Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fokfanaat schreef:Maar dan zou je hem ook niet voor de 1e bezichtiging bij het kwpn op hoeven geven, als je voor het nrps traject kiest.
misterA schreef:Mok akkefietje? Was het dat maar. De Premiehengst heeft honderden nakomelingen maar is nergens definitief ggk. Ook niet bij het NRPS.
Overigens is het voor mij zeker niet wetmatig om uitsluitend met ggk KWPN hengsten te dekken. Dan had ik in 2000 niet met De Niro gefokt. Zijn nakomelingen vielen mij overigens niet mee omdat het gemiddelde merriebestand toen nogal klassiek was. Iets later fokte ik met Fidermark . Toen hij onverwacht overleed had ik 3 merries drachtig en daar was ik heel tevreden over. En nog steeds.
Zo heb ik vrijwel ieder jaar wat over de stamboek-grenzen gekeken. Met wisselend succes. Soms om gewoon heel praktische redenen. Voor een merrie die heel moeilijk drachtig werd heb ik ook dit jaar voor Rockstar Millionair gekozen. En soms ben ik echt onder de indruk van een jonge hengst, zoals Sarai , 1 merrie dr., Blue Hors Viva Vegas ( 1 merrie dr. dank zij Carola) of zijn halfbroer V-Power., 2 merries dragend.
De meeste tegenvallers kwamen overigens wel van aangewezen maar niet geteste hengsten.