lengte in het lijf heeft ze natuurlijk niet echt.

Ben wel heel erg benieuwd naar het veulentje van First Lewis!

Elisa2 schreef:
Mooie merrie Quir en mooi lijntje!

Ik zie dat Floriscount in Denemarken staat, dat lijkt me wel een interessante match voor de merrie aangezien de combinatie met Ferguson Kyton opgeleverd heeft. Alleen even puur gebaseerd op afstamming.

Floriscount vind ik nog niet eens zo'n gek idee! Had daar nog helemaal niet aangedacht. Heb m een paar jaar terug toen bij Peter live gezien en was wel fan van de hengst. Zie dat hij bij Ib staat, zij hebben een EU station dus dat zou mooi zijn. Hij gaat zeker erbij op de lijst. :D

baudyh

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:34

Zo de ticket voor de vrijdag in Den Bosch is weer binnen. Vorig jaar een keer op zaterdag geweest maar dat beviel toch niet zo goed.
Lekker weer op rij 1. Ging niet helemaal goed met de ticket kopen maar gelukkig goed opgelost.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:52

Ik heb ook de tickets weer gekocht voor de vrijdag, we zitten op rij 2 mooi een beetje in het midden van de lange zijde.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 21:00

Konden jullie wel kiezen waar je wil zitten op de vaste zitplaats tribune bij de ticket site?

Ik kreeg die optie niet en daarna liep hij steeds vast wou het morgen weer proberen :=

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:31

Seven schreef:
Konden jullie wel kiezen waar je wil zitten op de vaste zitplaats tribune bij de ticket site?

Ik kreeg die optie niet en daarna liep hij steeds vast wou het morgen weer proberen :=

Ja, de plekken die je toegewezen krijgt kun je verwijderen en daarna kun je zelf kiezen waar je wil zitten.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 04-11-24 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 22:32

Ah ok morgen dus weer eens proberen thanks

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:42

carola schreef:
Ik heb ook de tickets weer gekocht voor de vrijdag, we zitten op rij 2 mooi een beetje in het midden van de lange zijde.

Zit ik denk ik in de buurt van je. Stoel 77 rij 1.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 20:58

Heeft de early bird korting bij jullie wel gepakt?

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 21:23

Bij mij wel Supertammy

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 22:56

We hadden hier ook wat problemen met inloggen, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Misschien dat er zoveel leden om 10 uur paraat zaten om in te loggen dat het systeem het niet aan kon.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:06

Ja ja, KWPN op hetzelfde niveau als Taylor Swift, Harry Styles, Ariane Grande :=

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 13:45

Rex_Rolfo schreef:
Ja ja, KWPN op hetzelfde niveau als Taylor Swift, Harry Styles, Ariane Grande :=

Dan kies ik toch voor een bezoekje aan de Stallionshow. :D

We zitten weer vooraan en hopelijk heb ik dit toegangsbewijs niet nodig en komt er één naar de 2e. bez.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:14

misterA schreef:
Dan kies ik toch voor een bezoekje aan de Stallionshow. :D

We zitten weer vooraan en hopelijk heb ik dit toegangsbewijs niet nodig en komt er één naar de 2e. bez.

_/-\o_ dat zou fantastisch zijn. Gun het je van harte!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 14:32

Bij mij ging het helemaal mis. Ik had een mooie plaats vooraan. En kreeg bij het afrekenen 100% korting. Nou mijn gevoel zei al dat komt nooit goed.
Weer opnieuw ingelogd en weer een kaart. Daar wel voor betaald. Maar al snel werd mijn eerste kaart gecanceld. Ik bellen en bellen.
Heb uiteindelijk toch mijn mooie plek vooraan weer gekregen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:51

Iemand nog interesse in de KWPN broodmare auction? Er zit er maar eentje bij die ik wel zou willen hebben, de Ironman. Ik heb haar in Heerjansdam gezien. Wat een gave merrie is dat zeg.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:49

Gisteravond heb ik de 1e hengstencompetitie proberen te volgen. De klassen Z was klein. De klasse M was erg wisselend van kwaliteit met een aantal hengsten die goed waren doorgegroeid maar ook een aantal die wat afstamming en vooral niveau niks toe kunnen voegen.
Dat was nog erger in de klasse L. met verbazing gekeken en geluisterd naar een aantal van de gepresenteerde hengsten en ook het commentaar dat viel te beluisteren.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 20:53

Suzanne; nou, bieden! Die Ironman is een erg goede merrie inderdaad.

MisterA; ik heb ook gekeken. De kwaliteit en niveau was inderdaad behoorlijk wisselend.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:15

Heb ook een paar hengsten gezien gister in de HC die mij niet geheel meevielen. Ook vond ik het commentaar niet altijd stroken met de gegeven punten. “Onze” hengst deed ook mee. Amazone was blij met hoe hij z’n rondje liep,
Zelf vond ik hem qua punten zeker niet overgewaardeerd maar ben natuurlijk niet geheel objectief..

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 22:18

Ik was er gisteren en vond het ook wisselvallig. Sommige vroeg ik me af wat ze daar deden. Maar neem aan om ze zo beter te verkopen zijn uiteindelijk. Ik heb zelf meer naar de warming up gekeken dan de wedstrijd zelf, omdat ik dat meer interessant vindt.

Hindo, die van jullie vond ik erg gaaf in de warming up. Prachtig verschijning.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:08

Welke vielen er op en welke vielen er tegen?

Ik hoop ze in Ermelo te kunnen gaan bekijken.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:18

Ik vond Ohio(moet wel sterker worden), Preswick, Pjethro, secret lover en Lamborghini Us fijn. Al vindt ik die laatste zeer kort in de rug en veel voorbeen. Obsession is een favourite, maar voor mij dot hij niks…

Tegen was Osaka(die kwam erg strak in zijn lichaam over), Ozzy tn(vond ik erg saai), powerbank (niks bijzonder), Power Dutch vond ik niet zuiver, New dreams begon zeer sloffende met achterbenen in de warming up maar werd beter.

Moet wel zeggen dat de meeste reed zeer vriendelijk in de warming up en de tijd naam als de hengst het even moeilijk had. In het begin dacht ik dat Pablo Picasso de hele tijd van door ging tot dat ik zag dat de ruiter hem ontzettend zat te porren om heter en groter te maken. En dat 45 min lang. Niet ok.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:31

Pjethro valt mij eigenlijk steeds meer positief op, vind dat de hengst fijn ontwikkeld.
Vriendin van mij heeft er mee gedekt, ben erg benieuwd naar het veulen. Die merrie heeft al meerdere fijne paarden gegeven.