Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:28

MariekeS_ schreef:
Fijn dat mijn vermoeden ook bevestigd is zo, zag er inderdaad ook heel veel van die top 3.
Wel opvallend dat Just Wimphof er zoveel minder heeft dit jaar. Imposantos zie ik ook significant minder van.

De Imposantos veulentjes vielen ook wat tegen, zonde want het is een prachtige hengst.

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:34

_Lorette_ schreef:
Is dat niet vaker de trend? In de begintijd een piek en daarna nemen de dekkingen af.

Dressuurfokkers zijn de grootste kudde dieren ooit..!
Springpaardenfokkers hebben een andere filosofie. Meer op bewezen lijnen dan op hoop....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:40

_Lorette_ schreef:
Is dat niet vaker de trend? In de begintijd een piek en daarna nemen de dekkingen af.

Haha, ja zeker ;)
Past mooi in de hele nieuwe hengsten vs bewezen nafok discussie. Wie weet komt er dan misschien nog een piek als de eersten op de 1e bezichtiging komen...

Qua verkoop valt het me als koper op dat er heel veel verschil zit in beeldmateriaal bij te koop staande veulens.

In deze tijd is het 'kom maar even langs voor een kopje koffie en kijk dan zelf maar' toch anders dan voorheen (neem ik even aan, wie weet zit ik mis ;))

Ook op de online veulenveilingen groot verschil. Duitsers hebben regelmatig een filmpje van 2-3min met een fragmentje op stand, stukje op het harde van voor en/of achter en dan 3 gangen.

Een fragment met een hoofdfoto en 20s draf waarvan de helft vertraagd is durf ik als groentje niet zomaar op te kopen :')

Maar wie weet hebben fokkers een andere ervaring, dat uitgebreid beeldmateriaal helemaal niet nodig is voor doorgewinterde kopers.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:14

fokfanaat schreef:
effe snel gekeken:
jameson - 108
Le formibable - 131
Kjento -134
for ferrero - 47
Furst Dior 46
Just Wimphof 55

Hoe kun je deze regrisatie vinden? :)

fokfanaat

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:15

in mijn kwpn

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:20

Just Wimphof heeft zich 2 jaar compleet suf gedekt, is idd beetje typisch voor een jonge dressuurhengst dat die dan daarna wat mindert.
Veulens vallen helemaal niet tegen vind ik, de onze toch niet :+
Maar dat er dan daarna weer een nieuwe hype uitbreekt is altijd zo è ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:25

janderegelaa schreef:
MariekeS_ schreef:
Fijn dat mijn vermoeden ook bevestigd is zo, zag er inderdaad ook heel veel van die top 3.
Wel opvallend dat Just Wimphof er zoveel minder heeft dit jaar. Imposantos zie ik ook significant minder van.

De Imposantos veulentjes vielen ook wat tegen, zonde want het is een prachtige hengst.

Klopt. We hadden er vorig jaar ook een. Al groeit die wel beter op. Maar ik denk als je merrie heel
Chique fokt je hem prima kan gebruiken. Want zelf is hij inderdaad prachtig

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:29

Ik ben als een blok gevallen voor Imposantos toen ik hem live zag en ik heb er wel wat toffe veulens van gezien, maar ook wel een aantal mindere en op onze merrie durfde ik het niet aan.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:31

Mooie veulens komen er weer voorbij! Umeo, aansprekende Zackerey en Fokfanaat, leuk, Lord Europe. Hengst spreekt mij ook erg aan, jammer dat hij alleen op het dekstation beschikbaar is dit jaar.

Hier inmiddels een beer van een Kilian veulen geboren (x Armani x San Remo). Met name zijn fijne galop valt op. Weer heel andere looks dan zijn halfbroer en zus.
Afbeelding

Ben nog aan het puzzelen voor de hengstenkeuze dit jaar. Vooral omdat de merrie ze steeds zo groot geeft moet ik wegblijven van de grote en vergrotende hengsten dunt het rijtje al aardig uit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:36

Wat leuk een Kilian, ik heb er ook een gekocht, jè ziet er niet zo veel.
Ik heb vorig jaar ook al met diepvries gedekt van Lord Europe

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:37

Toot bloed mosh!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:37

Dettori of D'joep? Geen idee wat je naast niet-vergrotend zoekt. :)

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:06

Ik moest ook direct aan Dettori denken.
Hebben nu 2 4 jarigen van hem en zij zijn zelfs krap aan 1.60...
Met merries van rond de 1.65 als moeder.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:06

In style geeft ze ook niet groot.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:27

Ik had een hele kleine Dreamboy :+ Die was als 3 jarige +/- 1.54 dus dat was wel heel erg klein :')

Leuk veulen Mosh!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:48

Ik heb vandaag al een deel van de rekening van de dekking gekregen,en er stond ook 2x €40 verzendkosten op.(2x geinsemineerd)
Is dat iets van de laatste jaren ?
Ik heb er iig binnen NL nog niet eerder voor hoeven betalen..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:56

Ik moest volgens mij altijd 50 euro betalen per keer verzenden. Nijhof en Van Uytert. Gewoon Nederlandse hengsten.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:10

Is toch altijd?

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:11

essie_blue schreef:
Ik vind dat vertragen ook bloedirritant.

Lord Europe is een prachtige hengst, maar zou mijn type niet zijn om te gebruiken. Ik zie ze tegenwoordig steeds vaker zo ontzettend nauw van voren, maar misschien ligt het aan mij. Vind het iets teveel langpootmug.

Volgende week week breng ik m'n merrie weg om haar keuringsklaar te laten maken :) zelf geen ervaring mee dus leek me verstandig om dat even goed uit te besteden :D

Leuk! Watvoor merrie en waar gaat ze naartoe? Ik breng die van mij ook van de week weg voor het klaar maken voor de merriekeuring.

Jord, als het goed is nu vanaf 1 juni weer starten voor winstpunten. Dus dan kan je het sportpredikaat halen.

Leuke en knappe veulens voorbij zien komen! Gefeliciteerd allemaal.

Mosh, Totilas bloed? Is de Toto die je gefokt hebt ook uit deze merrie? Hoe groot is die?

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:32

Toto... fijne hengst, maar verkleint zeker niet altijd zoals ik hier steeds lees. Kan zelfs vergroten, ook bij een grote merrie.

Hij strooit met de maat. Zijn type/bewegingen vind ik hem wel consequent doorgeven

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:23

s0173957 schreef:
Is toch altijd?

Toen ik 3 jaar geleden met een hengst van Nijhof heb gedekt is het sperma naar de Radstake verzonden. Niets gerekend voor verzenden of insemineren.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:29

suffie schreef:
s0173957 schreef:
Is toch altijd?

Toen ik 3 jaar geleden met een hengst van Nijhof heb gedekt is het sperma naar de Radstake verzonden. Niets gerekend voor verzenden of insemineren.

Dan is dat denk ik omdat Johan bij Nijhof was en het heeft meegenomen. Hebben wij ook gehad. Maar normaal betaal je gewoon verzendkosten

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:04

Nou ,het zal dan wel ,ik kan het me iig niet herinneren...
Zal eens wat oude rekeningen opzoeken. :o

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:08

Die verzendkosten is iets van de laatste jaren.
Vroeger was het nooit

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:15

Liaan schreef:
essie_blue schreef:
Ik vind dat vertragen ook bloedirritant.

Lord Europe is een prachtige hengst, maar zou mijn type niet zijn om te gebruiken. Ik zie ze tegenwoordig steeds vaker zo ontzettend nauw van voren, maar misschien ligt het aan mij. Vind het iets teveel langpootmug.

Volgende week week breng ik m'n merrie weg om haar keuringsklaar te laten maken :) zelf geen ervaring mee dus leek me verstandig om dat even goed uit te besteden :D

Leuk! Watvoor merrie en waar gaat ze naartoe? Ik breng die van mij ook van de week weg voor het klaar maken voor de merriekeuring.

Jord, als het goed is nu vanaf 1 juni weer starten voor winstpunten. Dus dan kan je het sportpredikaat halen.

Leuke en knappe veulens voorbij zien komen! Gefeliciteerd allemaal.

Mosh, Totilas bloed? Is de Toto die je gefokt hebt ook uit deze merrie? Hoe groot is die?

Een 4 jarige Dante Weltino merrie. Op de foto 3 jaar oud. Ze gaat naar V. Norel. Ben benieuwd! En jouw merrie??
Afbeelding