Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
carika schreef:Wat vinden jullie ervan dat 3 jarigen niet meer toegelaten zijn voor het voorjaars onderzoek en veulens daarmee alleen als reg a geregistreerd worden.
Denken jullie dat dit invloed heeft op het gebruik van deze hengsten?
s0173957 schreef:Elisa2 schreef:Het zou alleen maar goed zijn als er minder gebruik wordt gemaakt van ongekeurde en modegevoelige hengsten denk ik.
Maar dat ga je niet oplossen met dit systeem.
Eentje die in Den Bosch opvalt zal wel dekken...
amukela schreef:Extreme U.S., One Million en O'Toto van de Wimphof van van Uytert niet naar de hengstencompetitie. Jammer voor de fokkers vind ik.
xmarliez schreef:Ik vraag mij af is zo een hengstencompetitie dan echt zo zwaar voor ze? Ik neem aan dat ze nu ook gewoon door getraind worden en de proeven die ze lopen zijn op M niveau toch? Terwijl ik denk ik wel kan aannemen dat deze paarden al veel verder zijn in de training. Is het dan echt zo belastend voor ze?
). 

s0173957 schreef:Mja, maar dressuurhengsten dekken net heel veel als ze jong zijn en een pak minder eens ze bewezen en ouder zijn.
Johnson, hoeveel zou die nu nog dekken bv? Ik denk echt niet zo veel... maar hij is wel vader van 25% van de paarden die vandaag de WB in Lyon lopen.
baudyh schreef:Ik vind de bewezen hengsten wel mee vallen. Vind een jonge hengst voor 1100 euro eigenlijk veel erger.
Maar goed je bent er zelf bij welke hengst je kiest
Mc Laren is van 2017, de oudste jaargang is nu 2 jaar. White Dream is van 2019 en Denver is van 2021. misterA schreef:baudyh schreef:Ik vind de bewezen hengsten wel mee vallen. Vind een jonge hengst voor 1100 euro eigenlijk veel erger.
Maar goed je bent er zelf bij welke hengst je kiest
Wat vind je een bewezen hengst? Met een knipoog..Mc Laren is van 2017, de oudste jaargang is nu 2 jaar. White Dream is van 2019 en Denver is van 2021.